Gå til innhold

Kloakklukt på badet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har plutselig fått kloakklukt på badet. Det er ikke noe tett eller lekk. Er det noen som har vært borti noe lignende og vet hva årsaken kan være?

Anonymous poster hash: 1f693...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sluket stått så lenge at det har blitt tørt?

Er det mye dritt i sluket slik at det er nær ved å bli tett?

Tørt sluk gjør at lukten fra avløpet siver opp gjennom rørene. Hell en bøtte vann i sluket og etterfyll ved behov.

Er sluket tett må det først stakes opp, om det ligger mye gammel drit nedi der, hår, støv og såperester blir en salig blanding som virkelig kan stinke om det får godgjort seg. Denne blandingen må kastes i søpla.

Hell så en flaske Plumbo Heavy Gel nedi sluket, la stå over natten, og etterskyll med minst fem liter ordentlig varmt vann. Gjenta om sluket fortsatt er tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluket stått så lenge at det har blitt tørt?

Er det mye dritt i sluket slik at det er nær ved å bli tett?

Tørt sluk gjør at lukten fra avløpet siver opp gjennom rørene. Hell en bøtte vann i sluket og etterfyll ved behov.

Er sluket tett må det først stakes opp, om det ligger mye gammel drit nedi der, hår, støv og såperester blir en salig blanding som virkelig kan stinke om det får godgjort seg. Denne blandingen må kastes i søpla.

Hell så en flaske Plumbo Heavy Gel nedi sluket, la stå over natten, og etterskyll med minst fem liter ordentlig varmt vann. Gjenta om sluket fortsatt er tregt.

Vi gjorde dette og tok opp hele sluket og sånn. Dusjer hver dag, det er ikke tegn til at det er tett. Det er renset for hånd og med sånn greie som er bedre enn Plumbo.

Anonymous poster hash: 1f693...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sluket er rent og det ikke går tørt, kan kloakklukten indikere at det er brudd på en avløpsledning ett eller annet sted, men siden det bare lukter fra sluket på badet høres ikke det sannsynlig ut heller. :klo:

Jeg ville uansett sjekket det opp. Ring en rørlegger og spør om de har noen råd, har de ikke noe enkelt svar, spør om de evt kan komme på befaring for å finne ut hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sluket er rent og det ikke går tørt, kan kloakklukten indikere at det er brudd på en avløpsledning ett eller annet sted, men siden det bare lukter fra sluket på badet høres ikke det sannsynlig ut heller. :klo:

Jeg ville uansett sjekket det opp. Ring en rørlegger og spør om de har noen råd, har de ikke noe enkelt svar, spør om de evt kan komme på befaring for å finne ut hva som kan være galt.

Ingen brudd heller, samboer har sjekket. Det lukter ikke verre i nærheten av sluket heller liksom, det er bare i luften. Så jeg tenkte at det kunne ha noe med tilluft eller noe sånt å gjøre.

Anonymous poster hash: 1f693...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Er det flere sluk på badet enn bare sluket i dusjsonen?

Moderne hus har som regel ett sluk i dusj-sonen og minst ett sluk utenfor dusj-sonen.

Hvis det er slik hos dere også så vipp av dekselet på sluket utenfor dusj-sonen og sjekk om ikke det sluket er saharatørt ;)

Det er bare sluket inne i dusj-sonen som fylles med vann når dere dusjer.

Ellers: Da er det på tide å ringe rørleggeren som Minya så klokelig påpeker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får kloakklukt på badet en gang i blant, spesielt når det har regnet mye. Tror det kommer fra en ventil der. Har dere ventil på badet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kloakklukt på badet en gang i blant, spesielt når det har regnet mye. Tror det kommer fra en ventil der. Har dere ventil på badet?

Ja, tenkte en stund at det virket som det hadde med væromslag å gjøre, men har ikke helt greid å plassere det. Vi har sånn ventil over dusjen med vifte, og en liten luke i vinduet. Hvor er din ventil?

Anonymous poster hash: 1f693...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilen er oppe på veggen mellom toalett og dusj. Men samtidig synes jeg det ikke lukter mer derfra heller. Tror jeg. Men det lukter skikkelig sånn metallisk kloakk. Puh hater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...