Gå til innhold

Tror du Jesus så ut som den Jesus vi ser på malerier og tegninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han er europifisert, så nei.

En israelsk mann ser ikke nødvendigvis mindre europeisk ut enn en spanjol så det er ikke sikkert.

Anonymous poster hash: a4aea...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De lærde strides om han faktisk har eksistert i det hele tatt eller om han er en oppkonstruert mytisk figur. Jeg holder en knapp på det siste alternativet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han så vel mer Midtøsten/Palestinsk ut, mørkere i huden en bilder, men lik mtp hår.



Anonymous poster hash: 3b3be...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har brukt 3d-teknologi på linkledet i Torino, og personen der må vel kunne sies å ha vært ganske kjekk.

(De sier jo at karbon 14-dateringen av kledet var feilaktig, fordi biten som ble brukt var fra en del av kledet som ble kontaminert av brannen i 1532. I tillegg har man jo tyrkiske kilder som bekrefter at kledet eksisterte før 800 e.Kr.)

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhode ikke.

Kristus var ikke nord-europeisk katolikk...

Han var en jøde fra Midtøsten.

Dette er en israelsk mann. Ikke alle er mørke. Kan godt tenkes han hadde like farger

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/26/73/ef/2673effe7152511f77be7c94d7927fd6.jpg

Anonymous poster hash: a4aea...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En israelsk mann ser ikke nødvendigvis mindre europeisk ut enn en spanjol så det er ikke sikkert.

Anonymous poster hash: a4aea...c4d

Sist jeg sjekka var spanjoler europeere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar fra youtube, som jeg er enig i: "From what I read in Revelations his feet is bronze hair of wove and eyes of fire",

Så mindre Europeisk, som sagt, mørkt hår og øyne.



Anonymous poster hash: 3b3be...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han hadde hatt et jødisk utseende og mere hår i ansiktet...

Religion er tull , om 2000 år så tror vi at mikke mus er en religiøs figur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg sjekka var spanjoler europeere!

Eh...det var nettopp poenget mitt.

Anonymous poster hash: 73257...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har brukt 3d-teknologi på linkledet i Torino, og personen der må vel kunne sies å ha vært ganske kjekk.

(De sier jo at karbon 14-dateringen av kledet var feilaktig, fordi biten som ble brukt var fra en del av kledet som ble kontaminert av brannen i 1532. I tillegg har man jo tyrkiske kilder som bekrefter at kledet eksisterte før 800 e.Kr.)

Kledet i Torino er et falsum, og pjattet om at "de karbontestet feil bit" er akkurat det: Pjatt.

http://skepdic.com/shroud.html Det er ikke mulig at en brann kan ha tilført kledet så mye forurensninger at det kunne forskyve dateringen med flere hundre år. Uansett så renser man det materialet som skal analyseres, nettopp for å unngå slike feilkilder.

En lettere fancy hypotese er at ansiktet tilhører Leonardo da Vinci, og at grunnen til at man får så fine 3D-bilder av likkledet, er at det ble påført med en fotografisk prosess. Jeg aner ikke om det stemmer, men det er en mye morsommere hypotese enn at det er Jesus. For det er det garantert ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kledet i Torino er et falsum, og pjattet om at "de karbontestet feil bit" er akkurat det: Pjatt.

http://skepdic.com/shroud.html Det er ikke mulig at en brann kan ha tilført kledet så mye forurensninger at det kunne forskyve dateringen med flere hundre år. Uansett så renser man det materialet som skal analyseres, nettopp for å unngå slike feilkilder.

En lettere fancy hypotese er at ansiktet tilhører Leonardo da Vinci, og at grunnen til at man får så fine 3D-bilder av likkledet, er at det ble påført med en fotografisk prosess. Jeg aner ikke om det stemmer, men det er en mye morsommere hypotese enn at det er Jesus. For det er det garantert ikke.

Skjønner ikke hva du mener med at man "renser" materialet som skal brukes. Dersom det er kontaminert nok, er det ubrukelig.

Vevstypen er helt unik og kun kjent fra gammel tid i Midtøsten. Man har også funnet pollen på kledet som stammer fra Israel i det første århundret e.Kr.

Da Vinci er totalt utelukket i seriøse kretser.

Er det Jesu' likklede? Neppe, men det meste av det du sier er ikke riktig.

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hva du mener med at man "renser" materialet som skal brukes. Dersom det er kontaminert nok, er det ubrukelig.

Vevstypen er helt unik og kun kjent fra gammel tid i Midtøsten. Man har også funnet pollen på kledet som stammer fra Israel i det første århundret e.Kr.

Da Vinci er totalt utelukket i seriøse kretser.

Er det Jesu' likklede? Neppe, men det meste av det du sier er ikke riktig.

Renser som i fjerner ting som ikke skal være der. Som sot og så videre. Dersom man ønsker å analysere et tekstilplagg med C14-metoden, så fjerner man alt som ikke er tekstilet. Så påstander om at kledet kunne være kontaminert, og at det er årsaken til at C14-dateringen viser at det er produsert mange hundre år etter jesus's angivelige død, er meningsløse.

Funnet av pollen er for det første ikke helt etterettelige, etter det jeg har kunnet lese meg til. Den som angivelig plukket pollenet med tape fra kledet, er ikke den samme personen som analyserte det, og han har tidligere også "autentisert" historiske falsumer, som en dagbok som angivelig var skrevet av Adolf Hitler, men senere viste seg å være et falsum. Ikke at det i seg selv sier spesielt mye, men det er ikke tillittsvekkende, heller.

Videre så er det knekkende likegyldig om det finnes pollen på kledet eller om det er vevd etter en metode som er stedegen for Midtøsten, hvis FIBRENE i det bevislig er minst 1000 år yngre enn hendelsen man forsøker å knytte dem til.

Relikviehandelen under korsfarertiden var en stor bizniz, og det ble solgt tonnevis av nagler og splinter fra korset, sammen med diverse legemsdeler fra helgener og apostler. I denne sammenhengen er svindel langt mer sannsynlig enn autentisitet.

Jeg sa at da Vinci-teorien var MORSOM, ikke at den nødvendigvis var sann. Men det ER funnet spor etter både oker og pigmenter på kledet, så det er langt mer sannsynlig at det dreier seg om et maleri enn et avtrykk av jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De lærde strides om han faktisk har eksistert i det hele tatt eller om han er en oppkonstruert mytisk figur. Jeg holder en knapp på det siste alternativet

De fleste er enige at han har eksistert.

Anonymous poster hash: a0af9...f34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...