Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Helt standard 17.mai antrekk vil det jo ikke være, men med nye, mørke jeans (ikke de blekede med hull både her og der og innimellom), en pen overdel/top/skjorte/bluse, blazer og pene høye hæler så tror jeg ikke du blir lynsjet på torvet.

Til syvende og sist er det jo du selv som velger hva du vil gå med på nasjonaldagen selv om de fleste legger litt ekstra innsats i å kle seg penere enn jeans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahhaha, utrolig morsom tråd.

Daffe rundt i jeans? Jeans er noe av det jeg synes er mest ubehagelig å ha på.

Jeg ville virkelig ikke sett to ganger på noen som gikk i jeans med bluser og blazer. Ikke i det hele tatt. Gå i det du vil, TS, du blir sikkert fin uansett :)



Anonymous poster hash: e7499...bcd
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt akseptere det, men synes det er mye flottere med de som pynter seg til 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke menn lov til å gå med jeans denne dagen heller, men må gå i full dress eller bunad?

Kommer jo helt an på hva man skal spør du meg. Vi (par) pleier aldri å gå i tog eller dra til byen, men feirer dagen med min eller hans familie.

Har planer om å pynte meg litt, men ikke veldig gitt.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke menn lov til å gå med jeans denne dagen heller, men må gå i full dress eller bunad?

Kommer jo helt an på hva man skal spør du meg. Vi (par) pleier aldri å gå i tog eller dra til byen, men feirer dagen med min eller hans familie.

Har planer om å pynte meg litt, men ikke veldig gitt.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

Ja.

Jeg tenker automatisk harrytass med jeans og blazer kombinert, spesielt om det er en "mann" (les: gutt)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er hyggelig at folk pynter seg, men misliker ideen om at det skal være høy standard for alle, uansett. 17. mai er ikke like viktig for alle, og det har jeg ikke noe problem med. På samme måte er "pynte seg" også et begrep med varierende innhold, så om TS vil gå i jeans og blazer ser jeg overhodet ikke noe galt i det. Det er ganske langt fra å ikke ta på seg bunad og dress, til det å stampe demonstrativt rundt i toget ikledd bikini eller hullete/møkkete klær.

Jeg lar bunaden henge hjemme i år, og har ingen anelse om hva jeg skal ha på meg. Mulig jeg ender opp i jeans jeg også, faktisk- tross alt skal jeg tilbringe hele ettermiddagen med å kravle rundt på fotballbanen ved skolen og stable blikkbokser og hente ringer til ringspillet. Da spørs det om jeg gidder å pynte meg så veldig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.

Jeg tenker automatisk harrytass med jeans og blazer kombinert, spesielt om det er en "mann" (les: gutt)

Javel. Det er typisk noe rike businessmenn med god stil går i når de skal være litt mer casual, skjorte, blazer og jeans eller chinos.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar det ikke lang tid før noen fornærmet sier de ikke har noe annet enn jeans, og hva de skal gjøre da! Og så spør brukere hva denne personen gjør hvis han eller hun blir invitert i bryllup eller skal i jobbintervju hvorpå personen svarer at hans venner bryr seg ikke noe om hva folk går i/har ingen venner og går ikke i bryllup, og jobb har han/ikke og er arbeidsufør og trenger ikke gå i jobbintervju.

Og så er vi i gang!!

Hver mai!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasjonaldagen skal være for alle tenker jeg, og ikke bare de som liker å stase seg opp. Noen føler seg ikke komfortable i skjørt eller kjole og det går jo ikke an å si at da får de holde seg hjemme istedetfor å ta del i dagen? Den holdningen syns jeg sier ganske mye mer enn å gå med bukse på 17.mai..

Endret av Hecubaa
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Det er typisk noe rike businessmenn med god stil går i når de skal være litt mer casual, skjorte, blazer og jeans eller chinos.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

Jeans er likevel ikke ok på 17.mai. Du sier det jo selv, casual - 17.mai er ikke en casual dag.

Jeg driter langt i hva de har på seg en vanlig hverdag, jeg referer til 17.mai.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeans er likevel ikke ok på 17.mai. Du sier det jo selv, casual - 17.mai er ikke en casual dag.

Jeg driter langt i hva de har på seg en vanlig hverdag, jeg referer til 17.mai.

