Gå til innhold

Kan menn bli lei seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Jeg må ærlig inrømme at jeg egentlig er litt enig med TS om at menn ikke har så mye følelser. De gangene jeg har sett menn vise følelser (annet enn ved dødsfall) er når det går ut over deres egen selvfølelse, som en slags reaksjon på urettferdig behandling av egoismen liksom.....

Anonymous poster hash: 83b66...9f9

Jo, vi har følelser, men vi har alt å tape på å vise dem. Det er det som er forskjellen mellom enn og kvinner. Husk, det å være rolig å balansert i enhver situasjon er en maskulin verdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, vi har følelser, men vi har alt å tape på å vise dem. Det er det som er forskjellen mellom enn og kvinner. Husk, det å være rolig å balansert i enhver situasjon er en maskulin verdi.

Jo takk, det har jeg merket. Men jeg må si at jeg har tatt litt etter menn på det området. Fordi jeg har kjent det så ydmykende når jeg har blottstilt mine følelser for en mann, og han virker helt uberørt. Det vil jeg ikke utsette meg for mer. Så jeg har nok kjølnet litt. Isdronning og pokerfjes faller lett for meg nå.

Anonymous poster hash: 072d4...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som er frekk som omtaler menn som roboter, følelsesløse osv. Blir latterlig at du hisser deg opp over å få svar på tiltale.

Anonymous poster hash: 072d4...3b3

Så la vær å svare da, om du ikke har noe konstruktivt å bidra med. Når noen er fræk mot meg er jeg fræk tilbake.

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller nedlatende, men det er utallige tråder, artikler og forumdebatter om dette temaet. Et enkelt Google-søk med ordene "Menn og følelser" får 492 000 treff: https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=menn+og+f%C3%B8lelser. Se litt i disse linkene du :)

Det var ikke frækt,det var konstruktivt :)

Alle menn jeg kjenner er iskalde. Vet at folk/menn reagerer forskjellig. Men hvis jeg f.eks har mistet noen i familien eller blitt dumpet så tar jeg ikke lett på det. Derfor ville jeg starte tråden for å høre om denne oppførselen er normal.Prater ikke med kompiser om følelser for det nytter ikke.

Men tror absolutt det er noe i det at menn skjuler følelsene sine, og vil være tøffe. Det lager mening!

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er raus med ukvemsordene til å være en som hyler høyt hvis noen sier noe stygt til deg. Det var forresten rett før jeg rapporterte deg for dette innlegget.

Hvis noen er fræk mot meg er jeg fræk tilbake. Men det godtas ikke? Logisk. NOT.

Hvis du ikke har noe fornuftig å si så kan du LA VÆR å lese tråden :)

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hvorfor må folk skrive troll hver gang de skal kommentere noe? Er så patetisk. La vær å svar om du ikke har noe fornuftig å skrive.

Ja, jeg lurer helt alvorlig på dette. Fordi jeg har kun sett menn oppføre seg helt apatisk og som roboter, i tilfeller der jeg hylgriner som en 5-åring.

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Grunnen til at folk skriver troll på dette er fordi det at menn har følelser er så selvsagt at de ikke klarer å forstå at du ikke tuller. Dermed er jo det å skrive at de håper dette er trolling ganske fornuftig: de får jo gitt uttrykk for hvor selvfølgelig det er at menn kan bli lei seg. Skjønner?

I klartekst: Menn har følelser, menn blir lei seg, og menn gråter.

Det at du ikke har opplevd betyr nok bare at du ikke har vært i nærheten av noen som har stolt nok på deg til å vise slike følelser i ditt nærvær, eller at de mennene du omgås ikke er i kontakt med sine følelser, eller at de ikke har hatt grunn til å være lei seg når du har vært i nærheten.

La meg spørre deg rett ut: Har du en diagnose innen autisme spekteret?

Jeg skjønner at du spør dette som et oppriktig og realt spørsmål, men jeg synes du bommer litt. Jeg synes det er fornærmende (ikke ovenfor TS, men ovenfor de som er på autismespekteret) at du mener at å ikke ha forståelse for at menn er mennesker med følelser er å være autistisk. Det å mangle denne forståelsen handler om helt andre ting enn AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser på oss som roboter (eller iallfall nesten), er du vel ikke i stand til å ha medfølelse med oss heller? Det er jo meningsløst å synes synd på en maskin, uansett hvor dårlig den blir behandlet. Og hva med dyr? Dyr gråter ikke, iallfall ikke fordi de er lei seg (med et mulig unntak av elefanter, men det er det ingen som vet). Mener du at dyr ikke kan bli lei seg heller?

