Gå til innhold

Hvorfor liker ingen meg?


nexus321

Anbefalte innlegg

Hvordan ser du ut, da? Så ille er du vel ikke?

Anonymous poster hash: 1309c...0eb

Barneskolen, ungdomsskolen og videregående fikk jeg høre stygg, uatraktiv, mindre kjekk osv. Noe jeg har innsett lenge selv.

Jeg er langt fra kjekk, men selvtilliten er verken for høy eller lav. Jeg bryr meg bare ikke lenger.

Anonymous poster hash: 59c8d...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barneskolen, ungdomsskolen og videregående fikk jeg høre stygg, uatraktiv, mindre kjekk osv. Noe jeg har innsett lenge selv.

Jeg er langt fra kjekk, men selvtilliten er verken for høy eller lav. Jeg bryr meg bare ikke lenger.

Anonymous poster hash: 59c8d...f74

Uff, så utrolig trist at du går rundt og føler det sånn angående deg selv.

Jeg tror forresten svært lite på at du er "stygg, uattraktiv, mindre kjekk osv.", alle disse tingene er jo relativt. Selv om en person mener du er dette, kan det være andre som mener det motsatte. Dessuten er det flere egenskaper som er langt mer viktige enn utseendet. Og jeg tipper du har masse annet å komme med.

Håper du får et annet syn på deg selv etterhvert :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeee

Kanskje det er fordi du går rundt og tenker at ingen liker deg? Og at dette synes på deg, slik at ingen gidder å ta kontakt?

Det kan også være fordi du stresser så mye med å finne noen, kanskje bare ta det litt med ro og tenke at en gang blir det nok din tur. :)

Er selv jente og 22 år, aldri vært sammen med noen, men dette er ikke noe som stresser meg akkurat. Jeg har vel ikke aktivt prøvd å finne noen og er vel opptatt med mine egne ting nå. :fnise:

Det ordner seg nok til slutt også bør du ikke gå rundt å tenke at ingen liker deg!

Anonymous poster hash: da9d1...81e

Må si meg enig med AB her. Dersom du selv tviler på deg selv så merker andre det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss vil bare aldri få seg kjæreste eller noen slike ting. Være en del av noe som er så normalt for majoriteten av befolkningen. Det du må gjøre er å akseptere det.. Finn andre ting med livet du liker å gjøre, ha det bra. So what om du aldri får kjæreste eller oppleve særlig fysisk nærhet osv...Dette er behov en klarer seg fint uten og som slettes ikke er noe du må ha. Kun samfunnet som forteller deg det. Ikke føl deg kjip.



Anonymous poster hash: 0a159...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om TS ikke helt har utseendet med seg så gjør det jo greia 1000x vanskeligere om TS i tillegg har dårlig selvtillitt og er deppa.. Just saying.. Man må ha en av delene.



Anonymous poster hash: b970e...bcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det føles. Har det veldig likt selv. Jeg har heldigvis vært heldig å fått barn. Men ellers så føler jeg meg ganske ensom. For jeg kunne tenke meg et solid forhold.

Jeg vet hvordan det går på selvtilliten løs. Jeg går rundt å lurer på om jeg ikke ser bra nok ut, om hva som er galt med meg osv. Spesiellt utseende... det er vel det jeg tenker mest på. Er jeg fin? Er jeg stygg? Er jeg okey? . Tankene surrer lett om det. Og så blir man deprimert når man lar dette gå innover seg.

Men jeg vil anbefale deg nettdating, og å trene. Det er utrolig herlig å trene. For det gjør at man føler at man gjør noe som er bra for kroppen, samtidig som man lettere glemmer litt det vanskelige / eller bearbeider det bedre.

Selv om jeg ikke har det helt som deg.. Jeg har blitt kysset mange ganger, jeg har opplevd mye.... så gjør det meg ikke lykkelig når jeg ikke har klart å finne den som vil stå ved min side resten av livet ;). Vit det. Du har fremtiden for deg. Og du er ung!!!

Takk "c-kjendis" Føler meg litt bedre etter eg leste hva du skrev. Tror du har rett når det gjelder å trene. Har ikke hatt mye hell når det gjelder online dating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk "c-kjendis" Føler meg litt bedre etter eg leste hva du skrev. Tror du har rett når det gjelder å trene. Har ikke hatt mye hell når det gjelder online dating.

