Gå til innhold

Din verste mote - skjønnhetstabbe?


cathrine.94

Anbefalte innlegg

Vel, overskriften taler for seg sev; hva er din verste mote/ skjønnhetstabbe gjennom tidene? :)

Endret av cathrine.94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var sånn 14-15 år oppdaget jeg svart eyeliner, brukte den på våtkanten nede. MASSE svart eyeliner, men bare på halve våtkanten :fnise:

Ellers hadde jeg hvite buffalosko, gul boblevest og sånt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permanent som ble altfor krusete på skulderlangt hår, farget det helt sort og farget også øyebrynene sorte uten å nappe dem så de var store! Tok også mye solarium på denne tiden. Ble blodig fornærmet når noen trodde jeg var utenandsk. :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som fjortiss; tupert hår og laange extensions, fryktelig mye brunkrem og annen sminke i ansiktet, oversized jakke (type XL, nå bruker jeg XS/S) og jeans som jeg brettet opp nederst og satte to-tre strikker rundt (eller ødela kondomer for å bruke det som strikk om vi ikke hadde nok... Vi var så kule altså :laugh:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh grunge-freakouten min..

Hadde militærgrønn sidebag med masse teite, gratis reklamebuttons på (hadde ingen kule fordi det ikke gikk an å få tak i der jeg bodde).

Farget håret brunrødt og fikk blond ettervekst, gikk med skjorter på skjorter og hengslete ekkel jakke uttafor en david and goliath t-skjorte.

Lærte meg å spille bass for å være ekstra spesiell på skolen.

Brukte pulsvarmere med bandlogoer på fra bodymap i Oslo.

Husker jeg sminket meg for å se sliten ut, ville se ut som jente-kurtcobain.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åttitallet.

Haha, jeg også :) Pastellfarget joggedress, piggsveis/mullet og deretter en supermislykka permanent er noen av stikkordene XD Grusomt å se bilder av meg selv fra den tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg også :) Pastellfarget joggedress, piggsveis/mullet og deretter en supermislykka permanent er noen av stikkordene XD Grusomt å se bilder av meg selv fra den tida!

Akk, ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min raddisungdoms tid med dreads/stort tupert hår, nagler, hullete jeans og møkkete hettegensere. Eller tiden med ihjel nappa øyenbryn som var sterkt opptegnede, håret høyt satt opp i heste hale, store øreringer, saggebukser og skikkelig wannebe gangster ghetto look. Hahahaha :laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store dagen, bryllupsdagen min….

En dag før bryllupet mitt tok jeg vippeextensions hos en asiatisk butikk på Grunerløkka i Oslo. Jeg fikk ikke time hos Trude, hun dama som er kjent og flink med dette, fordi det da var fullt.

Det var smertefullt.. Jeg fikk RØDE øyne og så ut som en zombie på bryllupsdagen min, mens hun limte på vippene fikk jeg limen inne i øynene. Ikke nok med det, var det utrolig ubehagelig, det klødde. Jeg tok saken på egenhånd og fjernet de. Da var jeg uten vipper en periode, fryktet at mannen min skulle bli skremt da han så meg uten vipper, men han var så grei atte :) beroliget meg og sa at de kom til å vokse. Nå er de akkurat som før, svarte fine vipper i normal størrelse.



Anonymous poster hash: f114d...cab
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min raddisungdoms tid med dreads/stort tupert hår, nagler, hullete jeans og møkkete hettegensere. Eller tiden med ihjel nappa øyenbryn som var sterkt opptegnede, håret høyt satt opp i heste hale, store øreringer, saggebukser og skikkelig wannebe gangster ghetto look. Hahahaha :laugh:

Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 13 trodde jeg at jeg var fantastisk vakker. Hadde en forkjærlighet for de stygge, fargerike og store hettegenserne de solgte på Bik Bok i 2009. Disse elsket jeg å blande med lyse skinny jeans, fargerike converse, og gjerne en veldig fargerik genser eller t-skjorte under.
Jeg og venninna mi var også i studio og tok bilde, og jeg bestemte meg for å fikse antrekket mitt med en rosa bukse og knallgrønne converse samt. en hettegenser med 4 forskjellige farger og en lilla t-skjorte. Jeg ser ut som et regnbueflagg på disse bildene...

