Gå til innhold

Fortell meg mer om sjenerte jenter?


Gjest HowardRoark

Anbefalte innlegg

Jeg har også problemer med å innse at noen er interessert i meg. Blir like overrasket hver gang! :)

De jentene jeg omgås der er ganske pene, men jeg synes selvsagt hun er langt penere. Dessuten ser jeg bare på de som venner, men det kan jo kanskje se annerledes ut utad. Uansett er vel ikke dette en grunn til å eventuelt overse meg?

Nå er det jo ikke sikkert hun gjør det heller, men jeg må innrømme at jeg har fått litt den følelsen og nesten tenker at jeg burde tatt et hint og la henne være i fred.

:)

Jeg synes ikke du skal gi deg av den grunn. Mulig jeg nevnte det tidligere i tråden, men jeg kan selv virke uinteressert og litt kald, selv om jeg liker en mann veldig godt. Ikke sikkert det gjelder jenta "di", men det er jo en mulighet ;)

Kjør på, og lykke til! :)

Anonymous poster hash: 88263...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HowardRoark

Jeg synes ikke du skal gi deg av den grunn. Mulig jeg nevnte det tidligere i tråden, men jeg kan selv virke uinteressert og litt kald, selv om jeg liker en mann veldig godt. Ikke sikkert det gjelder jenta "di", men det er jo en mulighet ;)

Kjør på, og lykke til! :)

Anonymous poster hash: 88263...daa

Uinteressert og litt kald er en perfekt beskrivelse. Så henne igjen i går. Var i utgangspunktet positiv, men fikk igjen følelsen av at hun ignorerte meg og når hun så min retning var det bare et veldig svakt og kort smil, så jeg ble litt skuffet og satt igjen med følelsen av at jeg burde ta et hint og ikke forstyrre henne mer.

Litt senere så jeg henne igjen. Hadde vel nesten resignert, men tenkte "Fuck it." og gikk bort og slo av en prat. Møtte da en helt annen jente. Livlig, glad og engasjert i samtalen. Det virket faktisk som hun ble glad for å snakke med meg, så jeg ble nesten overrasket. Hadde tenkt å spørre henne ut (ordene var i munnen min), men plutselig fikk hun en telefon hun måtte ta og jeg måtte uansett løpe.

Så henne igjen i dag og hun lyste opp når hun så meg, men vi snakket bare veldig kort i dag. Satser på jeg møter henne i løpet av helgen eller neste uke og da kommer hun til å få en invitasjon. Kanskje hun faktisk er veldig sjenert og er redd for å vise noe som helst interesse eller initiativ og i tillegg er av typen som må ha det skriftlig at jeg er interessert og liker henne. I tillegg trenger hun kanskje litt ekstra tid. Jeg kommer i hvert fall til å anta det videre.

Jeg er nesten aldri nervøs rundt jenter lenger og er generelt veldig selvsikker i sosiale situasjoner, men rundt henne slår hjertet sikkert tyve slag mer per minutt. Så det kan jo hende hun også er nervøs og at det kan forklare noe av oppførselen hennes.

Gud, så betatt jeg er.

:)

Endret av HowardRoark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Inviterte henne med ut i dag. Hun ble visst veldig smigret, man hadde selvfølgelig kjæreste. I hvert fall sa hun det.

En liten stund var jeg dum nok til å tro at noe endelig skulle gå min vei.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterte henne med ut i dag. Hun ble visst veldig smigret, man hadde selvfølgelig kjæreste. I hvert fall sa hun det.

En liten stund var jeg dum nok til å tro at noe endelig skulle gå min vei.

:)

Det var dumt :(

Hun var nok smigret! Neste gang er du sikkert heldigere:)

Anonymous poster hash: d2c21...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Det var dumt :(

Hun var nok smigret! Neste gang er du sikkert heldigere:)

Anonymous poster hash: d2c21...ad9

Det var det. Kan ikke legge skjul på at jeg er ganske skuffet. Tror ikke hun merket det, men jeg er det.

Har ikke lyst å møte noen andre, så det blir nok en stund til det blir noen neste gang.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det. Kan ikke legge skjul på at jeg er ganske skuffet. Tror ikke hun merket det, men jeg er det.

Har ikke lyst å møte noen andre, så det blir nok en stund til det blir noen neste gang.

:)

Forstår deg veldig godt. Tar litt tid å komme over skuffelsen når man har bygget opp forventningene til noen man liker veldig godt.

Men plutselig er du klar igjen :)

Anonymous poster hash: d2c21...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HowardRoark

Forstår deg veldig godt. Tar litt tid å komme over skuffelsen når man har bygget opp forventningene til noen man liker veldig godt.

