Gå til innhold

Pris på omsying av bunad på 6000-8000 kr - dyrt? Sy ut bunad i Osloområdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har tips til hvem som er flinke til å sy ut bunad i Osloområdet? Det er en Nordmørsbunad det er snakk om: http://www.norskflid.no/bunad/bunader/moere-og-romsdal/kvinnebunaden-fra-nordmoere/

Noen som vet ca hvor mye det vil koste å få den sydd ut? Jeg har hørt med Husfliden hvor bunaden hører hjemme. De anslår at det tar ca 7-8 timer å sy den ut, og det vil koste et sted fra 6000 kr til maks 8000 kr. Men er det sånn at Husfliden er det dyreste stedet?



Anonymous poster hash: c4ee6...1d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herre jemini! Foreldra mine betalte innsying av Hardangerbunad til min konfirmasjon på Husfliden. Det kostet 1000 kroner den gang (15 år siden). Og i og med det ble utført på Husfliden i et annet fylke hadde de selvfølgelig ikke peiling på hvordan den skulle sitte og hele innsyingen ble en stor bortkasta utgift...

Veldig mange flinke og seriøse som kan gjøre dette privat for deg til en mye bedre pris. Det er jeg sikker på :) Sjekk lokalaviser eller legg ut forespørsel på finn for eksempel?



Anonymous poster hash: 1b837...e38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det det koster på husfliden har jeg inntrykk av. Mamma må også ut med det.



Anonymous poster hash: 8973a...140
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk etter systuer, der er det mye billigere.

Selv har jeg funnet en systue i Vestfold som tar halve prisen av det du kom med.

Vil nevne at på Vestfoldbunaden så er det mye håndsøm - noe som fordyrer omsøm.



Anonymous poster hash: 06025...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sydde ut min øst-telemarksbunad nå nylig, kostet meg 750 kr og hun gjorde det veldig bra! Bor selv i Oslo og hun som gjorde det for meg bor i Bærum-området, send pm om du vil ha kontaktinformasjonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sydd ut min bunad 5 cm for et par år siden. Jeg gikk til damen som sydde bunaden min noen år før, kostet meg "hele" 300kr :D

Dette var nok fordi jeg har to søsken og en mor som alle har fått sydd bunad samme sted og hun lett kunne gjøre det ettersom hun selv hadde lagt til rette for at den kunne sys ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har stoff å gå på så fikser du det lett selv. Bare se på hvordan sender sydd på forhånd. Marker hvor midten pø skjørtet og vesten er, tråkle lett der skjørtet skal sitte. Lån deg en maskin.

Har gjort det selv, ikke noe problem, måtte bare ha hjelp med å måle og feste knappenåler.

Ps: snu vesten, så er det lett å måle 👍🏻😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 21.5.2015 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Søk etter systuer, der er det mye billigere.

Selv har jeg funnet en systue i Vestfold som tar halve prisen av det du kom med.

Vil nevne at på Vestfoldbunaden så er det mye håndsøm - noe som fordyrer omsøm.

 


Anonymous poster hash: 06025...6b5

 

Kan jeg spørre hvilken? Jeg trenger en rimelig og god systue i Vestfold for omsøm av Øst-Telemarks bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 21.5.2015 den 19.17, annanas skrev:

Jeg sydde ut min øst-telemarksbunad nå nylig, kostet meg 750 kr og hun gjorde det veldig bra! Bor selv i Oslo og hun som gjorde det for meg bor i Bærum-området, send pm om du vil ha kontaktinformasjonen? :)

Jeg skulle gjerne hatt kontaktinfo til denne syersken, da jeg også skal gjøre om en Øst-Telemarksbunad :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...