Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Takk, folkens! :) sorry for sniking i køen :P

Nå ligger vi på barsel og storkoser oss. Lillegutt er verdens herligste :rodmer:

Gratulerer Yvelia!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres fantastisk ut Hvitløk! :rodmer:

Håper det blir min tur snart, begynner å bli så lei av å grue meg. Ikke at det kjennes ut som om noe er på gang i det hele tatt. Babyen vet tydeligvis ikke veien ut for i stedet for nedpress sparkes det i ribbein og kroppen min vet tydeligvis heller ikke hva den skal gjøre. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut Hvitløk! :rodmer:

Håper det blir min tur snart, begynner å bli så lei av å grue meg. Ikke at det kjennes ut som om noe er på gang i det hele tatt. Babyen vet tydeligvis ikke veien ut for i stedet for nedpress sparkes det i ribbein og kroppen min vet tydeligvis heller ikke hva den skal gjøre. :trist:

Lille her sparket meg i ribbeina under fødsel så du skal se babyen din kommer snart likevel ;) Aldri kjent så mye aktivitet som under fødsel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her sparket meg i ribbeina under fødsel så du skal se babyen din kommer snart likevel ;) Aldri kjent så mye aktivitet som under fødsel :P

På fødselsforberedende kurs sa jordmor at babyen ofte hjalp til å trykke seg nedover under fødsel. Hun kunne ofte kjenne at hodet ble presset nedover selv om moren slappet av ;)

Det blir din tur snart, Nori :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag!! :biggrin: Du er ikke alene, Nori! Min baby vet heller ikke veien ut, kjenner selv spark i ribbein og så kjennes det ut som om skuldrene kræsjer borti hoftebeina når den prøver å sparke seg nedover :P håper ikke det betyr at skuldrene er for store for bekkenet.. Huff, alle sånne teite bekymringer man får på slutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag!! :biggrin: Du er ikke alene, Nori! Min baby vet heller ikke veien ut, kjenner selv spark i ribbein og så kjennes det ut som om skuldrene kræsjer borti hoftebeina når den prøver å sparke seg nedover :P håper ikke det betyr at skuldrene er for store for bekkenet.. Huff, alle sånne teite bekymringer man får på slutten

Babyen skal uansett rotere nedover i bekkenet, så skuldrene ligger ikke den posisjonen som babyen kommer ut i nå ;)

http://altformamma.no/185/article/item/null

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille her sparket meg i ribbeina under fødsel så du skal se babyen din kommer snart likevel ;) Aldri kjent så mye aktivitet som under fødsel :P

Dette hjalp faktisk. Har tenkt at babyen må ligge altfor langt over bekkenet for fødsel på grunn av det. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann kom han først ned i bekkenet da fødselen startet, så det er noen som er litt treige.

Dessverre er det mange som føder først etter termin. Dessverre som i at det er slitsomt å vente, altså. Men plutselig skjer det noe og da blir man likevel overrasket :ler:

Jeg prøver å omstille meg på at lillesøster antagelig kommer før termin. Det er også litt rart, når jeg egentlig regnet med at det skulle drøye. Magen begynner å bli såpass stor og ubehagelig at jeg nå håper på en ganske snarlig igangsettelse. Får se hva de sier på kontroll til uka...

Nå er bilstolen på plass i bilen. Det er litt merkelig, men samtidig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen kommer så er det verdt ventetida altså :) og sov, hvis dere klarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid forventet å gå over termin, så jeg er i grunnen ikke rastløs.. Men kjenenr at jeg ikke klarer å slappe av og kose meg på samme måte, jeg venter på at det skal skje noe hele tiden liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Du vet du holder på å bli en smårar småbarnsmor når babyen bæsjer så det spruter over deg og stellebordet og du blir overlykkelig over at babyen din ikke er forstoppet slik som du var redd for :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid forventet å gå over termin, så jeg er i grunnen ikke rastløs.. Men kjenenr at jeg ikke klarer å slappe av og kose meg på samme måte, jeg venter på at det skal skje noe hele tiden liksom..

Jeg er heller ikke rastløs eller utålmodig, men jeg kjenner så veldig på frykten. Det er det som gjør ventingen vanskelig for meg. Er veldig spent på overtidskontrollen på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke rastløs eller utålmodig, men jeg kjenner så veldig på frykten. Det er det som gjør ventingen vanskelig for meg. Er veldig spent på overtidskontrollen på tirsdag.

Hva er det du er redd for? Selve fødselen eller det at du er over termindato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten misunnelig på dere som ikke har født enda jeg...dere har noe fantastisk i vente!! Men håper ventetiden blir kort for dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du er redd for? Selve fødselen eller det at du er over termindato?

Jeg er redd fordi jeg vet jeg må stikkes med nåler. Jeg er redd fordi barnet er ganske stort og jeg er liten og mamma har et veldig smalt bekken som jeg er redd jeg har arvet. Jeg er redd for komplikasjoner og stikk som følge av det. Sjansene for komplikasjoner øker jo ved stort barn og ved behov for i gangsetting. Osv. Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar man forresten med seg fødebag på overtidskontroll? Vi har en time med bil til sykehuset, så det er ikke bare å stikke hjem etter den heller..

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med bagen, du. Mest sannsynlig vil du bare få en dag for igangsettelse om ingenting har skjedd, men det skader jo ikke å ta med.

Har de sagt at babyen er stor? Isåfall ville jeg ha sagt ifra på overtidskontrollen at akkurat det bekymrer deg. Med forrigemann var dette grunnen til at jeg fikk en ekstra overtidskontroll før standardtimen 7 dager etter termindato. Da sa legen egentlig rett ut at de kunne sette meg igang dagen etter, men at hun anbefalte at jeg ventet på at noe skulle skje av seg selv.Hadde jeg insistert på igangsettelse da, hadde de derfor antagelig gjort det. Men det avhenger jo en del av kapasitet.

Det er veldig mye vi har NULL kontroll over når det kommer til fødsel. Det er helt umulig å spå hva som skjer. Kanskje starter fødsel av seg selv i natt, kanskje er du en av dem som har super effekt bare av ballong? Uansett hva som skjer, vil de passe VELDIG godt på. Og du har lov til å si din mening, selv om barnets helse vil gå foran i tvilstilfeller. Og med bakgrunnshistorien din vil jeg tror de tar ekstra hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten misunnelig på dere som ikke har født enda jeg...dere har noe fantastisk i vente!! Men håper ventetiden blir kort for dere :hug:

Syns du fødselen var fantastisk eller er det tiden fra babyen var ute du betegner som fantastisk? :)

JM sa at de hører veldig på hva den gravide tenker og føler på overtidskontroll, og at du kan bli satt i gang før om du har et sterkt ønske om dette. Jeg kommer til å spørre om å bli satt i gang på overtidssamtale tror jeg. Da har man gått så lenge uten tegn og sannsynligheten for at noe skjer da er liten tenker jeg.. + to bekjente gikk det galt med som følge av overtid og dette stresser meg... Så får man se hva de sier, det kan jo være at jeg er mer rolig etter en ultralyd og gjennomgang med fagpersonell. Jeg har ikke hatt ultralyd eller noen form for kontroll siden OUL, kun symfysemål og hjertelyd. (vet jo at dette er normalen da, men føler "alle" har hatt en tur innom føden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om de tar vekstestimering og måler bekken på overtidskontroll forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...