Gå til innhold

Utseende vs intelligens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For at jeg skal ta kontakt : utseende (du har ikke IQ stemplet i panna) og for at jeg skal holde kontakt over 2 minutter, IQ.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon? Jeg mener helt klart at personlighet er viktigst, men samtidig kunne jeg ikke falt for en mann som jeg ikke er tiltrukket av. Jeg blir ikke tiltrukket av menn som jeg ikke anser som pene.

Må også legge til at en person med et gjennomsnittlig utseende blir automatisk penere dersom vedkommende har en fin utstråling og en god personlighet.

Beklager, lest litt feil, trodde det sto "utseende vs personlighet"

Endret av Globusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er aldri, merk: aldri, kun en av de to faktorene.

Det er en kombinasjon av et ytre jeg finner attraktivt og en hjerne det faktisk går an å føre en morsom og givende samtale med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må selvfølgelig være en kombinasjon, men jeg har helt klart høyere krav til intelligens enn til utseende.

Anonymous poster hash: 9ba59...07a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri, merk: aldri, kun en av de to faktorene.

Det er en kombinasjon av et ytre jeg finner attraktivt og en hjerne det faktisk går an å føre en morsom og givende samtale med.

Nettopp. Verden er heller ikke så sort hvitt at en enten er pen eller smart. Det ene utelukker ikke det andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intelligens, uten tvil.

Heldigvis tror jeg aldri du trenger å ta det valget i det virkelige liv, men jeg er i grunn enig med deg, hadde jeg fått et slikt valg,ville jeg også valgt intelligens. Hva er vel et vakkert ytre dersom det mangler noe i topplokket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel:

Hans Olav Lahlum er ikke kåret til Norges mest sexy mann. Det står ikke på intellekt og intelligens der i gården.

Min arbeidhypotese er at intelligens i seg sjøl ikke gjør noe som helst annet enn muligens å forsterke tiltrekning som allerede er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nettopp. Verden er heller ikke så sort hvitt at en enten er pen eller smart. Det ene utelukker ikke det andre.

Aldeles korrekt :Nikke:

Og et utseende som den ene synes er helt fantastisk trenger ikke gi en annen noe ekstra i det hele tatt utover at 'Joda, h*n er pen... men det er ikke noe mer med utseende enn at vedkommende er pen.'

- den virkelige tiltrekkende 'triggeren' er i blikket, hodningen, kropsspråket når et normalt utseende alt er på plass.

Det er dette som initierer til en samtale.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri, merk: aldri, kun en av de to faktorene.

Det er en kombinasjon av et ytre jeg finner attraktivt og en hjerne det faktisk går an å føre en morsom og givende samtale med.

Nei, men den ene faktoren kan være viktigere enn den andre uten å utelukke den som en viktig faktor. Spørsmålet er, hvilken faktor er viktigst?

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nei, men den ene faktoren kan være viktigere enn den andre uten å utelukke den som en viktig faktor. Spørsmålet er, hvilken faktor er viktigst?

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Dette er en prosess hvor faktorens orden ikke er tilfeldig.

For at jeg skal finne deg interessant nok til å kontakt deg: Et sjarmerende utseende med et kropsspråk som tiltaler meg, et blikk og en holdning jeg finner tiltalende.

Siden du ikke har tankevirksomheten din stemplet i pannen så vil det av naturlige grunner være ditt utseende som tiltaler eller ikke tiltaler.

Når jeg så har tatt kontakt med deg og oppdager at du er

a) et oppgående menenske som det er mulig å ha en gøyal samtale med

eller

b) helt blåst

- da er det innersiden av hodet ditt som teller.

Så den ene faktoren er ikke mer eller mindre viktig enn den andre annet enn i noen få minutter, og da på ulike stadier i en prosess hvor helhetsinntrykket skal skapes.

På ulike stadier i den prosessen som vel pågår noen minutter bare, vil det være alle muligheter til å bli faset ut av ulike grunner, men også mange muligheter til å gå videre

Ble det enklere nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skalaen går utseende først IQ etterpå. Men de to bytter plass jo lengre man er med personen. Er dog IQ'en ikke bra nok til å bytte plass, så er det over til neste.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forskere har vel funnet ut at det vi foretrekker, noe som er langt viktigere enn intelligens eller utseendet, er kindness.

Vi vil rett og slett at partneren vår skal være snill. Det er ingen annen egenskap vi verdsetter mer.

Så, har du ikke utseendet eller intelligensen med deg, kommer du langt med å være snill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en prosess hvor faktorens orden ikke er tilfeldig.

For at jeg skal finne deg interessant nok til å kontakt deg: Et sjarmerende utseende med et kropsspråk som tiltaler meg, et blikk og en holdning jeg finner tiltalende.

Siden du ikke har tankevirksomheten din stemplet i pannen så vil det av naturlige grunner være ditt utseende som tiltaler eller ikke tiltaler.

Når jeg så har tatt kontakt med deg og oppdager at du er

a) et oppgående menenske som det er mulig å ha en gøyal samtale med

eller

b) helt blåst

- da er det innersiden av hodet ditt som teller.

Så den ene faktoren er ikke mer eller mindre viktig enn den andre annet enn i noen få minutter, og da på ulike stadier i en prosess hvor helhetsinntrykket skal skapes.

På ulike stadier i den prosessen som vel pågår noen minutter bare, vil det være alle muligheter til å bli faset ut av ulike grunner, men også mange muligheter til å gå videre

Ble det enklere nå?

Du finner det ikke litt interessant da at de andre kvinnene i tråden kommer fram til at intelligens er den viktigste faktoren når det kommer til stykke?

Jeg vet faktisk ikke hvilken faktor som er viktigst, men jeg fant noe forskning på at kvinner kunne gjennkjenne om menn var intelligente ut i fra utseende deres. Det var forsåvidt interessant.

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du finner det ikke litt interessant da at de andre kvinnene i tråden kommer fram til at intelligens er den viktigste faktoren når det kommer til stykke?

Jeg vet faktisk ikke hvilken faktor som er viktigst, men jeg fant noe forskning på at kvinner kunne gjennkjenne om menn var intelligente ut i fra utseende deres. Det var forsåvidt interessant.

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Nei, jeg finner det ikke spesielt interessant.

HVorfor mener du jeg skulle det da?

Og vis meg de damene som interesserer seg for å sjekke opp menn de ikke finner tiltalende aller først med øyet ;)

Og IQ er ikke det samme som intelligens, så jeg er avmålt ventende til å se hvorvidt kvinner/jenter er i stand til å gjenkjenne intelligens i en mann ved hans utseende.

- det virker jo ikke slik på skilsmissestatistikken, eller synes du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...