Gå til innhold

90-talls temaparty. Kan jeg bruke en av disse kjolene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hvis du har bukse under :P



Anonymous poster hash: cb02d...47b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Spice girls :) Jeg tenker magetopper, sterke farger (som ikke passer så godt sammen gjerne), miniskjørt, miniskjørt over bukser, buffalosko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sammen med doctor martins sko og nittitallsfrisyre :)

Anonymous poster hash: 2bc73...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt over bukser, bukser med glitter på, magetopper, tubetopper, chokers, rosa leppestift og platåsko, fargestriper i håret. :laugh: Eller grunge-stilen.



Anonymous poster hash: a8554...6f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var selv for ikke lenge siden. Kjørte rufsete hår, hvit t-skjorte, flanellskjorte knytt rundt hoftene og olabukse.

Ellers er jeg med på de andre med magetopper, knallfarger, buffalosko om du fortsatt har liggende noen... Se spice girls, tlc, gwen steffani/no doubt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt over bukser, bukser med glitter på, magetopper, tubetopper, chokers, rosa leppestift og platåsko, fargestriper i håret. :laugh: Eller grunge-stilen.

Anonymous poster hash: a8554...6f5

Hei Anonym Bruker, jeg vil bare takke deg for å ha nevnt "grunge-stilen". Jeg har selvfølgelig hørt om den, men kjente jeg trengte litt flere bildeeksempler for å friske opp minnet litt. Derfor søkte jeg på 90s grunge style på google bildesøk. Jeg trykket på det første bildet som kom opp, som førte meg videre til en veldig kul nettside som dekket omtrent alt det kule som skjedde på 90-tallet.

Der leste jeg litt om opphavet til grunge-musikk fordi jeg hadde egentlig notert meg mentalt at jeg skulle lese meg opp på det litt grundigere. Så da fikk jeg gjort det også. Det roet meg ned, i tillegg til at forfatteren av tekstene på siden brukte en fantastisk språkling oppbygging.

Nå har jeg lagret siden som bokmerke og kommer til å vende tilbake når jeg trenger inspirasjon litt utenfor den normale suppen av sosiale medier og likes og alt det tullet.

Åja, også ble jeg nettopp ferdig med å høre på en sang som ble nevnt på "the history of grunge" siden. Superunknown av Soundgarden. Hadde allerede hørt en del på Nirvana, og trengte å utvide horisonten litt.

Takk!

Endret av outkast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på 90-talls fest i juni. Kan jeg buke en av disse kjolene? Veit faktisk ikke hva som var typisk 90-tallet ..... :/

http://www.ebay.com/itm/221684022450

Anonymous poster hash: f8493...efc

De blomstrete er midt i blinken, de andre mønstrene ikke så mye. Ingen jeg kjente brukte bukser under slike kjoler, de ble brukt som standard sommerkjoler. Dette var veldig tidlig nittitall, mener jeg å huske. Senere ble det grunge og miljøvennlig studentstil jeg så mest til. Lange skjørt, ull, lin, bomull og silke, naturfarger, langt naturlig hår, smykker i bronse, tre, skinn og horn, og av en eller annen grunn platåsko.

Jeg husker også noen merkelige "skjortekjoler", også med blomstermønster, som var innsvingt i livet og gikk utover nederst. og var mye lenger bak enn foran. På en måte samme fasong som en kjole med slep, bare mye, mye kortere. De ble ofte brukt med sykkeslhorts under. Cameltoe var relativt vanlig "tilbehør". Lekkert. :fnise:

Anonymous poster hash: 71b7b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville isåfall tatt en av de blomstrete, knytt en olaskjorte rundt livet, tatt på doc martens-støvler og hårmascara.



Anonymous poster hash: e5cc0...18a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på gamle episoder av Midt i Smørøyet på nrk.no :D



Anonymous poster hash: bfa6a...16d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen kan du nok bruke, men husk tilbehøret. Det er det som gjorde 90-tallet. Buffalosko eller Dr. Martens, du bør ha USA sokker (slouch socks på ebay) helst to par i forskjellige farger, store og fargerike øreringer, intense farger med mere.



Anonymous poster hash: e4fdf...bba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tenker meg om så er det egentlig litt stor forskjell på begynnelsen av 90 tallet og slutten av 90 talet.

Det jeg forbinder med slutten av 90tallet er platåsko (aller helst buffalo) bukser med skjørt utenpå og sleng, og av en eller annen merkelig grunn lang skinnkåpe. Er litt usikker på overdel/topp. Selv gikk jeg i hettegensere

Men slengbukser (med skjørt) og platåsko er iallfall 90 tall for meg. Men ikke den aller største slengen, det er 70-talls.

https://www.google.no/search?q=90s+fashion&espv=2&biw=1093&bih=514&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WnM_Ve-4KsaQsAHP9IGIDA&ved=0CAYQ_AUoAQ



Anonymous poster hash: 5b32c...67f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne jeg



Anonymous poster hash: f8493...efc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg er samd med brukaren over her: første halvdel av nittitalet var eigentleg 80-talet, siste halvdel var over det. Skjørt over bukser, lårlommer på buksene og desse grufulle Buffalo-skoa. Sjekk ut "Friends", der vil du få ganske godt oversyn over seint nittital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekk ut stilen på Beverly Hills 90210 i tillegg til Buffy. Der får du en grei oversikt over stilen på 90-tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg skal også på 90tallsfest, men siden ejg er en XL har jeg ikke lyst til å bruke miniskjørt eller topper som går uner puppene... Noen andre tips? Finnes det noen kostymesider kanskje?
Billige alternativer er viktig siden jeg går på AAP og har minimalt med penger, men vil gjerne være med på denne festen siden det er jubileum med barneskoleklassen jeg hadde.



Anonymous poster hash: f8493...efc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på 90tallsfest, men siden ejg er en XL har jeg ikke lyst til å bruke miniskjørt eller topper som går uner puppene... Noen andre tips? Finnes det noen kostymesider kanskje?

Billige alternativer er viktig siden jeg går på AAP og har minimalt med penger, men vil gjerne være med på denne festen siden det er jubileum med barneskoleklassen jeg hadde.

Anonymous poster hash: f8493...efc

Hva med sånn bukse med skjørt? Du kan jo ta en nøytral og enkel bukse du har og ta et miniskjørt i samme farge over?

Anonymous poster hash: c34da...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på 90tallsfest, men siden ejg er en XL har jeg ikke lyst til å bruke miniskjørt eller topper som går uner puppene... Noen andre tips? Finnes det noen kostymesider kanskje?

Billige alternativer er viktig siden jeg går på AAP og har minimalt med penger, men vil gjerne være med på denne festen siden det er jubileum med barneskoleklassen jeg hadde.

Anonymous poster hash: f8493...efc

Jeg skal også på 90tallsfest, men siden ejg er en XL har jeg ikke lyst til å bruke miniskjørt eller topper som går uner puppene... Noen andre tips? Finnes det noen kostymesider kanskje?

Billige alternativer er viktig siden jeg går på AAP og har minimalt med penger, men vil gjerne være med på denne festen siden det er jubileum med barneskoleklassen jeg hadde.

Anonymous poster hash: f8493...efc

Da er grunge glimrende. Jeans (hullete), sneakers eller militærstøvler, t-skjorte med trykk og flanellskjort rundt livet. Ta deg en tur på nærmeste UFF, Fretex eller lignende. 90-tallsantrekk er uansett en tapt kamp hvis du har planer om å føle deg fin.

Anonymous poster hash: daa88...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...