Gå til innhold

Første date. Første kyss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest tomasjj

Skjønner.

Gitt at de er interessert i utgangspunktet tør jeg påstå at de mennene som ikke kysser på første date ikke gjør det fordi de ikke helt vet hvordan eller at de ikke tør.

De som kysser er kanskje mer selvsikre og har kanskje mer erfaring. Kanskje er de også mer spennende å være sammen med? Noen av disse vil kanskje være det du kaller en 'player', men ser ikke noen grunn til at de nødvendigvis skal være det.

For min del handler det om å sette en intensjon for forholdet vårt ganske tidlig. Vi er potensielle kjærester. Elskere. Ikke venner. Jeg er tiltrukket av henne og legger ikke skjul på det. Selvsagt er jeg åpen for vennskap også, men det er ikke derfor vi møtes i utgangspunktet.

Har møtt kvinner før hvor det fortsatt eksisterer en fysisk barriere mellom oss på fjerde møte fordi jeg ikke satt den rette rammen fra første øyeblikk. Da kan det være vanskeligere å plutselig skulle være intime med hverandre, man kan ofte ende opp med å føles som to venner og blir gjerne usikker på hva den andre ønsker.

:)

Litt pinlig og artig å lese alle postene dine som drypper over av dating-game litteratur og denne type tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her skjedde det vel på treff to, men da lå det liksom litt i lufta :)

Vi lekeslåss, og da bare kom det av seg selv!

Når det gjelder kyss på første date, tenker jeg litt sånn at man må bare se om det "ligger i lufta". Hvis alt har gått bra og hun er søkende, ser jeg ikke problemet med ett kyss på første date. Men hvis du merker at ho holder litt avstand, hadde jeg ikke prøvd meg. Eller så er det jo bare til å spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var problemet. Og flere ganger har jeg faktisk rømt unna de som vil kysse meg på første date. Jeg blir rett og slett skremt. Mens de sier at de skjønner ikke hvorfor. Men grunnen er at jeg er redd at han er player hvis han vil kysse meg på første date.

Traff en sånn mann igjen nå i sommer. Han spurte om han kunne få kysse meg på første date, men denne gangen så var han så fin og flott at jeg sa ja.... Jeg ga det en sjanse, og fortsatte å treffe han, men jeg har hele tiden i hodet:: at fyren kan være en player. Men kanskje ikke menn er slik jeg tror ? ;) Mulig bare meg som er så kritisk ;)

Det er vel heller det at du må være kritisk på de rette områdene. Du har jo skrevet endel her inne og nevnt flere ganger at du har sex med menn du ikke er i forhold med eller eksklusive med. Dvs. menn du dater og "holder på med", som virker som de liker deg men ikke har lovet noe som helst.

Når de kysser deg er jo ingen indikator på hvorvidt de bare vil ha sex - når du har sex med dem er det som teller. Så og si alle kvinner som faller for "playere" gjør jo det av den enkle årsaken at de ikke krever at han skal (offisielt) slutte å treffe andre kvinner før de har sex med ham.

Anonymous poster hash: c496d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pinlig og artig å lese alle postene dine som drypper over av dating-game litteratur og denne type tankegang.

Uavhengig av hvor han har hentet denne informasjonen, kan jeg si som kvinne at alt stemmer. Kvinner foretrekker selvsagt menn som er naturlig selvsikre og vet hvordan de skal omgås kvinner, og det er selvsagt ofte litt kleint om man forstår at noen har lest seg opp på tema, men så lenge det er reell informasjon som dette (og ikke PUA nonsens som å rakke ned på jenter) så er det bare en god ting.

Jeg faller sjelden for menn som setter en "vennskapstone" i starten. Det vitner om mangel på selvtillit da det ofte er for å helgardere seg mot avvisning - du kan ikke tape når du ikke satser.

Og det stemmer som HS skriver at det lett kan bygge seg opp en barriere som er vanskeligere å rive ned når den romantiske/seksuelle tonen ikke er satt. I tillegg er det langt mer tennende med en mann som ikke er redd for å kysse deg, legge hånden på ryggen din osv. Jeg vet instinktivt at sexen vil bli bedre enn med en mann som holder en litt awkward avstand.

