Gå til innhold

Hvis du dater en person, sier du ifra hvis det er slutt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du vil gjøre det slutt med en du dater. Sier du ingenting og går videre eller sier du i fra?. Hva synes du er mest riktig?

Anonymous poster hash: 09885...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ønsker du at din date skal forholde seg til deg? Hadde du likt å bli sviktet uten å få beskjed? Man må klare å ta den praten selv om man ikke offisielt er "sammen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ønsker du at din date skal forholde seg til deg? Hadde du likt å bli sviktet uten å få beskjed? Man må klare å ta den praten selv om man ikke offisielt er "sammen".

Jeg er enig i det - det bør være en prat der så en ikke er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte tilfeller så dør det ut naturlig, og da ville det bare vært teit å skulle ta en prat. I andre tilfeller der den ene ikke vil fortsette, men den andre vil - bør man ta en prat.



Anonymous poster hash: 34fc1...661
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil gjøre det slutt med en du dater. Sier du ingenting og går videre eller sier du i fra?. Hva synes du er mest riktig?

Anonymous poster hash: 09885...71c

Jeg er kvinne. Og ja, jeg sier fra på en respektfull måte. Synes det bare skulle mangle.

Anonymous poster hash: 3a08b...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger igrunnen ikke være å sette seg ned og "vi må snakke sammen", men bare så det ikke er noe usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor lenge man har datet syns jeg. Etter et par dater er det ok å si at det ikke fungerer for meg og nok med det. Etter flere dater er det vel kanskje mer på sin plass med en forklaring på hvorfor jeg ikke vil mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater man seriøst så bør man si ifra. Er det dating hvor begge dater andre, så kan man jo bare prate mindre osv... Men det er jo bedre å ta den praten.



Anonymous poster hash: f3c14...6a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier så klart alltid i fra. Om det så bare ble med en date. Trenger ikke si mye, men nok til at den andre parten vet at det ikke blir noe mer. Holder å si "takk for hyggelig date, men det blir nok med denne ene". Såpass skylder man noen etter at denne personen har invester i tid på deg.



Anonymous poster hash: a5f74...792
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er toppen av egoisme å ikke si i fra uansett. Om man bare har vært på et par dater, send en sms da i hvert fall. Enkelt og greit. Bare si NOE. Hvis man har datet i flere måneder, er det greit å ta en telefon i det minste.



Anonymous poster hash: 55660...e6e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid i fra på en hyggelig måte, mener alt skal avsluttes med respekt så den andre personen ikke blir hengende i uvisse.

Jeg har derimot blitt utsatt for flere menn som bare avslutter datingen med å ikke ta mer kontakt, ikke si noe, men gjerne ringe meg 2-3 måneder senere og spørre om vi vil treffes eller ha sex, yeah right liksom.



Anonymous poster hash: 8a5f9...2d6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig sier jeg ifra at jeg ikke kan se oss i framtiden. Enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 363fb...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si ifra.

Jeg gjorde ikke det en gang, hadde truffet ei jente noen ganger, med ganske lange mellomrom.

Jeg oppfattet det egentlig som bare en uskyldig flørt.

Så traff jeg ei jente som jeg falt pladask for, ble oppringt av hun andre noen dager etter, fortalte hva som hadde skjedd og BANG for en reaksjon. For henne så var det alvorlig, og jeg forsto det ikke før da, at jeg faktisk var en iskald utro drittsekk, sett med hennes øyne.

Det er 19-20 år siden og hun er fremdeles sint på meg. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det ugjort.

Folk dør litt når de mister noen de er glad i på en eller annen måte, man skal prøve unngå slikt for en hver pris.

Endret av PTR
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ifra.

Best for meg, så slipper jeg å komme med tåpelige unnskyldninger hele tiden, og sannsynligvis best for ham også. Det må jo være verre å gå rundt å lure på hva i alle dager som egentlig foregår, enn å få en beskjed som er kjip der og da men som gjør at man lettere kan gå videre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting har stort sett bare dødd ut på helt naturlig vis, aldri sett noen grunn til å si noe som helst egentlig, før nå. Var på èn "date" med en fyr, og merket ganske fort at det var dødfødt (av mange ulike årsaker visste jeg egentlig dette før jeg traff ham, men jeg ville likevel gi det en sjans).

Skulle vise seg at han er hodestups i meg (gjetter egentlig bare desperat og livredd for å ende opp alene), og jeg måtte krype til korset og ta den litt kjipe samtalen der jeg forteller at det ikke kommer til å bli flere dater. Det hele har bare endt i en utrolig frustrerende situasjon der han nekter å forstå at jeg faktisk ikke er interessert. Bytter på å late som vi aldri har hatt samtalen og fortsette å prøve seg og invitere meg på dater, være sur på meg, frekk mot meg, prøve å få meg sjalu etc... Hva gjør man da a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ting har stort sett bare dødd ut på helt naturlig vis, aldri sett noen grunn til å si noe som helst egentlig, før nå. Var på èn "date" med en fyr, og merket ganske fort at det var dødfødt (av mange ulike årsaker visste jeg egentlig dette før jeg traff ham, men jeg ville likevel gi det en sjans).

Skulle vise seg at han er hodestups i meg (gjetter egentlig bare desperat og livredd for å ende opp alene), og jeg måtte krype til korset og ta den litt kjipe samtalen der jeg forteller at det ikke kommer til å bli flere dater. Det hele har bare endt i en utrolig frustrerende situasjon der han nekter å forstå at jeg faktisk ikke er interessert. Bytter på å late som vi aldri har hatt samtalen og fortsette å prøve seg og invitere meg på dater, være sur på meg, frekk mot meg, prøve å få meg sjalu etc... Hva gjør man da a?

Jeg hadde blokkert han på alle sosiale medier og telefonnummeret hans kanskje, hvis han ikke gir seg. Først ville jeg sagt ifra en gang til at det ikke blir noe mer og at han må skjønne at jeg mener det.

Anonymous poster hash: 2b107...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil gjøre det slutt med en du dater. Sier du ingenting og går videre eller sier du i fra?. Hva synes du er mest riktig?

Anonymous poster hash: 09885...71c

Ø...

Skal man ikke si noe til den man dater om at kjemien ikke stemmer?

Jeg trodde det var en normal ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Hvordan ønsker du at din date skal forholde seg til deg? Hadde du likt å bli sviktet uten å få beskjed? Man må klare å ta den praten selv om man ikke offisielt er "sammen".

Å kalle det svik forsi man dumper daten er vel å ta litt hardt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ø...

Skal man ikke si noe til den man dater om at kjemien ikke stemmer?

Jeg trodde det var en normal ting..

Jeg trodde også det var helt normal folkeskikk å respektfult gi beskjed at man ikke opplevde at kjemien stmte?

Det er jo også den beste måten å forhindre at man får flere stalkere enn man trenger, eller at noen blir hengende i uvisshet og gå med et håp i lange tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...