Selv om man kun feirer med familien og ikke skal "ut"?

Deg om det, synes selv bare det kommer helt an på hva man skal, og hadde ikke reagert på en finere jeans og blazer i byen heller, jeg, for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Norge feirer vi på 17.mai friheten vi har til å se ned på folk med klær vi ikke liker. Kampen for Norge var ikke forgjeves



Anonymous poster hash: 72cc2...0b1
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har ikke fått med seg at vi bor i et fritt land hvor enkelte klesplagg ikke er forbudt. Jeg synes du skal gi faen i hva 17.mai - mafiaen mener. De har enda ikke gått så langt at de fysisk angriper de som ikke følger reglene deres, så det verste som skjer er at de ser stygt på deg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hello Kitte

Syns folk kan gå med de klærne de føler for. Uansett.

Selv holder jeg meg langt unna folk på denne dagen så jeg slipper blikk fra dømmende mennesker som mener det er sååå horribelt at folk ikke går i bunad eller dress

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Norge feirer vi på 17.mai friheten vi har til å se ned på folk med klær vi ikke liker. Kampen for Norge var ikke forgjeves Anonymous poster hash: 72cc2...0b1

Det er vel strengt tatt ikke friheten og kampen for Norge vi feirer 17. mai. Det feirer vi den 8. mai.

17. mai feirer vi grunnloven vår.

Anonymous poster hash: 85da5...ed7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke menn lov til å gå med jeans denne dagen heller, men må gå i full dress eller bunad?

Kommer jo helt an på hva man skal spør du meg. Vi (par) pleier aldri å gå i tog eller dra til byen, men feirer dagen med min eller hans familie.

Har planer om å pynte meg litt, men ikke veldig gitt.

Anonymous poster hash: 640b4...c88

Ingen regel som sier det. Man går det man er komfortabel i, selv om det kan være greit å være litt mer velkledd enn vanlig og ikke bare vanlig hverdagsklær. Så finnes det faktisk menn som ikke liker å gå i dress, undertegnede inkludert.

Et eksempel som er pent nok i mine øyne.:

classic-casual-work.jpg

Slik var jeg kledd forrige 17.mai og fikk verken tilsnakk eller stygge blikk. Heller komplimenter.

Så jeg tror hovedpoenget er ikke at man MÅ være i dress eller bunad, så lenge det er pent og rent. Alt i alt kommer det til personlig smak og hvor viktig dagen er for ens selv.

Tro meg, har sett nok av disse typene også og det er selvsagt å dra det for langt, men det får være deres problem:

Blazers-for-Men-2013.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ooooooiiiiii så krise å gå i jeans på 17. mai!

Veden går under!!!!!!

Jeg skal gå med joggebukse bare pga kommentarene her.



Anonymous poster hash: db74a...0e1
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ikke friheten og kampen for Norge vi feirer 17. mai. Det feirer vi den 8. mai.

17. mai feirer vi grunnloven vår.

Anonymous poster hash: 85da5...ed7

Det er vel strengt tatt ikke noen som feirer noe som helst den 8.mai

Anonymous poster hash: 72cc2...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Nasjonaldagen skal være for alle tenker jeg, og ikke bare de som liker å stase seg opp. Noen føler seg ikke komfortable i skjørt eller kjole og det går jo ikke an å si at da får de holde seg hjemme istedetfor å ta del i dagen? Den holdningen syns jeg sier ganske mye mer enn å gå med bukse på 17.mai..

Det er jo uproblematisk å gå i bukse på 17. mai, men jeans er jeg enig i at ikke er helt i tråd med kleskoden akkurat på nasjonaldagen. Når det er sagt hadde jeg ikke reagert om jeg så noen i pen jeans og blazer på 17. mai, selv om jeg selv ikke ville valgt et slikt antrekk. Jeg synes det er stor forskjell på om noen har prøvd å pynte seg og de som åpenbart gir fullstendig f***.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooooiiiiii så krise å gå i jeans på 17. mai!

Veden går under!!!!!!

Jeg skal gå med joggebukse bare pga kommentarene her.

Anonymous poster hash: db74a...0e1

Oh no!! For en straff!! Jeez. Du som blir sett på som en tulling, ikke oss.

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...