Jeg mener at det er smart å trene. Foreks hvis du føler deg veldig stresset og tankefull.Så ta på deg musikk i ørene, og ta en løpetur. Da føler du ihvertfall at du får tatt ut litt energi, og gjort noe. Du føler et fremskritt ovenfor deg selv og kroppen, og uansett hvordan kjærlighetslivet blir, så jobber du med det. Viktigste er å jobbe for det, og vit at det er nok mange som er i din situasjon. Jeg har det tøfft jeg også. Selv om jeg har erfart å vært i forhold, så gjør ikke den erfaringen meg nødvendigvis akkurat noe lykkeligere, for de funket jo ikke, og det går jo utover selvtilliten det også. Man føler at man ikke var bra nok. At alt annet er bedre osv.

Jeg forstår akkurat hvordan du har det. En annen ting er å se på filmer. Hvis jeg føler meg deppa så prøver jeg av og til å finne en film som får meg til å forstå hvor heldig jeg egentlig er. For det er mye værre elendigheter på kloden enn det å mangle en kjæreste. En kjæreste er et savn. Det er et stort savn. Det er et tomrom når man ikke har det, men samtidig så vet man at en vakker dag så kan det være mulig at det tomrommet blir fyllt opp. Det er også bedre å være uten kjæreste enn å være sammen med en man ikke trives med. Jeg har vært i forhold der jeg mistet både tiltrekning og interessen, og da savnet jeg faktisk friheten til å være singel igjen.

Ja vit at det er flere som ser seg i speilet og lurer på hva det andre kjønn ikke liker med seg. Du er ikke alene om det. Jeg lurer på om jeg ikke ser bra nok ut, men samtidig så kan vi ikke gjøre annet enn å være oss selv, og håpe på å finne den som er begeistret :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Hvilke konkrete steg har du tatt for å møte kvinner den siste tiden? Har du i det hele tatt gjort et forsøk? Selv de som er flinke med kvinner får ofte nei, ikke glem det.

Om du aldri har vært flink med kvinner og skal lære det i voksen alder, så må du faktisk belage deg på å utfordre deg selv litt og være villig til å tåle avvisning, så bare bli vant med den tanken.

Er det noe ved deg selv du føler du kunne forbedret for å bli mer attraktiv? Er du godt trent? Trener du jevnlig? Enig med Meline at dette er essensielt av mange ulike årsaker. En godt trent kropp er mer attraktivt for kvinner du møter i tillegg til at du selv vil føle deg mer attraktiv og det vil øke selvtilliten din.

Kan du forbedre klesstilen din?

Hygiene? Dette burde være selvsagt, men ser så utrolig mange menn som slurver her. En i klassen min har for eksempel sprekkeferdige kviser over hele ansiktet, fett og ustelt hår og gule tenner. Han kunne lett vært attraktiv, men gjør ingenting for det. Mulig han ikke er interessert i kvinner.

Det er mange utlendinger som har norske kvinner, men som utlending vil du kanskje møte noen fordommer, så gjør det du kan for å unngå disse stereotypene her. Lær deg å skrive skikkelig og lær deg norsk. Ikke innvandrer norsk. I tillegg er det kanskje spesielt viktig for deg å være vennlig og smilende. Ikke som en klovn altså, men kommuniser vennlighet. Dette gjelder forøvrig menn flest, men kanskje spesielt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss vil bare aldri få seg kjæreste eller noen slike ting. Være en del av noe som er så normalt for majoriteten av befolkningen. Det du må gjøre er å akseptere det.. Finn andre ting med livet du liker å gjøre, ha det bra. So what om du aldri får kjæreste eller oppleve særlig fysisk nærhet osv...Dette er behov en klarer seg fint uten og som slettes ikke er noe du må ha. Kun samfunnet som forteller deg det. Ikke føl deg kjip.

Anonymous poster hash: 0a159...7ac

Kanskje det dårligste rådet jeg har lest.

Menneskekroppen utstyrt slik at man trenger nærhet og temme lyster, nettopp på grunn av viktigheten av å formere seg.

Jeg vil heller råde til å fokusere på seg selv, og skape et godt liv for seg. Når du er glad og tilfreds, vil også andre synes du er attraktiv.

Anonymous poster hash: bcbd1...482

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det dårligste rådet jeg har lest.

Menneskekroppen utstyrt slik at man trenger nærhet og temme lyster, nettopp på grunn av viktigheten av å formere seg.