Anonymous poster hash: c496d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Uavhengig av hvor han har hentet denne informasjonen, kan jeg si som kvinne at alt stemmer. Kvinner foretrekker selvsagt menn som er naturlig selvsikre og vet hvordan de skal omgås kvinner, og det er selvsagt ofte litt kleint om man forstår at noen har lest seg opp på tema, men så lenge det er reell informasjon som dette (og ikke PUA nonsens som å rakke ned på jenter) så er det bare en god ting.

Jeg faller sjelden for menn som setter en "vennskapstone" i starten. Det vitner om mangel på selvtillit da det ofte er for å helgardere seg mot avvisning - du kan ikke tape når du ikke satser.

Og det stemmer som HS skriver at det lett kan bygge seg opp en barriere som er vanskeligere å rive ned når den romantiske/seksuelle tonen ikke er satt. I tillegg er det langt mer tennende med en mann som ikke er redd for å kysse deg, legge hånden på ryggen din osv. Jeg vet instinktivt at sexen vil bli bedre enn med en mann som holder en litt awkward avstand.

Anonymous poster hash: c496d...267

Ja, det stemmer, og dette virker. Uten tvil.

Uansett, det er bare noe med den høye graden av selvbevissthet i forhold til adferd som skurrer for min egen del. Det er ikke lang vei til manipulasjon i mine øyne, men det er som sagt bare min personlige mening.

Det er mange nyttige tips i vedkommendes innlegg, og de er ikke respektløse overfor kvinner. Men dette er game i mine øyne :)

Ad. vennskapstone og det med å satse, så er det ikke sikkert man vet om man bør satse allerede på første date. Det trenger ikke bety dårlig selvtillit, selv om det selvsagt kan være det.

Og instinktivt er sexen bedre? Det synes jeg er en noe drøy generalisering, men kroppslig kjemi ja, det må jo være noe der hvordan man ter og beveger seg i forhold til hverandre. Vanskelig å sette fingeren på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

Gitt at de er interessert i utgangspunktet tør jeg påstå at de mennene som ikke kysser på første date ikke gjør det fordi de ikke helt vet hvordan eller at de ikke tør.

De som kysser er kanskje mer selvsikre og har kanskje mer erfaring. Kanskje er de også mer spennende å være sammen med? Noen av disse vil kanskje være det du kaller en 'player', men ser ikke noen grunn til at de nødvendigvis skal være det.

For min del handler det om å sette en intensjon for forholdet vårt ganske tidlig. Vi er potensielle kjærester. Elskere. Ikke venner. Jeg er tiltrukket av henne og legger ikke skjul på det. Selvsagt er jeg åpen for vennskap også, men det er ikke derfor vi møtes i utgangspunktet.

Har møtt kvinner før hvor det fortsatt eksisterer en fysisk barriere mellom oss på fjerde møte fordi jeg ikke satt den rette rammen fra første øyeblikk. Da kan det være vanskeligere å plutselig skulle være intime med hverandre, man kan ofte ende opp med å føles som to venner og blir gjerne usikker på hva den andre ønsker.

:)

Ja, det kan være godt mulig at de personene som har kysset meg på første date, gjorde det fordi de så på meg som mer enn en "fuckfriend". Jeg tenkte at de så på meg som "fuckfriend" og da stakk jeg. Og så skriver noen av de på meldinger om at de liker meg og følte at de hadde truffet på kvinnen i sitt liv. Mens jeg tror de lyver for å få sex. Men vet at jeg mulig tar helt feil. Og at det er bare meg som er kritisk.

Så siste personen jeg møtte da gjengjeldte jeg kysset, fordi jeg følte at han var utrolig tiltrekkende. Klarte ikke å motstå det. Men samtidig har jeg skaffet meg en lidelse i at jeg er veldig redd for hvor jeg står nå. Om han egentlig bare player meg, eller ikke.

Men er man venner lenge med en person så kan det også være vanskelig og bli kunstig når man først skal ta sitt første kyss....

