Gå til innhold

Hva er det verste du ser i interiør?


Nutriti

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick

Det var ikke jeg som skrev det om gardiner, men jeg er enig.

Har aldri hatt gardiner jeg. Hva skal man med det liksom? De er jo så fæle!

Hindre innsyn fra naboene er en ting som gjør at jeg liker å ha gardiner. Greit å ha gardinene trukket tilbake på dagen slik at man kan se ut, men når man bor veldig nærme naboen kan det være greit med litt privatliv for eksempel etter dusjing osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du langs vinduene dine da? Jeg hadde ikke gardiner i min forrige leilighet, og det var så nakent. Følte meg litt på utstilling.

Mange gardiner ER fæle, det tok en evighet å finne noen jeg likte til nåværende leilighet. :)

Ingenting.

Jeg har persienner (ikke pent det heller) som er helt trukket opp 98% av tiden. Men som jeg kan dra ned hvis sola står rett inn eller naboen har stirrekonkurranse eller jeg har tenkt å vaske huset naken.

Men jeg elsker at det kommer lys inn. Vinduene mine er vel 2 meter høye omtrent, så her er det lyst og fint. Untatt i dette halvåret da, hvor det er mørkt 2/3 av døgnet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du langs vinduene dine da? Jeg hadde ikke gardiner i min forrige leilighet, og det var så nakent. Følte meg litt på utstilling.

Mange gardiner ER fæle, det tok en evighet å finne noen jeg likte til nåværende leilighet. :)

Når vi bygger nytt hus kommer jeg til å streve no gæli med å bli enig med meg selv! Vi har lameller som vi kan dra for... det er litt naken, ellers bor vi slik til at ikke mange ser rett inn. Den tiden nå spesielt kan det være mye grelle julegardiner ute i det norske hjem! Mamma har noen med nisser og julegris på.... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Jeg har persienner (ikke pent det heller) som er helt trukket opp 98% av tiden. Men som jeg kan dra ned hvis sola står rett inn eller naboen har stirrekonkurranse eller jeg har tenkt å vaske huset naken.

Men jeg elsker at det kommer lys inn. Vinduene mine er vel 2 meter høye omtrent, så her er det lyst og fint. Untatt i dette halvåret da, hvor det er mørkt 2/3 av døgnet!

Ok :) Jeg syns smale gardiner langs karmene er pent, bare for å myke opp litt. Jeg bruker ikke gardiner slik det "skal", for slikt er det ikke pent. Da er lameller topp.

Når vi bygger nytt hus kommer jeg til å streve no gæli med å bli enig med meg selv! Vi har lameller som vi kan dra for... det er litt naken, ellers bor vi slik til at ikke mange ser rett inn. Den tiden nå spesielt kan det være mye grelle julegardiner ute i det norske hjem! Mamma har noen med nisser og julegris på.... :sjokkert:

Haha, julegardiner SKAL være stygge da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plissegardiner- et supert alternativ til persienner og gardiner😊legger ved bilde😊

post-67732-83897_thumb.jpg

post-67732-43772_thumb.jpg

Endret av Groupon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at "alle" hater alt av bokstaver og ord og sånt. Jeg er enig i at Carpe Diem og klissete uttrykk på veggene som "Kiss me good night" blir litt i overkant, men jeg syns det bare er koselig så lenge det f eks bare er ord som "HOME" eller "FAMILY" (men ikke på veggen da, og ikke for mange!)

Ellers syns jeg furu er fryktelig utdatert. Samt fliser i andre rom en gang og bad, gulv til vegg teppe, kullsort kjøkken, dyrehoder på veggene, sort/rød vegg, ensfarget stil, for mye dill osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært lite opptatt av hva andre har i hus, men selv ville jeg aldri ha hatt et glassbord, eventuelt i kombinasjon med glossy metall.

hfwaterjet$862727.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da liker du ikke mitt hus :D Her er det helt gjennomført skandinavisk stil i nytt funkishus, men med noen litt eldre detaljer som kommode, bilder og andre personlige ting. Anonymous poster hash: 2319d...497

Hehe, godt alle har forskjellig smak ;)

Anonymous poster hash: f4657...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://villabjoroy.blogg.no/ eksempel på gjennomført dårlig stil..

Anonymous poster hash: e1a34...1ff

Herregud!! Hva har hun gjort med den ærverdige og sjarmerende villaen? Hun har jo ødelagt den! Hva er vitsen med å kjøpe et så spesielt, gammelt og klassisk hus hvis man skal dekke alle vegger med slette plater, legge billig parkett og gjøre det om til hvilket som helst annet hus? Jeg får vondt i sjela når folk ødelegger slike skatter. Det var jo helt nydelig på før-bildene, slike hus burde havne i hendene på folk som har en lidenskap for arkitektonisk arv..

Anonymous poster hash: 8041c...f48

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud!! Hva har hun gjort med den ærverdige og sjarmerende villaen? Hun har jo ødelagt den! Hva er vitsen med å kjøpe et så spesielt, gammelt og klassisk hus hvis man skal dekke alle vegger med slette plater, legge billig parkett og gjøre det om til hvilket som helst annet hus? Jeg får vondt i sjela når folk ødelegger slike skatter. Det var jo helt nydelig på før-bildene, slike hus burde havne i hendene på folk som har en lidenskap for arkitektonisk arv.. Anonymous poster hash: 8041c...f48

Nesten som villa paprika damen hun der.

Anonymous poster hash: f4657...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke skinn. Liker ikke lysekroner i vanlige hjem med normal takhøyde, på moderne kjøkken, soverom osv (bor man i en eldgammel villa der den er svær og passer i stil til kaminen og klaveret i spisestuen eller hallen, så er det greit).

Liker ikke glassbord. Liker alldeles ikke lamellgardiner i privathjem!

Liker kunst, liker tepper, liker både ikea og retrostil, men ikke shabby chic. Liker ikke hjerter. Liker ikke plakater eller bilder som tydelig bare skal matche interiøret på en eller annen måte, fargekoordinert med putene for eksempel. Liker møbler med rar fasong (noen nevnte det her, har ikke tenkt på det før, men det liker jeg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Citronella

Tja, jeg har ikke særlig bastante meninger her. Jeg liker å se på andre sine hus og innredning, og det som jeg ikke liker, er når det er mangel på personlighet og liv. Det kan være både shabby chic og bokstaver og i hus med gjennomført skandinavisk design.

Og furu, som alle ser ut til å hate, det liker jeg. Robust og ordentlig furu er vakkert og levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke fordra den landlige romantiske stilen, hvitt på hvitt og fattigmannsølv.

Så begynner jeg å få den skandinaviske stilen opp i halsen også, er noe med de "over gjennomsnittet interessert i interiør"sin evne til å gå over-the-top.. bilder av oljer og krydder fra Nicolas vahé dandert ved siden av den lille kähler vasen med papirsugerør i kjøkkenkroken.

og ser jeg en til eames gyngestol med saueskinn så tror jeg det kommer til å rable for meg :bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

kan ikke fordra den landlige romantiske stilen, hvitt på hvitt og fattigmannsølv.

Så begynner jeg å få den skandinaviske stilen opp i halsen også, er noe med de "over gjennomsnittet interessert i interiør"sin evne til å gå over-the-top.. bilder av oljer og krydder fra Nicolas vahé dandert ved siden av den lille kähler vasen med papirsugerør i kjøkkenkroken.

og ser jeg en til eames gyngestol med saueskinn så tror jeg det kommer til å rable for meg :bond:

Der er jeg enig, du. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...