Gå til innhold

Å gå fra en til to hunder.


Naken

Anbefalte innlegg

Ja, vi har altså en hund, Idefix,- en cairn terrier på to år. Det er herlig å ha hund og

nå har vi snakket om å få oss en til, både for vår egen del og for Idefix.

Vi tenker som så at det vel ikke kan være mye mer strev å ha to hunder i stedet for en.. (Vi tenker på å få oss en liten hund til).

Man er jo uansett "bundet" på mange måter når man har en hund.

Og når man først skal på tur kan man vel like godt ha et bånd i den andre hånda også..

Dessuten tenker jeg at det må være hyggelig for Idefix med selvskap, spesielt når vi er på jobb.

Hva tror dere? Tar vi på oss mye om vi skaffer en til? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også to stykker.. Fikk først en og så fikk den valper og da beholdt vi den ene.. Syns det gåt veldig fint, slepper å ha dårlig samvittighet for nå er de to stykker som holder hverandre med selskap.. En må jo gi den ene både måt, stell, kos og turer, m.m. Blir ikke mere arbeid med to egentlig,, ikke annet enn med pelsstell her da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på det med sjalusi.

Hva om hunden vi har nå blir sjalu på den nye valpen? :forvirret: Da sliter vi jo..!

Noen som har opplevd det?

Hva kunne vi ev. gjort om det skulle skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på det meste fem hunder. Ingen problem. De siste årene hadde jeg to, og alt gikk fint. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Er den du har grei mot andre hunder? Uansett pleier det å gå veldig fint om den nye er en valp. De kan muligens "knuffe" litt til valpen lærer sin plass, men det er normalt blandt hunder. De er jo flokkdyr, og rang er viktig. Noen farlige konfrontasjoner mellom en voksen hund og en valp tviler jeg på at du får oppleve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på det meste fem hunder. Ingen problem. De siste årene hadde jeg to, og alt gikk fint. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Er den du har grei mot andre hunder?  Uansett pleier det å gå veldig fint om den nye er en valp. De kan muligens "knuffe" litt til valpen lærer sin plass, men det er normalt blandt hunder. De er jo flokkdyr, og rang er viktig. Noen farlige konfrontasjoner mellom en voksen hund og en valp tviler jeg på at du får oppleve.  :)

Det var godt å høre! :)

Vår hund har aldri hatt det minste problem med andre hunder. Han elsker alt og alle. :ler: , så da kan jeg kanskje gå ut i fra at det kan gå bra om vi velger å få en hund til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...