Gå til innhold

Vær i Tyrkia i april/mai


Gjest SnowLeopard

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard

Hei :)

Har googlet litt, men lurer på personlig erfaring fra dere her inne. Hvordan er været i Tyrkia / Antalya-området i starten av mai? Godt og varmt, mye sol? Kan dere anbefale Tyrkia som typisk sydenferie på den tiden av året? Har en uke til rådighet ca slutten av april-starten av mai, og sikler litt på ferie til varmere strøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det alt fra 16-22. Det blir nok litt kaldt å bade i sjøen, og sikkert litt kjølig om kveldene, men ellers tror jeg det er fint. De har jo oppvarmede bassenger og det er jo sol om dagene. Men jeg vil heller anbefale Egypt, Sharm el sheik, hvor det er 30 g og helsol nå :) Ikke så mye lengre reise heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok temperatur i Tyrkia nå på denne tiden. Kaldt i sjøen enda, men går helt fint å sole seg. Skal selv til Tyrkia i mai, er et hakke varmere da :) Tror jeg.. håper jeg. Noen som veit?

Endret av louise1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Takk for svar :) Er ikke før tidligest 28.april, flyr charterselskapene fremdeles turer til Egypt da tro? Jeg vil reise charter for å slippe mest mulig selv, vil bare koble ut hjernen og følge med strømmen, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Er ikke før tidligest 28.april, flyr charterselskapene fremdeles turer til Egypt da tro? Jeg vil reise charter for å slippe mest mulig selv, vil bare koble ut hjernen og følge med strømmen, he he.

Det gjør de! Jeg støtter forslaget om Sharm el Sheikh. Det er veldig flott der, og når man ønsker seg garantert sydenvarme og badevær, er det en sikker vinner. Masse charterturer å velge i, bare søk på Finn reise. Jeg vil gjerne anbefale hotel Sofitel. Flere superflotte "private" idyll-strender, fint bassengområde og veldig god mat. De har også egen stall rett ved for de som evt. er interessert i ridning.

http://www.finn.no/reise/pakkereiser/result?keyword=sofitel&areaId=81494&FIRST_DEPARTURE_DATE=28.04.2012&LAST_DEPARTURE_DATE=20.05.2012&TRAVELDURATION_FROM=&TRAVELDURATION_TO=&PRICE_FROM=&PRICE_TO=&sort=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia er virkelig helt fantastisk, jeg pleier å dra dit nesten hver høstferie, perfekt temparatur da! Her er litt av en tabell fra ving.no:

Værprognose for Side, Antalyaområdet (nær Alanya:-) )

April Mai Juni

Dag 21 25 30

Natt 11 15 20

Soltimer dag 9 10 12

Vann 17 20 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...