Gå til innhold

navn til lita fransk bulldog tispe


zannzu

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå får vi oss endelig en liten valp i huset og vi gleder oss masse. :)

Vi har lenge tenkt på navn, og kommet frem til Tuva.

Men siden jeg trodde dette var et D kull skulle vi sette Darling Tuva som navn.

Nå viser det seg at det er et C kull, og vi må nå finne et annet navn og ha foran.

Er det noen der ute som har et ord/navn på C som kan passe inn før Tuva, gjerne et annet språk slik at det har en betydning.

Når vi først trodde det var et D kull tenkte vi kanskje å døpe henne Dorthe, for det betyr "den ønskede" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med "Chouette" (fransk) som betyr "super" (som i engelske "great")? Ellers var "Cute" og "Cherie" to alternativ som falt ned i hodet mitt. Det er vel uansett Tuva som blir "daglignavnet", er det ikke?

Gratulerer med nytt familimedlem, forresten, det er en søt hund du har valgt deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charming Tuva :) Det innehar jo nesten samme betydning som Darling Tuva.

Ehhh... Darling betyr kjære og Charming betyr sjarmerende... Det var VELDIG nesten, var det ikke?

Ellers er jeg enig i at det lyder godt med Charming Tuva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta
Hva med "Chouette" (fransk) som betyr "super" (som i engelske "great")? Ellers var "Cute" og "Cherie" to alternativ som falt ned i hodet mitt. Det er vel uansett Tuva som blir "daglignavnet", er det ikke?

Gratulerer med nytt familimedlem, forresten, det er en søt hund du har valgt deg!

Chouette kan bety ugle også, kan det ikke? Passer forsåvidt også på en fransk bulldogg. Kommer ikke på noen flere forslag, jeg brukte ca et halvt år på å finne navn til katten vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...