Gå til innhold

Kattunge med inn i fly.


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Skal en tur sørover om noen uker, og da er det ikke usannsynlig at jeg finner meg en kattunge som skal bli med hjem igjen. Men spørsmålet er : får man lov å ta med kattunger inn i flyet, eller må de sendes i eget bur i lasterommet? Og koster det noe ekstra? Hvor mye?

Vet at på buss er det sånn at man kan ha med dyr hvis det ikke er allergikere med på den avgangen. Gjelder dette på fly også? Skal fly med Sas.

Har sendt mail til sas for å høre, men er så utålmodig så jeg håper noen her kan reglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan ha med katten inn på flyet. Du må da ha en spesiell type boks/reiseveske som er innenfor de fastsatte målene (den skal kunne plasseres under setet foran deg). SAS tar 300 kroner for å frakte en katt på fly. Når det gjelder allergikere er det visst slik at det er førstemann ut som gjelder, dvs at hvis allergikeren bestiller først vil du som katteeier få opp en melding om at du ikke kan ha katten din inne i kabinen pga allergiker og den vil måtte fraktes i bagasjerommet (den blir godt sikret og rommet blir varmet opp). På samme måte vil en allergiker som bestiller plass få opp en melding om at det er bestilt plass til dyr og allergikeren kan da bestemme seg for om han/hun vil ta et annet fly istedet eller satse på å sitte lengst mulig unna. Så vidt jeg vet er det heller ingen begrensning på antall dyr i kabinen, sist jeg reiste så jeg tre katter og en hund på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får ta katten med i cabinen, men du må ha godkjent reisebur (du finner mål og spesifikasjoner på SAS hjemmeside), og du må reservere for katt når du bestiller billetten. Du får ikke katt i cabinen om det er allergikere ombord som har reservert seg mot dyr i cabinen. Det koster 150 kroner per strekning, dvs bytter du fly 1 gang blir det 300 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det heller ingen begrensning på antall dyr i kabinen, sist jeg reiste så jeg tre katter og en hund på flyet.

Joda, det ER begrensninger på antall dyr i cabinen, men det gjøres ofte unntak i ferietider. Begrensningen er vel egentlig 2 dyr i cabinen, og det skal helst ikke være 1 hund og en katt selv om det gjøres unntak der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det ER begrensninger på antall dyr i cabinen, men det gjøres ofte unntak i ferietider. Begrensningen er vel egentlig 2 dyr i cabinen, og det skal helst ikke være 1 hund og en katt selv om det gjøres unntak der også.

Ok, da var det nok bare et unntak jeg så. Men veldig greit at de er snille da. Det var i allefall ikke noe problem, hørte ikke et knyst fra noen av dem under hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...