Men plutselig er du klar igjen :)

Anonymous poster hash: d2c21...ad9

Tja...

Jeg husker fortsatt første gang jeg så hun her. På den tiden var jeg forelsket i en annen jente. Husker at jeg var irritert på meg selv fordi jeg synes hun her var så flott og spesiell.

Og det er hun også. Virkelig.

Brukte omtrent et år på å glemme hun forrige, til tross for at jeg møtte mange andre jenter og prøvde å glemme henne. Når hun endelig var ute av hodet mitt hadde hun her funnet plassen.

Så det går nok en god stund.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg har opplevd sjenerte jenter som veldig sjenerte, forsiktige, men veldig hyggelige og snille. De slapper mer av når man blir mer kjent med de og de føler seg på en måte trygge. Det viktigste er å gi dem tid. Ikke bare tro at de er uinteressert.

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd sjenerte jenter som veldig sjenerte, forsiktige, men veldig hyggelige og snille. De slapper mer av når man blir mer kjent med de og de føler seg på en måte trygge. Det viktigste er å gi dem tid. Ikke bare tro at de er uinteressert.

Tommel opp! Dette beskriver i hvert fall meg godt :)

Anonymous poster hash: 88263...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang om en jente her inne som opplevde at en gutt på skolen tok kontakt med henne, men i ettertid gjorde hun alt hun kunne for å unngå han, til tross for at hun likte han og var interessert.

Slik oppførsel kan være vanskelig å forstå og vil nok for menn flest fortolke seg som at hun overser han fordi hun er totalt uinteressert. Slike historier og også personlige erfaringer har heldigvis lært meg å forstå at ting ikke alltid er som de virker, men det er fortsatt mye ved kvinner jeg fortsatt ikke forstår.

Noen flere historier eller anekdoter som kan gi innsikt i hvordan en sjenert jente tenker eller oppfører seg rundt menn?

Og ja, det er en spesifikk jente som har inspirert tråden og som jeg på en måte er i ferd med å bli bedre kjent med, skjønt det går litt sent.

:)

Hun er jo sjenert, og ønsker slik å se om gutten/mannen prøver å ta kontakt med henne. Hun trekker seg tilbake og ønsker kanskje at han skal ta kontrol og vise interesse?

Anonymous poster hash: cfe10...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uinteressert og litt kald er en perfekt beskrivelse. Så henne igjen i går. Var i utgangspunktet positiv, men fikk igjen følelsen av at hun ignorerte meg og når hun så min retning var det bare et veldig svakt og kort smil, så jeg ble litt skuffet og satt igjen med følelsen av at jeg burde ta et hint og ikke forstyrre henne mer.

Litt senere så jeg henne igjen. Hadde vel nesten resignert, men tenkte "Fuck it." og gikk bort og slo av en prat. Møtte da en helt annen jente. Livlig, glad og engasjert i samtalen. Det virket faktisk som hun ble glad for å snakke med meg, så jeg ble nesten overrasket. Hadde tenkt å spørre henne ut (ordene var i munnen min), men plutselig fikk hun en telefon hun måtte ta og jeg måtte uansett løpe.

Så henne igjen i dag og hun lyste opp når hun så meg, men vi snakket bare veldig kort i dag. Satser på jeg møter henne i løpet av helgen eller neste uke og da kommer hun til å få en invitasjon. Kanskje hun faktisk er veldig sjenert og er redd for å vise noe som helst interesse eller initiativ og i tillegg er av typen som må ha det skriftlig at jeg er interessert og liker henne. I tillegg trenger hun kanskje litt ekstra tid. Jeg kommer i hvert fall til å anta det videre.

Jeg er nesten aldri nervøs rundt jenter lenger og er generelt veldig selvsikker i sosiale situasjoner, men rundt henne slår hjertet sikkert tyve slag mer per minutt. Så det kan jo hende hun også er nervøs og at det kan forklare noe av oppførselen hennes.

Gud, så betatt jeg er.

:)

GO FOR IT!

Hun høres litt ut som slik jeg er, trenger å se at mannen er interessert og tar initiativet før jeg klarer å klatre ut av skjellet mitt og vise hvor interessert jeg faktisk er. Fortsett å ta kontakt og snakk, og be henne ut på kaffe eller noe. :D

Anonymous poster hash: cfe10...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GO FOR IT!

Hun høres litt ut som slik jeg er, trenger å se at mannen er interessert og tar initiativet før jeg klarer å klatre ut av skjellet mitt og vise hvor interessert jeg faktisk er. Fortsett å ta kontakt og snakk, og be henne ut på kaffe eller noe. :D

Anonymous poster hash: cfe10...fee

Les Ts sine siste innlegg.