Jeg vil heller råde til å fokusere på seg selv, og skape et godt liv for seg. Når du er glad og tilfreds, vil også andre synes du er attraktiv.

Anonymous poster hash: bcbd1...482

"Utstyrt slik at man trenger nærhet osv" Kanskje når vi var huleboere, i dag er vi moderne og det er svært mange som ikke opplever slikt og dem går det helt fint med. Det er en litt trasig holdning du har, om at det må faktisk være slik at en er nødt å oppleve kos og nærhet fra noen som ikke er familie. For sånn er det faktisk ikke!

Anonymous poster hash: 0a159...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i relativt grei form og ser ok ut. Fortsatt aldri hatt kjæreste. Lurer på om jeg har et helt skrudd bilde av meg selv?

Pene jenter har vist meg interesse før, men da har vi enten vært venner fra før og de vil bare ha sex og er ikke ordentlig intr. Eller så er det bare reboundgreier eller at jeg er den beste tilgjengelige der og da. På byen får jeg aldri oppmerksomhet omtrent.

Anonymous poster hash: 01f3e...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i relativt grei form og ser ok ut. Fortsatt aldri hatt kjæreste. Lurer på om jeg har et helt skrudd bilde av meg selv?

Pene jenter har vist meg interesse før, men da har vi enten vært venner fra før og de vil bare ha sex og er ikke ordentlig intr. Eller så er det bare reboundgreier eller at jeg er den beste tilgjengelige der og da. På byen får jeg aldri oppmerksomhet omtrent.

Anonymous poster hash: 01f3e...d67

Det er mange årsaker til å aldri ha hatt kjæreste.

Kanskje du har vært for opptatt med andre ting? Kanskje du ikke får med deg at folk sjekker deg opp? Kanskje du har en utstråling som lyser: jeg vil ikke ha kontakt med nye mennesker."? Eller at du er typen som Kun henger med vennene dine på byen i klynge?Kanskje du rett og slett er vanskelig å komme bort til ute? Eller at du virker uinteressert i noe mer enn sex?

And the list goes on...

Trenger absolutt ikke å være at du har et forvrengt bilde av deg selv. Det kan være helt andre ting. Men tipsene mine er uansett:

1. Opphold deg på steder hvor det er muligheter for å treffe nye jenter. (Byen, Fest, venners-venner, treningsstudio. nettdating osv) Man får ikke Kjæreste av å sitte i sofaen og glo på tv, eller å henge alene i skogen.

2. Prøv deg på jenter! Her er det snakk om å utfordre seg selv, gå utenfor komfortsonen din og gi faen i om du driter deg ut og blir avvist hundre ganger. Kanskje drømmedama er nr 101?

3. Hvis du gjør de to tingene over her og det ikke fungerer. Prøv å se hva vennene dine gjør? Hvis noen av de har skikkelig draget så kan du jo eventuelt prøve å "herme" litt på måten de går fram med jenter på.

4. Få det bedre med deg selv. Tren, kle deg bra, heng med folk som gjør deg glad/får det til å føle deg bra! boost opp deg selv. Andre klarer ikke å se kvalitetene dine hvis du ikke engang klarer å se de selv.

5. Prøv å fokusere litt på hvilken utstråling/kroppsspråk du har. Og sjekk om det kanskje er muligheter for å forbedre noe her? Kanskje du virker kald og uinteressert - i så fall bør du gjøre noe for å forandre på dette så du blir innbydene og åpen så det er lett å komme bort og snakke med deg.

6. Gi litt faen, og lek og prøv deg fram! Så kommer det seg nok etterhvert :D

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Slapp av. Du er ung. Du er bare 24 år. Sånn som meg. Bare barnet ;) Du har mange mange mange år på å miste jomfrudommen og møte en kjæreste på enda. Ikke bry deg om du ser mange par. La de passe på seg selv. De har det ikke alltid lett de heller. Utroskap, krangling osv.. Nyt singel livet du. Husk du er ikke alene. Det finnes mange jomfrue som er 24 +. Mange jomfrue som er 30 + og en del jomfru som er 40 +. Så ikke bekymre deg. Du møter den rette en gang.

