Gå til innhold

Bunad og krykker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min første bunad for et halvt år siden og hadde tenkt til å bruke den for første gang på 17.mai. Viser seg nå at jeg kommer til å gå på krykker og ikke kan bruke beinet da. Har noen erfaring med krykker og bunad? Er det en dårlig idè? Tenker mtp gnissing med krykkene og det å få den på seg og at jeg bare har et bein osv. Har ikke bunad sko.



Anonymous poster hash: 5d8c0...63c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring, men jeg ble konfirmert sammen med to som gikk på krykker, og det gikk helt fint for dem den dagen. Hvordan 17. mai var for dem vet jeg ikke, men det er sikkert ikke en dårlig idé å ha bunaden på selv om du har krykkene. Du burde dog kanskje heller velge en annen, mer "stabil" sko, enn bunadsko.

Edit: Ser du skriver at du ikke har bunadsko, men dog...er et tips likevel ;)

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte krykker under min konfirmasjon. Gikk helt fint det. Min største bekymring for å gå med krykker på 17. mai hadde ærlig talt vært at det ikke er så komfortabelt å hinke rundt hele dagen. Personlig ville jeg gått for rullestol (om du kan låne det et sted) om du skal stå lenge og gå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en nødvendighet. Så bare kjør på! Ikke la det stoppe deg.



Anonymous poster hash: 2e076...a51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del erfaring med krykker. (mer enn jeg ønsker). Det går fint med bunad og krykker. Men på 17.mai må man beregne seg god tid for det tar litt tid å flytte seg rundt med mye folk. Vil anbefale å låne en rullestol hvis du skal gå langt. Man blir sliten i armene og den friske foten. Har du pigger på krykkene er det lurt å ta de av slik at de ikke henger seg opp i skjørtet. Er du gipset er det jo gøy med en fargerik sokk i rødt hvit og blått.



Anonymous poster hash: e3b17...27f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte krykker en 17.mai, og det gikk helt fint. Riktignok kunne jeg bruke foten forsiktig, så det ble ikke så tungt.

Det beste med krykkene var at jeg fikk sitte på bussen begge veiene. Det var også ganske deilig å ha en unskylding til å gå i komfortable joggesko.

Det største problemet er antagelig at det blir veldig slitsomt hvis du ikke kan stå på beinet, spesielt hvis du ikke har hatt tid til å trene opp armene enda. Hvis du kan sette foten i bakken uten å legge vekt på den blir det mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Håper det gikk fint med krykkene og bunaden og at du fikk hatt den på. Kjedelig med krykker. Hvilken bunad har du? Kanskje du kan legge ut et bilde?



Anonymous poster hash: e3b17...27f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke veldig fint da det ble et helvete å komme seg ut og inn av bilen flere ganger. Kjolen er lang, ingen biler er helt reine. I tillegg regnet det så når jeg skulle over gresset ble jeg våt, klarte jo ikke løfte bunaden.

Ikke noe jeg anbefaler videre såfremt man ikke skal være hjemme.

Men bunaden er fin da, svart 1932 Vestfoldbunad

Anonymous poster hash: 5d8c0...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...