Hvis du ser nærmere på litteraturhistorien, vil du oppdage at den er full av menn med voldsomme følelser, og de begrenser seg ikke til drifter og aggresjon. Der vil du forresten oppdage at det var mye mer akseptert for menn å gråte i antikken. Så da gråt de også, og de skrev om tårene sine.

Så kan menn bli lei seg? Absolutt. Kan de ha kjærlighetssorg? Alle menn jeg har snakket med om slike ting har hatt det, så det er mer regelen enn unntaket. Prøv å se etter andre tegn enn tårer, så vil du kanskje oppdage at mennenes følelsliv ikke er så enkelt som du tror.

Hvis noen er fræk mot meg er jeg fræk tilbake. Men det godtas ikke? Logisk. NOT.

Hvis du ikke har noe fornuftig å si så kan du LA VÆR å lese tråden :)

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Jeg siterer det første innlegget mitt her, det du behendig unnlot å svare på og later som om ikke eksisterer. Forresten må jeg nevne at jeg av vanvare plusset på det siste innlegget ditt da jeg skulle sitere det, så du, og alle andre som leser tråden, må trekke fra en pluss.

Men jeg har egentlig ingen forhåpninger om at du vil gi meg noe fornuftig svar. Personlig både håper og tror jeg at du troller. Ikke verst trolla, forresten! De fleste troll sprekker veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har jeg aldri sett noen bevis på det da? Hvis noen kaller meg jævla hore så beynner jeg å gråte så høyt at halve Oslo hører meg. Men hvis noen står og slenger dritt til en random mann så er de helt steinansikt.. det er jo vanlig å bli lei seg om noen slenger dritt etc!

Samme har jeg opplevd med menn jeg kjenner som har blitt dumpa, de reagerer ikke en gang, er bare sånn å ja.. før de fortsetter å spille fifa eller hva de nå driver med. Forstår ikke hvorfor menn er så kalde. Skulle ønske jeg kunne bli sånn!

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Menn er jo mindre emosjonelle enn kvinner, det vet vel de fleste? Det betyr jo ikke at menn aldri tar seg nær av ting! Vi bare velger å ikke vise det. :) Og det at en tilfeldig person slenger dritt til meg kunne jeg aldri tatt meg nær av uansett. Hvorfor skulle jeg det? En tilfeldig person vet jo ingenting om meg, så da kan jeg jo heller ikke ta det personlig. Det er jo bare å kaste bort energi som jeg kunne brukt på noe mer fornuftig. Er samme med avvisning. Jentene kjenner meg jo ikke, så at de avviser meg er jo egentlig bare synd for dem. Da kan jeg trøste meg med at jeg fikk luka vekk ei jente som ikke passer for meg. :)

Dog er det jo litt annerledes hvis man blir dumpa av noen man faktisk er sammen med. Har jeg følelser for vedkommende så er det jo selvfølgelig kjipt!

Anonymous poster hash: 28deb...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, menn har også følelser i massevis! Kjenner flere som jeg har sett både lei seg og sinte, og som ikke er redde for å vise det. Et eksempel er en mann jeg ble avvist av, som ble lei seg og fikk dårlig samvittighet fordi han sa nei. Ble lei meg på hans vegne jeg :P Men er forsåvidt enig i at menn ikke like ofte viser følelser på samme måte som kvinner. Men de kan, bare de føler seg trygge nok, tror jeg :)

Anonymous poster hash: 2ef30...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du ikke bøker? Fullt av bøker skrevet av menn skildrer et stort spekter av følelser. Tror du de hadde kunnet skrive om disse følelsene om de ikke hadde kjent på dem selv?

Ser du ikke på nyheter, dokumentarer, filmer. Det er mange menn som viser følelser, om de ikke direkte griner, så kan de vise med kroppsspråk, toneleie og ord at de er lei seg. Et eksempel på en mann som gråt offentlig er kongen på minnestunden for 22. juli-ofrene. Det er nok flere eksempler som jeg ikke husker i farten.

Mannlige skuespillere, tror du de klarer å simulere følelser som de aldri har kjent i noen grad selv?

Når du ikke har oppfattet av menn har følelser så må du ha svært vanskelig for å lese mennesker, leve deg inn i andres situasjon, samt at du ikke følger med på media og kultur.



Anonymous poster hash: 072d4...3b3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns menn er så kalde, nesten som roboter. Hender det at de blir lei seg, tror dere? Eller kan de bare føle kåtskap, sinne, sult og tørst?

