Gå til innhold

Å høre stemmer like før en sovner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg opplever veldig ofte, jeg vet ikke om jeg skal si hver kveld eller noen ganger i uka, for det aner jeg ikke! Jeg vet heller ikke om det jeg hører er stemmer i hodet, eller om det bare er tanker som popper opp. Men merkelig er det uansett, og jeg spør her for å kanskje få noen svar!
Når jeg har lagt meg, og like før jeg sovner, så "hører" jeg ofte at noen prater til meg - om det ikke bare er tankene mine da. Men så sovner jeg, og husker aldri hva som ble "sagt" når jeg våkner igjen. Eller jeg klarer ikke å kvikne til så jeg kan skrive det ned. Men i går kveld!! Da fikk jeg det til!
"You should check your spitsbadge" var det jeg fikk med meg, jeg vet det kom mer, men det oppfatta jeg bare som babling. Jeg googla spitsbadge og div. andre varianter av dette ordet jeg ikke aner hva betyr. Jeg holdt på en stund, og kom fram til at det måtte være "spitz barge" som er en type båt som var vanlig før i tiden.
Jeg påstår ikke at det er noe spesielt ved meg, eller at det er noe som helst åndelig over det, men jeg lurer nå på uansett. :) Jeg har aldri hørt om noe spitz barge før. Men så kan det jo ha vært bare babbel det og:p Jeg tenkte også at det kan være en replikk jeg har hørt i en film, lest i en bok eller lignende, men det kan jeg ikke huske å ha hørt.
Anyone??


Anonymous poster hash: d75b3...1e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måtte, men hos meg er det når jeg er iferd med å sovne. Det høres ut som noen prater til meg, men når jeg lytter eller konsentrerer meg blir det borte.

Jeg er usikker på om det er "noe" der eller om det er hjernen min som spiller meg et puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Dette har helt naturlige forklaringer og er noe som foregår i grenselandet mellom en bevisst og en drømmende tilstand. Kobler du deg til en maskin vil skanning av hjernen din bevise dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør jeg også. hører helt tilfeldige setninger. hører også veldig ofte navnet mitt. stemmene i hodet er bare av venner eller familie. rart det der :P skjer når jeg er veldig trøtt eller før jeg sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at lignende skjer med folk med narkolepsi(mistenker at samboer har det, og han opplever slikt ofte!). Er nok en slags søvnfase :) Har ikke opplevd det selv, men regner med at søvnmønster er ganske individuelt.

Kan forresten si at jeg selv tror 100% på det overnaturlige og at det er fullt mulig å både se og høre spøkelser, men akkurat dette tror jeg har en helt naturlig forklaring :)



Anonymous poster hash: 54504...2ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

REM Behavior Disorder er jo noe du kan søke opp på. Mulig du har en mild form for det. Da er det isåfall vanlig at du kan høre lyder rett før du sovner.

Endret av Timza
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har en helt naturlig forklaring, du opplevde en såkalt våken drøm med en auditiv hallusinasjon. Dette skjer når hjernen går inn i REM søvn mens du fremdeles er våken. Jeg har det ofte selv, akkurat som du beskriver - skarpe stemmer som synes å komme fra noen i rommet. Helt harmløst

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har du prøvd å kontakte dem via en pendel?

Hvem er "dem" og hvorfor skal de kontaktes?

Akkurat noe sånt ser jeg ikke poenget med.

Når man hører noe rett før man sovner på den måten, er det fordi hjernen er på vei inn i drømmeland.

Forventer man å høre det, vil man gjøre det. Spesielt hvis man er redd for å få høre noe, fordi hjernen da er opptatt av disse tankene når den begynner å drømme....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er "dem" og hvorfor skal de kontaktes?

Akkurat noe sånt ser jeg ikke poenget med.

Når man hører noe rett før man sovner på den måten, er det fordi hjernen er på vei inn i drømmeland.

Forventer man å høre det, vil man gjøre det. Spesielt hvis man er redd for å få høre noe, fordi hjernen da er opptatt av disse tankene når den begynner å drømme....

Prøv en pendel, Tiger'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en pendel, Tiger'n.

Hvorfor i all verden skal jeg gjøre det?

Som sagt: Hva er poenget? Hva mener du man skal oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmemakeren.

Drømmemakeren er jo hjernen. Stress å pendle rett før man skal sove. Prøv kaffe, funker mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmemakeren er jo hjernen. Stress å pendle rett før man skal sove. Prøv kaffe, funker mye bedre.

TS kan gjøre det til morgenkaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan gjøre det til morgenkaffen.

Du har fortsatt ikke svart på hvorfor hun skal drive med det...

Pendling forbinder jeg med å ta toget til og fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har fortsatt ikke svart på hvorfor hun skal drive med det...

Pendling forbinder jeg med å ta toget til og fra jobb.

For å få svar læll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få svar læll.

Svarene i innlegg 7 og 8 er mer enn gode nok.

Nå skal jeg spille minekraft, så jeg kan ikke mase mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få svar læll.

Hvis man faktisk tror man får det, så lurer man seg selv grundig...

Eneste pendlingen jeg kommer til å foreta er som sagt med toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...