Var også en periode jeg brukte strømpebukse og skjorts til ALT. Pleide å bruke slike sommerlige dongeriskjorts over tykke ullstrømpebukser. Takk Gud for at jeg har vokst opp :sjokkert:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskolen, jeg bare tok på meg noe, tenkte aldri over det, så fargevalget mitt var skikkelig komisk, men fikk aldri komentarer fra andre barn om min "stil". Oransje bukse med en gress grønn genser og en gang tok jeg en rosa genser og en turkis pennyklubb t-skjorte over og jeansbukse med et jeanskjørt over der igjen. Ble aldri mobbet for mine motetabber heldigvis.

ungdomskolen periode 2006-2009, gikk hettejakker fra Bikbok og wow hele det året og trange og vonde skinny jeans fra Hennes Mauritz eller joggebukse. Uff 2009 var mitt tights år, gjerne kombinert med en stor hettegenser og tupert hår og brukte svarte knestrømper til, siden jeg ikke hadde de som dekker foten. Og stor hvit boblejakke.

I 2012 var jeg svært inn i preppy stilen, bare i gutteversjonen, blazer med skjorte og chinos, brukte også skjorte med en genser ovenfor. Slik kledde jeg meg hver dag på jobb... Kan vel si jeg var inspirert av 1D sin stil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var liten (barneskolealder-ish) så klippet jeg øyevippene mine. :fnise:

Da jeg var 14-ish og begynte å nappe bryn - så nappet jeg dem ikke fra utsiden, men fra innsiden!

Ellers var det jo den klassiske mørk foundation i fjeset og helt hvit på halsen. :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte være såååå motsatt av alle sammen i fjortisperioden min, så jeg hadde hvit foundation i trynet og var brun på halsen... Skulle være så himla goth og dyster vett. I tillegg hadde jeg kullsvart hår med en utvasket rød flekk på den ene siden og en halvmeter blond ettervekst. For ikke å glemme panda-øyne og lyseblonde øyebryn. Hadde også svarte skinny jeans med hull OVERALT, converse i forskjellige farger (svart og rødt, måtte matche håret..) og korsett. På skolen. Pent. :pirat:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 8-9. klasse gikk jeg nesten alltid med joggebukser, hvite sneakers og hettegenser/tettsittende genser. Følte meg superfin i joggebuksene mine av en eller annen grunn. Nå beveger jeg meg ikke ut av døra i joggebukse!

Når jeg gikk på barneskolen så jeg alle disse gamle damene som barberte bryna sine og tegnet på streker, så da barberte jeg like så godt mine og. Jeg gikk uten bryn en GOD stund, og når de begynte å vokse ut igjen utbrøt mamma plutselig ved frokost bordet "har du fått øyenbryn? det trodde jeg ikke at du hadde?" hahahah ... grøss!

Hadde også gått fra blond - brunt hår til å så skulle farge det lyst igjen hjemme, det ble oransjeflekkete, sånn gikk jeg i flere måneders tid, samtidig som jeg hadde bestemt meg for å slutte å stelle bryna, lekkert! Var også veldig fan av å ha noe "hippie-ting" i håret, så det stod litt opp og var litt bustete, men kontrollert. Takk gud for at håret mitt igjen er lyst og ensfarget igjen nå! :D



Anonymous poster hash: 77acf...f12
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levd på 70 og 80-tallet...

Signerer denne.

Cordfløyelsbukser med sleng gjorde ALDRI noe bra for mitt utseende. De var muligens noenlunde moderne, men sammen med en akrylgenser som kjapt ble for kort i ermene så var helhetsinntrykket....ikke pent. Jeg var heller ikke den store moteguruen (for å si det pent), og jeg burde sikkert latt være den lilla rutete flanelsskjorten som jeg fikk tak i - ca. 2 år etter at rutete flanellsskjorter var gått av moten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...