Jeg har 0 problemer med å gråte, men tror ikke jeg har sett menn bli lei seg. Ever. Ikke de som ble mobbet på skolen en gang. Mens jeg gråt som en stukken gris så satt de guttene som ble mobbet helt apatisk. Ikke får menn kjærlighetssorg heller, må være digg å ha det sånn.

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Nei, vi menn har ikke tanke eller følelse i det heletatt vi. Vi bare er til stede liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du, TS, og hvor gamle er mennene du kjenner?



Anonymous poster hash: 6ed38...3d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du, TS, og hvor gamle er mennene du kjenner?

Anonymous poster hash: 6ed38...3d5

Jeg er 32 og de fleste menn jeg kjenner er +/- min alder. Har observert dette med kalde menn i mange år. Mulig at de jeg kjenner er spesielle da.

En venninne er forresten samboer med en mann som griner for alt. Ikke at det er så bra heller! Det er ikke nødvendigvis grining jeg mener, men å vise spor av at man er lei seg, sårbar, tar initiativ til å snakke om ting som er vanskelig. De mannlige bekjente jeg kjenner er bare ikke sånn.

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 32 og de fleste menn jeg kjenner er +/- min alder. Har observert dette med kalde menn i mange år. Mulig at de jeg kjenner er spesielle da.

En venninne er forresten samboer med en mann som griner for alt. Ikke at det er så bra heller! Det er ikke nødvendigvis grining jeg mener, men å vise spor av at man er lei seg, sårbar, tar initiativ til å snakke om ting som er vanskelig. De mannlige bekjente jeg kjenner er bare ikke sånn.

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Ok. Du virket yngre.

Jeg har en venninne på din alder som også bor i Danmark (merket at du skrev på dansk tidligere) . Hun har sagt at de danske mennene hun har deita generelt fremstår som tøffere og hardere enn hun var vant til fra norske menn. Ikke at de ikke har følelser, men at de skjuler dem fordi de skal tøffe seg. Kanskje det er det du opplever, hvis du oppholder deg i Danmark og det er en tendens der.

Ellers er både hun og jeg nær venn med flere menn, og de åpner seg for oss hvis det er noe. Av og til tar det kanskje litt lengre tid enn med kvinner, men følelsene er der.

Anonymous poster hash: 6ed38...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er fræk mot meg er jeg fræk tilbake. Men det godtas ikke? Logisk. NOT.

Hvis du ikke har noe fornuftig å si så kan du LA VÆR å lese tråden :)

Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Du stiller et så idiotisk spørsmål at det er logisk å lure på om du har en liten hjerneskade.

Anonymous poster hash: ac3c6...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du stiller et så idiotisk spørsmål at det er logisk å lure på om du har en liten hjerneskade.

Anonymous poster hash: ac3c6...070

Like logisk som å lure på om man har en hjerneskade hvis man ikke bare skjønner at hun er frustrert...?

Anonymous poster hash: 6ed38...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som TS har levd livet sitt i en slags kult som bare består av kvinner og kanskje 2-3 menn. Dersom du ikke har sett en mann være lei seg noen gang og du har sett så mange menn som det er normalt å se i løpet av livet, så er det noe feil med dine sosiale antenner.

Et guttebarn som blir mobbet for eksempel. Blir de ikke lei seg sier du? Kan du ikke se det? Hvis ikke, så er du mildt sagt litt forstyrra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Men hvorfor har jeg aldri sett noen bevis på det da? Hvis noen kaller meg jævla hore så beynner jeg å gråte så høyt at halve Oslo hører meg. Men hvis noen står og slenger dritt til en random mann så er de helt steinansikt.. det er jo vanlig å bli lei seg om noen slenger dritt etc! Samme har jeg opplevd med menn jeg kjenner som har blitt dumpa, de reagerer ikke en gang, er bare sånn å ja.. før de fortsetter å spille fifa eller hva de nå driver med. Forstår ikke hvorfor menn er så kalde. Skulle ønske jeg kunne bli sånn! Anonymous poster hash: 0222b...dcf

Eh. Jeg er kvinne. Om noen hadde kalt meg jævla hore så hadde jeg svart"Takes one to know one" om det var en kvinne eller "Mamma issuses much?" til en mann.

Om noen er stygg mot meg eller prøver å såre meg så er jeg også steinhard og kan fint snu ryggen til vedkommende og glemme deres eksistens i denne verden og game(ikke FIFA da :P)

Har da ikke noe med kjønn å gjøre.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Det var akkurat en mann på TV2-nyhetene som var lei seg!!

Har du nyhetskanalen kan du sikkert se det på nytt kl 22.00!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...