Det går også fint an å leve et godt og lykkelig liv uten sex og kjærester. Og det går fint an å leve et ulykkelig liv med sex og kjærester. Dessverre.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du venner å dra ut på byen med? Sett dere ved et bord hvor det er plass til at andre kan sette seg sammen med dere. Eller dans med kompisene dine på dansegulvet. Så er dere ganrantert å bli sjekket opp av damer. Det kreves absolutt ingenting av deg. Det må være lettere enn å prøve seg på jenter om man har evig dårlig selvtillit.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du venner å dra ut på byen med? Sett dere ved et bord hvor det er plass til at andre kan sette seg sammen med dere. Eller dans med kompisene dine på dansegulvet. Så er dere ganrantert å bli sjekket opp av damer. Det kreves absolutt ingenting av deg. Det må være lettere enn å prøve seg på jenter om man har evig dårlig selvtillit.

Har vært ute på byen med noen venner. Gikk ut 2 dager i uken for 2 år for å møte damer men det skjedde ikke noe. Fikk nr av og til men når eg sendte melding eller ringte fikk eg aldri svar. Ble ganske deppa pga dette her. Kan se for meg (minner) jenter som bare rister på hodet når eg approacher dem...

Men ingenting skjer, vi pleier å sitte og drikke litt. Så går vi hjem. Ingenting skjer. Husker en gang jeg danset for 2 timer på dansgulvet og en pen jente ville kline med meg. Men jeg nølte for lenge og hun gikk videre...

Har ikke særlig mye tid til natt klubber pga studier. Har prøvd online dating men eg får aldri svar fra dem. Ganske fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute på byen med noen venner. Gikk ut 2 dager i uken for 2 år for å møte damer men det skjedde ikke noe. Fikk nr av og til men når eg sendte melding eller ringte fikk eg aldri svar. Ble ganske deppa pga dette her. Kan se for meg (minner) jenter som bare rister på hodet når eg approacher dem...

Men ingenting skjer, vi pleier å sitte og drikke litt. Så går vi hjem. Ingenting skjer. Husker en gang jeg danset for 2 timer på dansgulvet og en pen jente ville kline med meg. Men jeg nølte for lenge og hun gikk videre...

Har ikke særlig mye tid til natt klubber pga studier. Har prøvd online dating men eg får aldri svar fra dem. Ganske fortvilet.

Men ble du ikke sjekket opp på byen? Synes det virker rart.

Jeg er ingen norskekspert, men du skriver litt rart, kan være at det reduserer sjansene dine på nettdating. Nettdating er uansett tull i mine øyne, man har mye bedre sjanser om man prøver seg på jentene i virkeligheten for da er terskelen litt høyere og man får færre konkurrenter. At jenta har litt alkohol innabords skader heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HowardRoark

Men ble du ikke sjekket opp på byen? Synes det virker rart.

Blir du sjekket opp hver gang du er på byen?

Både for min egen del og i min egen omgangskrets er det svært sjeldent vi blir sjekket opp av kvinner. I hvert fall direkte.

Forrige gang jeg var ute på byen kom det faktisk bort en kvinne til meg. Det vil si, hun kastet blikk i min retning og jeg vinket henne bort. Men jeg opplever kvinner stort sett som passive. De kan gjerne stille seg i nærheten, gå forbi, kaste blikk og slike ting, men direkte eller indirekte henvendelser er ikke vanlig for min del.

Jeg mener i hvert fall ikke at trådstarter skal føle seg unormal om dette ikke skjer, da jeg mener det ikke er vanlig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du sjekket opp hver gang du er på byen?

Sjekket opp som i at de setter seg ved bordet vårt for å bli kjent med oss eller prøver å få oss med på å danse. Og det er jentevennegjenger som kommer bort til oss, ikke en og en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket opp som i at de setter seg ved bordet vårt for å bli kjent med oss eller prøver å få oss med på å danse. Og det er jentevennegjenger som kommer bort til oss, ikke en og en jente.

Regner du det som å bli sjekket opp når jenter setter seg ved deres bord? I så fall sjekker jeg opp gutter støtt og stadig (uten at intensjonen er det) Er veldig sosial og elsker å bli kjent med nye folk, så setter meg ofte ned med fremmed gutter (og jenter for den saks skyld)

Endret av gjest 321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Sjekket opp som i at de setter seg ved bordet vårt for å bli kjent med oss eller prøver å få oss med på å danse. Og det er jentevennegjenger som kommer bort til oss, ikke en og en jente.

Ok. Det gir mer mening. Ser vel ikke på dette nødvendigvis som 'sjekking', men enig i at det er en god strategi.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...