Gå til innhold

Første date. Første kyss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er absolutt greit å kysse på første date dersom begge signaler om at dette er noe begge ønsker å gjøre. Som regel merker man det jo. Man går jo ikke bare rett inn for et kyss helt uten videre. Først er det blikkontakt, enda dypere blikkontakt, fysisk berøring, osv. som leder til et kyss. Og da tolker man jo signalene og ser om vedkommende ønsker det eller ei.

Jeg syns det er helt legitimt å kysse på første date. Et kyss er tross alt bare et kyss. Og det er jo fint å få det avklart først som sist om det er fysisk kjemi også. Det trenger ikke være det groveste tungekysset liksom, men i hvert fall en nærhet der leppene berøres littegrann. :blomst:

- Kvinne



Anonymous poster hash: 4a5ab...add
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor kysser dere menn på første date? Kan dere forklare en grunn til det? Er det pga interesse for å date damen videre, eller kun av interesse for sex?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper virkelig det. :). Jeg tror at jo mer man har blitt såret, jo mer verner man seg selv fra å fortelle en ny mann om sine følelser. Jeg burde jo ha tatt opp hva jeg legger i kyss forlengst. Men kysset kom brått på meg. Det var ingen flørting på forhånd før kysset. Vi gikk og pratet, og jeg husker at jeg var usikker på om han var interessert eller ikke, for vi snakket på en måte som man gjør med hvem som helst på gaten. Plutselig så kom det: "Kan jeg få kysse deg, for jeg har så lyst. Jeg liker deg!." Og da tenkte jeg: nok en player.... ! Men jeg får håpe at menn ikke er slik de blir skrevet som på nettet. Det står mye om at menn både kysser og har sex uten følelser. Jeg håper at de kysser med følelser ihvertfall.

Ehm.. mener du at en gutt er player når en gutt spør om å få kysse deg? Jeg har datet en gutt et par ganger, og han har relativt lite erfaringer på datingfronten generelt. På andre date spurte han om han fikk kysse meg… Uansett, hva baserer du påstanden din på?

Anonymous poster hash: f2703...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig glad i ordet, 'player', du?

Høres ikke ut som en 'player' slik du beskriver det. Hva om han faktisk snakker sant?

Er det dårlige erfaringer som gjør at du alltid tror det verste om folk? Er ikke sunt å ha det slik. Vær gjerne litt kritisk og litt på vakt, men ikke overdriv.

:)

Det er mulig at vi kvinner overdramatiserer og er for kritiske av oss. Jeg må jo innrømme at jeg liker at en mann viser fysisk interesse dersom jeg liker han. Men jeg har ordet player på hjernen alltid haha. Men skal ikke kritisere deg for måten du legger opp en date på. Kyss på første date er jo romantisk hvis det er gjensidig interesse. Må jo innrømme at jeg likte å bli kysset på første date til tross for redselen om å bli lekt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Ja det er dårlige erfaringer som gjør at jeg tror at alle som sier de liker meg er enten playere, eller desperate. Kanskje det er meg som er for kritisk? Kanskje jeg bør prøve å tro noe annet. Men det er også litt oppførselen foreks til han som jeg dater nå som gjør at jeg blir kritisk. Vi går på kino, vi går på tur, vi trener sammen, vi går ut å spiser sammen, vi har hatt hjemmekvelder sammen osv. Men...... han velger som regel å gå hjem å sove hos seg. Han bor på hybel, og deler leilighet med en hybelkamerat, og han tar meg kun med dit når hybelkameraten er borte.Før leide han meg rundt overalt, men nå gjør han ikke det lenger. Jeg prøvde å ta hans hånd , men da plutselig så fikk han panikk og sa at han fikk en melding på mobilen... Og dermed så tror jo jeg automatisk at han er useriøs mot meg... selv om han kysser meg dypt og intenst, som om han føler noe for meg.... Men jeg håper jo at han føler mer enn jeg kan tro. Han er lite flink med ord. Jeg kan skrive at jeg savner han, men han skriver ikke det samme tilbake. Jeg kan spørre om han er interessert, men han sier at han er, og at det er andre grunner for at han er som han er osv. Jeg håper det...

For meg betyr et kyss mer enn bare noe useriøst. Jeg er seriøs når jeg kysser.

Ja, jeg håper at jeg klarer å bli mer optimistisk når det gjelder menn. Jeg blir ganske pessimistisk når jeg hele tiden får høre av andre damer: "han bruker deg, og sånn er menn" osv... Håper menn kan forklare dette for meg, at det ikke nødvendigvis er tilfelle ;)

Det er umulig å si dessverre. Selv har jeg aldri ført en kvinne bak lyset (håper jeg i hvert fall) og treffer aldri kvinner over en lengre periode slik du beskriver det uten at jeg er interessert.

Men det forekommer nok at andre gjør det. Allikevel vil det kanskje tjene deg å være mindre kritisk, ja. Ikke vær naiv, men tro samtidig ikke det verste om situasjonen eller hver gitt situasjon.

Har vært sammen med folk før, ikke nødvendigvis 'dating', som har en tendens til å feiltolke og tillegge meg meninger og intensjoner som ikke stemmer. Ofte kan dette være folk som har litt lav selvtillit og tror folk er ute etter de. Har en i familien som er sånn.

Sier ikke at du er sånn, men noe å tenke på.

