Gå til innhold

Dobbeltmoralen på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På tide å kaste en liten brannfakkel.

Jeg har sett meg lei av hvordan det i aller fleste tilfeller er mannen sin feil og alt han gjør er galt. De aller fleste er selvsagt uenig i dette, for som alle vet så er det jo ingen dobbeltmoralister her på KG. Alle som i det hele tatt ymter frem et forslag om noe slik er bitre mannfolk med liten pikk. Men etter å ha vert igjennom et par tusen tråder her så er det en soleklar trend. Ei dame åpner en tråd hvor hun "klager" på noe med mannen sinn, eller lurer på noe ang forholdet. Svarene er i de fleste tilfeller at han gjør noe feil og at hun burde revurdere hele forholdet osv. Er det derimot en mann som åpner tilsvarende tråder så går svarene mer i retning av at han må gi henne en sjanse til og at han er for kjapp til å dømme osv.

Dette gjelder selvfølgelig ikke i alle tilfeller, men det er en soleklar trend her.

Som sagt så er det mange kvinner her som går imot dette og ikke legger noe i mellom når de skjeller ut andre kvinner her, men hovedtendensen er at skylden i stor grad skyves over på mannen i de fleste tilfeller. Dette er med på å sette kvinnen i en slags underdannig offerrolle i større eller mindre grad, noe som ikke er helt i tråd med likestillingsamfunnet vårt osv. Men det er en anen debatt jeg ikke orker å gå inn på nå.



Anonymous poster hash: b8770...f7c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krokodillen

Jeg støtter ofte mannfolka her. Og dermed tror brukere st jeg er mann. Men jeg fremdeles kvinne som mener mange kvinner er et sutrekor uten like.

Jeg er lei av det samme som deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen en nepe, så må man jo si det. Same shit med kvinnfolk. Jeg tror det heller er slik at mann leser for favør for mann og kvinne med favør for kvinne, litt sånn underbevisst. Og så legger man ekstra godt merke til de som ikke gjør det. Da ser man for eksempel at mannfolkene stemples som hvite riddere som bare prøver få seg KåGefitte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange flere kvinner her som starter en tråd. Derfor er det ganske naturlig at vi gir henne forståelse og sympati da det er hennes versjon vi hører.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man prøver å være objektiv, så tror jeg en mann litt underbevisst, har lettere for å sette seg inn i mannens situasjon og omvendt.

Og så har jeg en anelse om at kvinner ofte kan være mer opptatt av å forsvare hverandre? De står litt mer samlet på en måte. Det er vel også sagt innen politikk at kvinner er kollektivister, mens menn er mer individualister. Veldig generalisering selvfølgelig da.

Jeg husker hvertfall da jeg var yngre, og vi var en stor vennegjeng med gutter og jenter, og det var noe drama mellom en gutt og jente i gjengen, ble det litt som at jentene backet opp jenta, mens vi gutta mer satt og lo litt, og sa "haha, det her får du ordne opp i sjøl!" til kompisen.

Anonymous poster hash: e2130...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide å kaste en liten brannfakkel.

Jeg har sett meg lei av hvordan det i aller fleste tilfeller er mannen sin feil og alt han gjør er galt. De aller fleste er selvsagt uenig i dette, for som alle vet så er det jo ingen dobbeltmoralister her på KG. Alle som i det hele tatt ymter frem et forslag om noe slik er bitre mannfolk med liten pikk. Men etter å ha vert igjennom et par tusen tråder her så er det en soleklar trend. Ei dame åpner en tråd hvor hun "klager" på noe med mannen sinn, eller lurer på noe ang forholdet. Svarene er i de fleste tilfeller at han gjør noe feil og at hun burde revurdere hele forholdet osv. Er det derimot en mann som åpner tilsvarende tråder så går svarene mer i retning av at han må gi henne en sjanse til og at han er for kjapp til å dømme osv.

Dette gjelder selvfølgelig ikke i alle tilfeller, men det er en soleklar trend her.

Som sagt så er det mange kvinner her som går imot dette og ikke legger noe i mellom når de skjeller ut andre kvinner her, men hovedtendensen er at skylden i stor grad skyves over på mannen i de fleste tilfeller. Dette er med på å sette kvinnen i en slags underdannig offerrolle i større eller mindre grad, noe som ikke er helt i tråd med likestillingsamfunnet vårt osv. Men det er en anen debatt jeg ikke orker å gå inn på nå.

Anonymous poster hash: b8770...f7c

Det er vel ikke så rart siden det er flest kvinner her inne. Og dermed ser man det fra en kvinnes synsvinkel, som forsåvidt kunne vært en selv. Om det er alltid er riktig er en annen sak.

Anonymous poster hash: f7114...d78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...