Gå til innhold

Hjemmelagde julegaver


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Fra meg blir det mest smykker, det blir ihvertfall satt pris på. Ellers er julemarsipanen til bestefar et must, det blir ikke jul uten den - og da blir det gjerne litt ekstra til resten av familien også.

Blir det juleverksted, så er det jo mye man kan gi bort, enten det er godterier eller annet.

Disse små stjernene av gavebånd synes jeg er fine som julegaver - de er flotte som bordpynt eller som juletrepynt hvis man fester en tråd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra meg blir det mest smykker, det blir ihvertfall satt pris på. Ellers er julemarsipanen til bestefar et must, det blir ikke jul uten den - og da blir det gjerne litt ekstra til resten av familien også.

Blir det juleverksted, så er det jo mye man kan gi bort, enten det er godterier eller annet.

Disse små stjernene av gavebånd synes jeg er fine som julegaver - de er flotte som bordpynt eller som juletrepynt hvis man fester en tråd på.

Tusen takk for den flotte linken til stjernene. Skal prøve prøve meg på dem.

Vil du dele oppskriften på julemarsipanen til din bestefar også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å strikke litt. Sokker til min søster, luer til alle mannfolka og et sjal til min mor. Om jeg får tid blir det votter på alle sammen også, men fordi jeg har barn i barnehage og skole må jeg sørge for at de har nok sokker, votter, gensere og bukser før jeg kan konsentrere meg om julegavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dreven på håndarbeid, men liker å gi bort hjemmelagde gaver, så jeg driver å lager en pom-pom slange til ei venninne:P Lager masse pom-pom'er av garn i ulike farger og setter dem alle i hop til en lang slange med øyer. Hun skal få den enten til bursdag eller jul:) Hun elsker litt barnslige ting med masse farger^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil lage hjemmelagde julegaver, har tantebarn og det som er - så det er perfekt. Men kan verken strikke eller sy, er det noe håp på å få lagd noe fint da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg strikkede puter med flettemønster og kjærestevotter. Også selvfølgelig ullbukser til barna. Osloanorakken er også finfin til barn.

Ellers er jeg enig med en før her, alt med mariusmønster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo kjøpe en vase, putte litt farget silkepapir nedi og lagd en snopebukett til å ha oppi. Gjerne med sløyfer og annen pynt. En bestefar i vår familie orker ikke å sitte opp juletre, så vi kjøper en liten busk og sprayer med litt snø og pynter med twist og sløyfer. Så kan vi jelpe han med å plante busken utenfor i hagen når snopet er borte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og evt hva liker du å få?

Jeg har strikket en del julegaver siste årene, alt fra sitteunderlag, tovede hjerter, tøfler, sokker, votter, bukser og luer. Ellers har jeg sydd løpere, bordbrikker og toalettmapper, og laget en del smykker.

I år tror jeg det blir en del sokker, men er redd det blir litt kjedelig...

Har du en oppskrift på tovede hjerter som du vil dele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempe glad for en julestrømpe! Noe som det på bilder, kanskje med fjuskepels på toppen. Hvis noen av vennene dine har dyr, Så lag en julestrømpe til hunden eller katten! Hadde blitt kjempe glad for det også :)

christmas_ornament_stockings_by_potterybarn_white.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også lyst til å lage julegaver, men vet ikke helt hva og til hvem ennå. Jeg googler DIY eller Do it yourself for tiden for inspirasjon. Så til meg selv har jeg laget et armebånd i makrame og malt noen gamle sko med sølvfarge. :)

Anonym poster: 492e9c80302c8c67cf2102ce4f9830c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over her, glemte at jeg hadde også tatt en billedramme, stiftet på to tråder som jeg bruker til å henge solbrillene mine på. Og en annen billedramme har jeg fjernet glasset og erstattet det med hønsenetting, så henger jeg lange øredobber på.

Anonym poster: 492e9c80302c8c67cf2102ce4f9830c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette bildet og tenkte at dette er jo en perfekt gave å lage for for de som strikker:

tumblr_m7j5swldYu1rwvdn6o1_500_large.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri lagt ut bilde her før, satser på det funker.

Synes hvertfall at disse pannebåndene er så søte og regner med de er relativt enkle.

Anonym poster: 492e9c80302c8c67cf2102ce4f9830c4

post-37809-0-87651400-1343686127_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyslykter med bilder av gode minner vi har hatt i løpet av året.

Eller decoupage på lys med kakespade varmet op på platen og stryke på bilde fra servietter.

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2012.01.11%2014%3A23%3A18.jpg

IMG_6750.JPG

decoupage+lys.jpg

Gode minner dere har delt, men hvordan overfører du vanlige bilder på lys?

Har du en link? har så lyst til å gjøre slik,men trenger råd og tips

Anonym poster: 9f11f74639b07b30cd8bc9c4118fe5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strikk noe sokker og pynt de da vel

fr%C3%B8ken-sokker+momoko.jpg

!B9D1!pgCWk~$%28KGrHqJ,!hIEzetNE1pmBM4tw6jqGg~~_35.JPG

long%2Bcable%2Bknit%2Bsocks%2Bsilk%2Bribbon.jpg

Så nydelig

Anonym poster: 9f11f74639b07b30cd8bc9c4118fe5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...