Gå til innhold

For oss som driver med nettdating


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst på en tråd hvor vi kan dele erfaringer og tanker rundt nettdating. Vil at dette skal bli en hyggelig tråd, der vi kan spørre om råd og tips.

-------

Jeg har selv nettopp begynt med nettdating, og syntes egentlig at det er litt kleint. Enda flauere blir jeg når jeg finner folk jeg kjenner og som jeg har gått i klasse med. Blir litt irritert på meg selv over at jeg syntes det er kleint, fordi det er så mange som driver med det.



Anonymous poster hash: 2f026...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, møtte en kar gjennom møteplassen for noen år tilbake. Vi snakket litt frem og tilbake og bestemte oss for å treffes. Han var veldig hyggelig da, men første møtet føltes som et intervju. Det var første valg av "kontakt" fra begges side på nettsiden, og en klein situasjon når vi møttes. Vi snakket ikke sammen på ett år (!) etter det, men tok kontakt og møttes på nytt. Da fløt samtalen 100 % og det var veldig hyggelig.

Det ender med at det ikke ble oss, da jeg investerte tiden i en venn jeg hadde møtt en uke tidligere... (!)... ikke på nettet.

Jeg hadde heeelt skjult profil, så var litt overrasket når han ønsket å ha kontakt med meg. Jeg syntes det var veldig kleint om andre skulle se at jeg var der inne, men jeg snoket selvsagt på alle de jeg kjente... ts ts ts :plystre:



Anonymous poster hash: 1f842...86e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte også en fra møteplassen for litt siden. Han var vanvittig kjekk, men veldig langt ifra hva jeg egentlig faller for i forhold til personligheten. Ente opp med at vi rota litt og så null kontakt :P

Har veldig lyst til å møte en, få meg kjæreste. Savner det veldig, å ha noen som ser meg. Så er det det dilemmaet med at jeg syntes det er kjempe flaut. Skakke værra lett!

TS



Anonymous poster hash: 2f026...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er møteplassen sammenliget med sukker/match og de greiene? Hvilke folk er der?



Anonymous poster hash: bcba5...a4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme folkene over alt og samme jentene som ikke gidder å svare på noe som helst



Anonymous poster hash: 013a4...68a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg at sukker er litt bedre enn møteplassen.

Jeg er nok en av disse jentene som ikke svarer. Hvis folk hadde skrevet noe ordentlig med en gang, hatt bilde, sett at jeg ikke er interessert i noen som er yngre eller mye eldre enn meg så hadde jeg svart.

Er fryktelig lei av unggutter på 18-19 år som sender "søt"... Jeg er ikke ute etter unggutter, og det har jeg skrevet i profilen min (er en plass man kan huke av for alder man ønsker på eventuell partner).



Anonymous poster hash: 2f026...e0e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er møteplassen sammenliget med sukker/match og de greiene? Hvilke folk er der?

Anonymous poster hash: bcba5...a4e

Jeg har som oftest bare møtt folk fra nettet. Men det kan bli kleint, spørs hvem man treffer. Noen av de var veldig enkel og hyggelig å prate med, men de fleste virket faktisk ganske useriøs ut. Men uansett : å møte folk via nettet gir jo muligheten til å bli kjent med folk for oss som er litt sjenerte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte min nåværende kjæreste på Sukker.
Var en smule skeptisk i starten p.g.a. alle menn jeg har opplevd på Sukker frem til han dukket opp forventet noe langt mer før et "Hei" var utvekslet.
Han jeg er så heldig å kalle min viste seg å være noe helt unikt, noe man sjelden finner i en mann lenger.
Litt i tvil var jeg, men jeg er glad jeg tok sjansen.

Vårt første møte var vel litt kleint, men det kunne ha gått verre ;)



Anonymous poster hash: 9c18f...38a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på date i helgen, vet minimalt om han, har bare sett noen bilder og sendt litt meldinger. Nervene kommer nok til å sprenges i sky... Hjelp, hva jeg jeg begitt meg ut på ... Noen tips til hva vi kan snakke om om det skulle bli kleint? Jeg tror jeg skal klare å holde igang samtalen om det blir stille, men jeg har tendenser til å koble helt ut når jeg blir nervøs..

- :lillesky:

-



Anonymous poster hash: 1cc02...409
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert til å gå fint :) Når jeg blir nervøs så prater jeg enten alt for mye eller så blir jeg helt stille :P ikke mye til hjelp med andre ord..

Jeg er så usikker på det jeg har skrevet på profilen min, har lyst å fikse på den for føler ikke det som står der er perfekt. Syntes det er vanskelig å skrive om meg selv.



Anonymous poster hash: 2f026...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det.. Jeg snakker mye om jeg ikke er så interessert i personen, da klarer jeg å slappe av å senke skuldrene. Er jeg interessert derimot, blir jeg sjenert ut av en annen verden... Det er så sykt irriterende.

