Gå til innhold

Kunne du klart å bodd slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har funnet drømmeleiligheten. Perfekt beliggenhet, stor, og til en overkommelig pris. Det er bare en ting, og det er at det er ganske lavt under taket i hele leiligheten bortsett fra at det i stua er litt høyere under taket. Mesteparten av leiligheten er bare 220 takhøyde.

Den er jo stor og lys, så i utgangspunktet tenker jeg at det ikke er et så stort problem... Men så kan jeg jo lure på hva jeg kommer til å syns ti år fra nå!

Hva tenker dere? Hadde du blitt lei av å bo i en leilighet som er 220 i takhøyde?



Anonymous poster hash: a1f48...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært 1.85 + så hadde det føltes litt ekkelt etterhvert. Men om alt annet stemmer så hvorfor ikke? Sannsynligheten for at den vil stige i pris er jo der. Blir det til at du mistrives om noen år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Jeg er ganske høy da, 180... Liker leiligheten supergodt bortsett fra takhøyden, og tviler jo litt på at jeg kommer til å finne noe som er bedre til samme pris :)



Anonymous poster hash: a1f48...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært 1.85 + så hadde det føltes litt ekkelt etterhvert. Men om alt annet stemmer så hvorfor ikke? Sannsynligheten for at den vil stige i pris er jo der. Blir det til at du mistrives om noen år..

Hvorfor det? Du hadde jo hatt 35 cm å gå på før du skallet i taket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe, kan du kanskje fikse det (med mindre det er i blokk eller noe?). Kanskje ikke i dag, men om 10 år når du er spylei? :)

Det koster nok en del, og kanskje man må søke til kommunen om dette (jeg vet ikke), men det er vel mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Det høres veldig lavt ut - jeg har takhøyde på 2.65 og synes det er deilig med litt høyt til taket.

Men dersom du føler at det er drømmeleiligheten så spiller det kanskje ikke så stor rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Du hadde jo hatt 35 cm å gå på før du skallet i taket.

Litt med romfølelsen å gjøre. Kjedelig å føle at man skaller oppi taket om man nyser hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Det er ikke i blokk, men det er mange bjelker som er like lave som takhøyden. Jeg kan kanskje "rive" taket, men bjelkene vil fortsatt være i samme høyde... Men det vil jo likevel føles luftigere og mindre klaustrofobisk :)

Vanskelig valg dette føler jeg! Leiligheten er jo perfekt for meg på alle andre måter, bortsett fra at taket er litt lavt...



Anonymous poster hash: a1f48...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eide et gammelt hus hvor takhløyden på kjøkkenet var max 210. Gikk strålende,

Takk for svar! :)

Det gjør kanskje ikke noe at takhøyden er lav hvis man har det lyst og åpent ellers i rommet?

Anonymous poster hash: a1f48...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres lavt ut. Hva slags leilighet er det? Om det er ombygd kjeller eller gammelt hus el. ville jeg sjekket om den faktisk er godkjent som boligareal....



Anonymous poster hash: 0232f...ca7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er for lavt, men er fant til at det er veldig høyt under taket. Mulig det bare er en vanesak? Men hvis du er i veldig tvil om dette faktisk er noe du kan leve over tid med, så ville jeg sett etter noe annet. Kjedelig å bruke masse penger, også irriterer du deg grønn over takhøyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt fullstendig klaustrofobisk.

Har gått fra leilighet med 2,8 til leilighet med 2,4 under taket og får fullstendig mark selv om det ellers er lyst og fint.

Anonymous poster hash: 7cfda...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taket her er 1.90, og jeg reagerte på det i starten. Har ikke tenkt noe over høyden siden, men burde kanskje hørt med min omgangskrets hva de synes, gjerne de som er høyere. Jeg er 1.65, så for meg har jeg god plass i høyden. :) Om alt annet ellers er perfekt, ville jeg ikke tenkt noe over det, så lenge det er lyst der.

Anonymous poster hash: 6eda2...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som ikke engang er 1,60 hadde ikke merket forskjell. Tenker aldri på takhøyden. Men jeg skjønner at en på 1,80 vil tenke på det.



Anonymous poster hash: 5deb2...116
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Hva slags type leilighet er dette?

Anbefalt takhøyde er vel 2,40, men det har jo med romfølelse og inneklima å gjøre. Det er jo endel man kan gjøre for at rommene skal virke større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten er 150 kvadratmeter med mye vinduer, og på stua er det et stort vindu fra gulv til tak, og det er det også på spisestua/kjøkkenet :)



Anonymous poster hash: a1f48...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 160, så hadde ikke hatt noen problemer med det. Her bor jeg i en tomannsbolig over 2 etasjer. Her er det 240 i 2. etasje, der er stue og kjøkken. Mens i 1. etasje er det 220, der er soverom og bad.



Anonymous poster hash: 45e50...c31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...