Gå til innhold

Når forteller dere om graviditeten på jobb?


Gjest Vinga

Anbefalte innlegg

Jeg skal fortelle det til sjefen min, og avd. leder, førstkommende tirsdag. Er fryktelig spent på hvordan reaksjonene blir.

Har vært ansatt der siden august i fjor. Ikke så lenge.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gjorde det i første svangerskapet mitt, men nå er jeg i ulønnet permisjon så jeg vet de har leid inn en vikar mens jeg er borte som er bare glad for å få mer jobb :)

Det kan nok hende jeg sprekker før det har godt 12 uker også for jeg er bare 6 uker på vei enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et vikariat som er ferdig tre uker før jeg går ut i perm, så for arbeidsgiver har dette svangerskapet ingen ting å si. Men jeg tenker at jeg skal si det etter at jeg har vært på GU, det er om en uke da. og da er jeg 9 uker på vei. Mulig jeg venter lenger, men magen har begynt å vokse alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i uke 7. Jeg er nå i uke 9 . Men jeg har vært så mye dårlig så jeg synes sjefen fortjente å vite det.

Jeg har også fått nyrebekkenbetennelse, så nå har jeg sykmeldt meg litt. Å det er bra at sjefen vet det for ,da blir det litt mere forståelse om hvorfor jeg har "hangla" så lenge.

Det er kun sjefen som vet det da. Det andre forteller jeg det til etter de 12 ukene.

:) Anita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjefen min spurte meg rett ut da jeg kom med sykemelding i dag (pga kvalme døgnet rundt). ...jeg hadde egentlig tenkt å vente til uke 12, men jeg greide rett og slett ikke å "lyve" når spørsmålet kom så bardust på.. jeg ble bare et eneste stort smil :)

...og jeg som hadde tenkt å dra en hvit løgn om at jeg var uvel etter omgangssyke.

sjefen min var veldi søt da, spratt opp og ga meg en klem og gratulerte. og hun lovet å ikke si det til en sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen samt min nærmeste kollega på fredag.

Jeg var på første legekontroll da og ble 30% sykemeldt, så da var det greit å fortelle hvorfor. Veldig befriende å ha slipt katta ut av sekken. Har hatt dødsdårlig samvittighet fordi jeg ikke har klart å gjøre jobben min 100% den siste tiden.

Nå vet de iallefall hvorfor. :)

De fikk begge beskjed om å holde tett, så resten av gjengen på jobb får ikke vite noe før om et par uker. Hvis ikke magen har tenkt å ese voldsomt mye mer ut den neste uka, da.......... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...