På sukker kan man få veiledning leste jeg, men det koster jo. Synes det var litt dyrt, så vet ikke om det er verdt det..

- :lillesky:



Anonymous poster hash: 1cc02...409
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes sånn veileding er veldig dyrt, så vurderer å høre med ei venninne om hun kan hjelpe meg litt :) Da kan vi sitte å snoke litt sammen også, og det er jo alltid gøy :D



Anonymous poster hash: 2f026...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det funker bra. Traff eksen min der, så det funker definitivt. Men for guttas del er det få som ødelegger for mange tror jeg. Hører mange får slibrige meldinger etc.

Ulempen med det hele er at man blir mer overfladisk, og et par bilder gir ikke et ordentlig inntrykk av noens utseende. Lett å avvise noen på grunnlag av et bilde, mens man antakelig kunne likt vedkommende i virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig enig i det du sier Nevian :) Merker det selv, at jeg blir mer overfladisk på nettdating enn jeg gjør til vanlig.

- :engel:



Anonymous poster hash: 2f026...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg :bond: En jeg kjente godt, var mye med (som venner i en vennegjeng) har fått seg profil på samme sted som meg. Så nettopp at han har vært inne på profilen min. Dette syntes jeg er kjempe kleint! Er mange år siden sist jeg så han, men det vil ikke si at jeg ikke kommer til å treffe på han.

Så pinlig det vil bli hvis vi treffes.. Hvordan blir den samtalen liksom?

I mitt naive hodet så trodde jeg at det bare kom til å være ukjente folk som var inne på nettdatingsidene :fnise:

Det verste er at ifølge nettdatingsiden så har vi god match :laugh: ikke egentlig så rart, siden vi var gode venner og sånn :laugh:

-Ts



Anonymous poster hash: 2f026...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jessica-Oslo

Ikke prøvd Møteplassen.. men må si jeg foretrekker sukker over match. Flere der inne, og nettsiden føles mer oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaange fler å velge i på sukker ifht. Møteplassen(på Østlandet ihvertfall), og billigere, bedre å bruke, ergo lett valg. Har vel snart møtt hundre damer totalt, fordelt på noen perioder som singel, så det er ikke så lett å finne den rette.

Mange fallgruver og muligheter, kan ta de vanligste, generelt sett, fra menn sin side:

- Alle bilder tatt ovenifra/eller kun ansiktsbilder, samt ikke angitt kroppstype = Overvektig

(Overfladisk, ja, samme som kvinner og høyde)

- Online hele tiden, svarer raskt, men det drøyer før man finner passende tid for å møtes - dater fordi man synes det er spennende og gøy(kan gjelde menn også, gjaldt meg før)

- Ingen profiltekst, pen dame - Her er det muligheter om man er kreativ på meldingsfronten. Hun er kanskje bare sjenert, eventuelt skeptisk/flau over hele nettdatingkonseptet, og det å gå på "date", men vil ha kjæreste. Slik profil hadde bl.a. eksen, og det var egentlig bare å gå og "ta henne". Trykk "legg i handlekurv" og "gå til kassen"..

- Treg til å svare - En dag, en uke, rekorden er over ett halvt år før hun svarte, og vi møttes faktisk. Stort sett samme grunner som punktet over.

Noen forventer svar raskt, og blokkerer dem om det går x antall dager etter de ser at mottakeren har lest meldingen. Patetisk.

Trege svar, ingen svar, avvisninger, feil avvisning, f eks., "Jeg tror ikke vi passer sammen", hvor noen da føler seg støtt og svarer noe a la "hvordan kan du vite det, du har jo ikke møtt meg" e.l. Patetisk.

Nettet er overflatisk, det er ikke deg de avviser, men profilen din. Ikke sikkert det er pga profilen heller, kan være hundre andre grunner.

- Alderssøk - Bare veiledende, er du noen år utenfor behøver ikke det bety noe.

- Er du først og fremst ute etter sex, kan det være en ide å satse på de nysingle. Hvor lenge de har vært single må du spørre om da, står ikke noe sted..hehe. Dette er kun en hypotese, at det med disse er bittelitt enklere på den fronten. Vær ærlig med dine hensikter.

Dette punktet gjelder nok mest for menn, for de fleste damer er det nok rimelig enkelt å få seg litt festkjepp.



Anonymous poster hash: c3a32...943
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg fant eksen min på datingside. Han hadde vært innom profilen min. Ikke så lenge siden det ble slutt heller.

Uansett, jeg snakker med en jeg skal treffe når jeg reiser til landet hans neste måned. Vi bor ikke langt unna hverandre, altså, men vi får se hvordan det går. Jeg drar ikke for å treffe ham, heldigvis, så jeg får en fin tur selv om det ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fordelen med match er at den dekker flere land, så om du ser etter kjærligheten utenfor landets grenser så kan du finne det der :)



Anonymous poster hash: 55d25...d24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...