Er ikke lett det der :)

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tomasjj

Å gi et kyss er jo ikke å gi bort hele butikken da :)

Og det er mange måter å holde spenningen mellom dere oppe under dater før sex.

Mitt råd er å bruke litt tid å se på hva han gjør, ikke heng deg for mye opp i hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi et kyss er jo ikke å gi bort hele butikken da :)

Og det er mange måter å holde spenningen mellom dere oppe under dater før sex.

Mitt råd er å bruke litt tid å se på hva han gjør, ikke heng deg for mye opp i hva han sier.

For noen betyr et kyss ganske mye. For meg betyr et tungekyss et tegn på noe mer enn bare sex.

Men vet at noen ser enklere på det enn andre.

Samme med sex. Noen legger mer i sex enn andre. Jeg legger mye i det, og får det vondt etterpå hvis jeg har det med en som bare stikker, eller virker til å ikke ha de rette følelsene. Men vi er alle forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

For noen betyr et kyss ganske mye. For meg betyr et tungekyss et tegn på noe mer enn bare sex.

Men vet at noen ser enklere på det enn andre.

Samme med sex. Noen legger mer i sex enn andre. Jeg legger mye i det, og får det vondt etterpå hvis jeg har det med en som bare stikker, eller virker til å ikke ha de rette følelsene. Men vi er alle forskjellige.

Ja, jeg er enig med deg der. Er akkurat slik selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad. vennskapstone og det med å satse, så er det ikke sikkert man vet om man bør satse allerede på første date. Det trenger ikke bety dårlig selvtillit, selv om det selvsagt kan være det.

Jeg mener ikke "satse" i betydningen "gå for et forhold". Jeg mener satse på den måten at man er åpen om at basis for treff er seksuell/romantisk, ikke vennskapelig. Dersom man holder det vennskapelig og en jente avviser deg kan man si at man uansett ikke hadde noen "intensjoner".

Dersom du ber en jente ut som du er interessert i er det ikke gitt at du vil ha et forhold med henne, men du finner henne tiltrekkende og det er det man ikke trenger å skjule eller skamme seg over.

Anonymous poster hash: c496d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Jeg mener ikke "satse" i betydningen "gå for et forhold". Jeg mener satse på den måten at man er åpen om at basis for treff er seksuell/romantisk, ikke vennskapelig. Dersom man holder det vennskapelig og en jente avviser deg kan man si at man uansett ikke hadde noen "intensjoner".

Dersom du ber en jente ut som du er interessert i er det ikke gitt at du vil ha et forhold med henne, men du finner henne tiltrekkende og det er det man ikke trenger å skjule eller skamme seg over.

Anonymous poster hash: c496d...267

Ja, det må man være når man dater. Absolutt ikke noe å skjule.

Det er bare dumt å liksom falle tilbake på at man ikke hadde intensjoner.

En rar måte å skulle beskytte seg selv på, og samtidig minske sjansen for oppnå det man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er enig med deg der. Er akkurat slik selv.

Godt å høre at menn tenker likt de også om den biten. Jeg synes det blir galt å tungekysse en person dypt og lenge, for så å se at personen holder på med mange andre damer også. Sånnt sårer. Og det er derfor det gjerne er viktig å vite hva den andre parten ligger i kysset før man gjør det, men det er jo ikke alltid så lett å spørre om sånnt på forhånd. Men mannen jeg dater nå, han kysser meg dypt og lenge, men jeg er usikker på om han mener noe i kysset. Det kan kjennes ut som om han mener noe, men man kan jo aldri vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kysset (og hadde sex) på andre daten.