Det er mulig at vi kvinner overdramatiserer og er for kritiske av oss. Jeg må jo innrømme at jeg liker at en mann viser fysisk interesse dersom jeg liker han. Men jeg har ordet player på hjernen alltid haha. Men skal ikke kritisere deg for måten du legger opp en date på. Kyss på første date er jo romantisk hvis det er gjensidig interesse. Må jo innrømme at jeg likte å bli kysset på første date til tross for redselen om å bli lekt med.

Alle kvinner drømmer om å være i en kjærlighetshistorie.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kysser en jente første kvelden jeg møter henne kommer det i hvert fall ikke som lyn fra klar himmel. Det vil si, det kan hende det gjorde det tidligere noen ganger, men jeg er mye flinkere nå.

Forrige date jeg var på foregikk omtrent slik:

1. Tinder. Tekstet frem og tilbake et par kvelder. Sa hun burde komme og besøke meg. Hun sa hun ikke kom hjem til fremmede menn, men at vi gjerne kunne treffes. Jeg gav en konkret invitasjon og vi avtalte tid og sted. Avslutte med å si at hun skulle ta på seg noe sexy.

2. Møtte henne i byen og ga henne en klem.

3. Ruslet en liten runde og stoppet innom en av mine favorittplasser for litt alkoholfri drikke. På vei inn tok jeg henne kanskje lett på skuldrene for å lede henne.

4. Fant en sofa til oss. Her er det kritisk å bli sittende på samme side. Rett over hverandre er intervju og formelt. Rett ved siden av hverandre er mye mer naturlig og gir muligheten for litt berøring.

5. Lett og rolig prat. Latter og høye punkter i samtalen er perfekt til lette berøringer på skuldre og lår. Men lette altså. Ikke tafsing. God øyekontakt og en vennlig energi. På slutten av møtet vårt synes jeg hun så veldig avslappet ut og det så nesten ut som hun var klar til å kysse meg, men jeg ville ikke forhaste meg. I tillegg var det en offentlig plass.

6. Ute på gaten igjen gikk vi noen meter før jeg strekte ut hånden min og tok hennes. Fingrene rundt hverandre. Smilte til henne, men fortsatte å gå og snakket vanlig. Tok etter hvert hendene mine rundt skuldrene hennes og dro henne nærmere.

7. Stoppet ved et hjørne og plasserte henne foran meg. Følte at vi hadde et lite øyeblikk. Smilte til henne som til et barn og nærmet meg leppene hennes. Hun møtte meg.

Spurte om hun synes det var for tidlig. Hun sa nei og smilte. Jeg sa at leppene hennes smakte fantastisk og smilte til henne. Så kysset vi litt til før vi ruslet videre til busstoppet hvor hun tok bussen hjem. Personlig synes jeg dette var helt perfekt. Akkurat slik jeg liker det.

Det er ikke noe snakk om å 'ta en kaffe' her eller være venner. Jeg er ganske tydelig på hva som skjer og skammer meg ikke over at jeg liker og begjærer kvinner. Sier ikke at dette er rett og respekterer selvsagt om andre liker å gå frem i et langt roligere tempo, men tenkte også å illustrere hvordan kysset er noe man bygger opp til helt fra starten av og ikke at man plutselig kaster seg over noen som er uforberedt.

:)

Skjønner ikke hvorfor han får kritikk, synes det høres ut som en vellykket date, jeg! Er også enig i at det kan bli litt for direkte å sitte rett overfor hverandre, vet liksom aldri hvor jeg skal feste blikket da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er umulig å si dessverre. Selv har jeg aldri ført en kvinne bak lyset (håper jeg i hvert fall) og treffer aldri kvinner over en lengre periode slik du beskriver det uten at jeg er interessert.

Men det forekommer nok at andre gjør det. Allikevel vil det kanskje tjene deg å være mindre kritisk, ja. Ikke vær naiv, men tro samtidig ikke det verste om situasjonen eller hver gitt situasjon.

Har vært sammen med folk før, ikke nødvendigvis 'dating', som har en tendens til å feiltolke og tillegge meg meninger og intensjoner som ikke stemmer. Ofte kan dette være folk som har litt lav selvtillit og tror folk er ute etter de. Har en i familien som er sånn.

Sier ikke at du er sånn, men noe å tenke på.

Alle kvinner drømmer om å være i en kjærlighetshistorie.

:)

Det er helt sant. Og tror at mannfolk forstår at vi damer ikke møter de bare for tull. Jeg føler at jeg har litt kommuikasjonsproblemer med han som jeg møter, og jeg er ganske på vakt... Jeg tror at pga at vi kysser og har hatt sex , så blir det lett sånn at jeg tenker: er det bare det han vil, bruke meg også har han andre damer på lur? Men dumt å tenke sånn. Og faktisk så lenge han ikke har slått opp med meg så får jeg prøve å tro at han har visse følelser/ interesser. Og at de følelsene ikke bare er for å få seg noe. Fyren er attraktiv og kunne fått noe annet hvis han ville.

Det er tidligere erfaringer som henger fast i meg. Og når jeg opplevde det tidligere, så tror jeg at alt er sånn. Samtidig så blir det snakket så mye om at de fleste menn er playere. Men det er nok ikke sant, for dere mener sikkert mer med det enn man kan ane :)

Takk for at du engasjerte deg , og ga meg noen gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor han får kritikk, synes det høres ut som en vellykket date, jeg! Er også enig i at det kan bli litt for direkte å sitte rett overfor hverandre, vet liksom aldri hvor jeg skal feste blikket da..

Han må få si og gjøre det han vil. Jeg får ihvertfall inntrykk at han har følelsene sine med seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...