Gå til innhold

Klumper på labbene


Eli&Loli

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva skal jeg gjøre? Min Cavalier har alltid fra tid til annen fått en klump, type sår på den ene labben sin, det har ført til at han må gå med skjerm og det går over etterhvert. det er verst på vinteren. veterinæren har sendt det til laben, men ikke funnnet ut noe...

Nå er situasjonen slik at han har detpå alle labbene, opp til flere stk, og han slikker til det ikke er mer pels igjen, vi kan ikke fortsette slik, i tillegg til st han beg å bli gammel....

Det jeg lurer på er; er det noen av dere som har opplevd noe liknende?? Finnes det noe håp for oss??

:grine::grine::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å klippe vekk så mye pels som mulig mellom tredeputene. Kjøp en flaske Optima Ph hudspray. Les mer om optimaproduktene på www.optima-ph.no Enkelte Felleskjøp og dyreklinikker har sprayen, ellers går det sikkert å handle direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å klippe vekk så mye pels som mulig mellom tredeputene. Kjøp en flaske Optima Ph hudspray. Les mer om optimaproduktene på www.optima-ph.no  Enkelte Felleskjøp og dyreklinikker har sprayen, ellers går det sikkert å handle direkte.

signerer..

prøv i tillegg å skylle potene når dere kommer inn, salt kan skape poteproblemer.

Vet jo ikke om det er noe snø der du bor, så hvis veiene blir saltet kan det være medvirkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting: det er oppå potene han har disse klumpene, noen ganger utvikler det seg verk der.

Skal prøve den sprayen, synes det er rart ikke veterinæren ikke har nevnt det før??????

:sur:

Det har ikke noe med salt å gjøre, da det ikke har vært noe snø og da ikke heller salt på veiene.

Vi klipper hår under labbene mellom tredeputene så ofte det lar seg gjøre, det har aldri vært noe problem før i det siste da han er blitt veldig skjør med potene sine.

:tristbla::tristbla:

Takk for tips!!! Bare å komme med flere, da jeg som hundeeier gjør alt for at dyra mine skal ha det bra!!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting: det er oppå potene han har disse klumpene, noen ganger  utvikler det seg verk der.

Skal prøve den sprayen, synes det er rart ikke veterinæren ikke har nevnt det før??????

:sur:

Det har ikke noe med salt å gjøre, da det ikke har vært noe snø og da ikke heller salt  på veiene.

Vi klipper hår under labbene mellom tredeputene så ofte det lar seg gjøre, det har aldri vært noe problem før i det siste da han er blitt veldig skjør med potene sine.

:tristbla:  :tristbla:

Takk for tips!!! Bare å komme med flere, da jeg som hundeeier gjør alt for at dyra mine skal ha det bra!!

:klem:  :klem:  :klem:

Skjønner godt at hunden blir litt "redd" for potene sine dersom den har vondt i dem!

Prøv Optima sprayen, den gjør ikke noen skade.

Det er nok ikke alle veterinærer som har noe forhold til Optima produktene. De er jo naturprodukter... Min veterinær har mange gode erfaringer med dette! Vet ikke hva slags veterinær du har gått til, men smådyrspesialister vet generelt litt mer om "sære" ting på smådyr. ( Ikke noe vondt sagt om "kudoktorene", har en veldig flink en her, som jeg bruker til mye, vaksinering, valpeattester, enkle blodprøver...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen!

Har egentlig en veldig flink veterinær som jeg er fornøyd med, men som du sa, er ikke alle produkter kjent over alt. :)

Skal kjøpe sprayen og håper på det beste.... :hoppe::hoppe::redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...