Men det som er kjent er at hvis man har sex på andre daten så kan det lett være noe useriøst man har rotet seg i. Men jeg vet ikke. Kysset daten min på første date. Hadde sex på andre. Vi kysser fortsatt, men jeg er usikker på om han er seriøs eller ikke. Og jeg liker ikke å konfrontere han med det. Hvis han vil være hos meg så blir han. Vil han ikke så går han. Så enkelt er det. Men siden han kysser meg dypt og lenge fremdeles så ønsker jeg å tro at menn kysser også av følelser

Kyss er ikke farlig, men et kyss er for meg ganske intimt og dypt, og det betyr at jeg er forelsket. Jeg går ikke rundt å kysser bare for å kysse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Godt å høre at menn tenker likt de også om den biten. Jeg synes det blir galt å tungekysse en person dypt og lenge, for så å se at personen holder på med mange andre damer også. Sånnt sårer. Og det er derfor det gjerne er viktig å vite hva den andre parten ligger i kysset før man gjør det, men det er jo ikke alltid så lett å spørre om sånnt på forhånd. Men mannen jeg dater nå, han kysser meg dypt og lenge, men jeg er usikker på om han mener noe i kysset. Det kan kjennes ut som om han mener noe, men man kan jo aldri vite.

Hvem vet. Det kommer nok fram etter hvert :)

Vi er jo engstelige for å bli såret, og da blir man jo ofte redd og usikker.

Her nord i Norge så virker det som om mange har sex først, så blir de kjent etter på.

Litt uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer veldig an på hvordan daten har gått. Selv synes jeg det er for tidlig. En kyss, liksom? Hva, er vi plutselig veldig nære bare fordi vi har gått og spist middag sammen? Nei, det er ikke sånn det fungerer. Bruker å gi vedkommende en klem (klemmer er ikke for alle, jeg har veldig lett for å gi en klem hvis det ligger i situasjonen) når vi sier ha det.

Det viktige er jo ikke om man kysser eller ikke på første date, men om daten har vært god nok til at begge ønsker å gjenta det. Tid til kyssing og kos blir det nok av senere hvis daten har gått bra, likevel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kommer an på om man kjenner hverandre fra før av. Om man allerede har flørtet og omgås lenge, og gått rundt grøten en stund, og det endelig blir en date... så blir det naturlig å kysse. Men en tinderdate eller noe i den gaten? Da tror jeg ikke det nei....



Anonymous poster hash: 4055e...abf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet. Det kommer nok fram etter hvert :)

Vi er jo engstelige for å bli såret, og da blir man jo ofte redd og usikker.

Her nord i Norge så virker det som om mange har sex først, så blir de kjent etter på.

Litt uvant.

Enig i det. Det å ha sex først er jo nesten skummelt.... for da kan man risikere at det bare blir sex og ikke mer, og sånn kan man ikke holde på med alle....

Jeg venter jo å ser hva som skjer mellom meg og han. Men jeg er veldig usikker. Jeg forholder meg kun til en om gangen. Annet er feil. Går ikke rundt å kysser på flere menn. Men man vet jo aldri hva daten gjør. Og før man kjenner hveandre så er det ganske usikkert. Men en ting er sikkert: Jeg ligger mye i et kyss!. Jeg ligger også litt i en klem, men litt mindre i en klem enn et kyss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hvor han har hentet denne informasjonen, kan jeg si som kvinne at alt stemmer. Kvinner foretrekker selvsagt menn som er naturlig selvsikre og vet hvordan de skal omgås kvinner, og det er selvsagt ofte litt kleint om man forstår at noen har lest seg opp på tema, men så lenge det er reell informasjon som dette (og ikke PUA nonsens som å rakke ned på jenter) så er det bare en god ting.

Jeg faller sjelden for menn som setter en "vennskapstone" i starten. Det vitner om mangel på selvtillit da det ofte er for å helgardere seg mot avvisning - du kan ikke tape når du ikke satser.

Og det stemmer som HS skriver at det lett kan bygge seg opp en barriere som er vanskeligere å rive ned når den romantiske/seksuelle tonen ikke er satt. I tillegg er det langt mer tennende med en mann som ikke er redd for å kysse deg, legge hånden på ryggen din osv. Jeg vet instinktivt at sexen vil bli bedre enn med en mann som holder en litt awkward avstand.

Anonymous poster hash: c496d...267

Kan jeg bare legge til at om en mann ikke kysser meg på første daten og kjemien ellers er god, så kan det også være positivt ved at det bygger opp stemningen. Jeg begynner å lure på hvorfor han ikke kysset meg og når han først da kysser meg ved en senere annledning så vil det være mer spennende og givende.

Han trenger absolutt ikke å være mindre selvsikker av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...