Gå til innhold

Hva er det fineste du ser av interiør


lulle

Anbefalte innlegg

Jepp, nå har det vært et par tråder her inne om alt det grusomme vi kan innrede huset med.

Jeg lurer på da, hva betegner et pent hjem?

Smell til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra tråd! Ikke bare negativt :danse:

Nå er jeg student, og har ikke et så vakkert hjem å skryte av. Men det jeg eeelsker når jeg kommer hjem til "voksne" folk, så er det familiebilder. Synes det er så koselig når bilder er en del av hjemmet. Synes dette bare glir mer og mer ut, og det er trist..



Anonymous poster hash: af884...f81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyse farger

Skandinavisk stil (liker aller meste)

Minimalistisk, men levelig (altså ikke institusjonspreg)

Ellers alt annet som jeg ikke listet opp i ”liker-ikke” tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg slike større glass-fat i en farge eller to fra Glassmagasinet. Glassmagasinet har i grunn mye fint.

Ellers er det jo flott med en større sofa som har sjeselong, stoler/bord som ser stødige/kraftige ut. Spesielt fint blir det jo om det meste står i stil til hverandre mtp fargene.

Jeg er også av den oppfatning at et hjem bør ha en del bøker i seg + familiebilder. Det gir mer personlighet til huset.

Det er også fint med noen ordentlige kunstverk på veggene. Noen få grønne planter, men ikke mange.

Mitt hjem er for så vidt ikke noe å skryte av heller på grunn av økonomien.



Anonymous poster hash: 3073a...370
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Penthouse"-stil. Minimalistisk stil, kun moderne materialer, hvitt og sort. Skinnmøbler, høyglans. Veldig få gjenstander. Slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig svak for kreativitet og for ting som folk lager sjøl. Gjerne svære abstrakte malerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når folk har spennende gjenstander (fra ferier, arveting osv) fremme, samt familiebilder og andre ting som viser hvem som bor der, istedenfor bare sånn masseprodusert ræl. DET er fint, det. Uansett hva slags stil man har ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordfarger, duse farger, pasteller, store vinduer som slipper inn mye lys, alt fra naturen synes jeg er fint :) og hvis man tar vare på gamle ting, f,eks tømmerstokkene i taket.

Anonymous poster hash: 82948...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Når folk klarer å få ulike ting til å harmonere.

Jeg liker at det er avdempede farger, naturmaterialer, høy kvalitet og ett og annet spesielt blikkfang/fine detaljer. For meg er den gylne middelvei best når det gjelder mengder av ting; altså verken minimalistisk eller overlesset.

Dessuten elsker jeg bokhyller med bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker naturinspirert interiør veldig mye, gjerne med skandinaviske innslag. Pene malerier på veggene, gjerne et naturtro landskap. Liker også at bøker og personlige ting blir en del av interiøret, det gir det særpreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomført stil.

Ordentlig belysning - personlig liker jeg spotter i taket, men det er IKKE koselig når de står på full guffe for å få det lyst nok. Hater kald, steril belysning (hater sparepærer!!). Man skal ha mange forskjellige lyskilder med varmt lys, som sammen gjør det godt nok opplyst. Legger merke til at en del sitter i ganske mørke stuer fordi de har spotter i taket og for å unngå "operasjonslys" demper de spottene veldig. Jeg blir trøtt og og uopplagt av det. Vi sitter ikke med fjellsolen på her altså, men vi sørger for at vi har nok lyskilder som til sammen gjør at vi har godt nok, og varmt, lys.

Levende lys på mørke kvelder. Men ikke for mye heller, man er ikke i en katakombe heller. Leste i en annen tråd at det var noen som hadde over 70(!) stearin og telys i stua. Det blir for mye for min del.

Friske blomster

En blanding av kunstbilder og personlige/familiebilder på veggene.

Liker veldig godt stilen til Veronica i Tomines Hjem, selv om det blir litt for ekstremt til tider. Hadde glatt flyttet inn i huset hennes om jeg kunne ha fått fjernet noe av de mest ekstreme elementene (som for eksempel hodeskallene, Chanelbøkene og speil/sølvbordet)

Syns svarte gulv er kult, men det er vanskelig å holde pent.

Pene hodegavler og generelt fine soverom

Walk in closet

Store bad

Store vaskerom med plass til flere vaskemaskiner og god plass til å tørke klær

Stoooort kjøkken



Anonymous poster hash: bf4bf...bcd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

Elsker naturen, så jeg henter ofte elementer fra naturen for å innrede. Liker varme jordfarer, lyse farger, sølv, granbar, mose og kongler og friske grener (ikke mye og over alt), malerier (vinner jeg i lotto går jeg berserk på det lokale galleriet her, han som driver det er sykt flink), personlige bilder/gjenstander, store vinduer, god belysning, solide eikemøbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Penthouse"-stil. Minimalistisk stil, kun moderne materialer, hvitt og sort. Skinnmøbler, høyglans. Veldig få gjenstander. Slik

Jeg kunne trives godt der!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...