Anonymous poster hash: d2c21...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg har opplevd sjenerte jenter som veldig sjenerte, forsiktige, men veldig hyggelige og snille. De slapper mer av når man blir mer kjent med de og de føler seg på en måte trygge. Det viktigste er å gi dem tid. Ikke bare tro at de er uinteressert.

Det er en god beskrivelse. Kjenner meg igjen.

GO FOR IT!

Hun høres litt ut som slik jeg er, trenger å se at mannen er interessert og tar initiativet før jeg klarer å klatre ut av skjellet mitt og vise hvor interessert jeg faktisk er. Fortsett å ta kontakt og snakk, og be henne ut på kaffe eller noe. :D

Anonymous poster hash: cfe10...fee

Jeg gjorde det, men det endte ikke så bra. Det vi si, jeg tror hun har klatret ut av skallet sitt og er mer avslappet rundt meg, men hun har kjæreste.

Usikker på om jeg skal glemme henne eller ikke. Vi kommer jo til å se hverandre. Selv om hun har kjæreste, har jeg lyst å bli bedre kjent med henne. Liker henne tross alt veldig godt. Altfor godt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les Ts sine siste innlegg.

Anonymous poster hash: d2c21...ad9

Den siste jeg så var fra TS var den som endte "Gud så betatt jeg er" så ikke den andre før nå..

Det er en god beskrivelse. Kjenner meg igjen.

Jeg gjorde det, men det endte ikke så bra. Det vi si, jeg tror hun har klatret ut av skallet sitt og er mer avslappet rundt meg, men hun har kjæreste.

Usikker på om jeg skal glemme henne eller ikke. Vi kommer jo til å se hverandre. Selv om hun har kjæreste, har jeg lyst å bli bedre kjent med henne. Liker henne tross alt veldig godt. Altfor godt.

:)

Nooo :(

Hold kontakten. Hvem vet, kanskje hun inser at kjæresten er en dust og du er den hun burde være med? Du høres i allefall fantastisk ut ;D

Anonymous poster hash: cfe10...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Nooo :(

Hold kontakten. Hvem vet, kanskje hun inser at kjæresten er en dust og du er den hun burde være med? Du høres i allefall fantastisk ut ;D

Anonymous poster hash: cfe10...fee

Hey. Takk for støtten, men jeg er nok ikke særlig fantastisk og jeg har heller ingen grunn til å tro at kjæresten hennes er en dust.

Jeg vet ikke hvor godt kjent vi kan bli og hva som er lurt å gjøre, men vi kommer nok til å treffes inn i mellom og jeg kommer nok til å fortsette å snakke med henne.

Respekterer at hun har kjæreste og kommer nok ikke til å "prøve" meg, men kanskje hun vil huske meg om hun en dag skulle bli singel. Det er vel det eneste jeg kan håpe på akkurat nå, men det beste er vel å glemme henne.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så henne igjen i dag. Gud så fin hun er. Hun smilte søtt og sjarmerende fra avstand, men så raskt ned i telefonen når vi passerte hverandre og jeg sa "Hei!" til henne. Fikk et svakt og søtt "Hei" i retur, men hun så raskt vekk og var opptatt med telefonen. Sjenanse eller uinteressert? Hvem vet.

Jeg var ikke helt meg selv dag og vi passerte hverandre i et noenlunde stille område, så jeg gjorde ikke mer i dag. Hun gjorde ikke tegn til å stoppe opp heller (ikke at hun har gjort det de andre gangene jeg har stoppet for å snakke med henne heller).

Men, jeg har bestemt meg for at jeg skal invitere henne med ut neste gang jeg ser henne og det er nøyaktig de ordene jeg kommer til å bruke, så sant noe annet ikke faller meg naturlig. "Jeg kunne gjerne tenke meg å invitere deg med ut en dag."

Eventuelt "Invitere deg med på noe...". Har brukt en lignende variant tidligere.

Hadde du som sjenert jente synes det var akseptabelt eller hadde du besvimt?

:)

Sorry for at dette er helt ute av kontekst.. Men ble bare så nysgjerrig! hvor har du denne jenta fra? Syntes det høres så rart ut at du treffer henne her og der og sier "hei", men ikke har noe samtale. Er hun fremmed?

Skjønner ikke helt greia her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HowardRoark

Er hun fremmed?

Hun studerer på samme høyskole som meg, men på en annen avdeling, så jeg kjente henne ikke fra før av, men vi begynte å legge merke til hverandre i gangene og smilte til hverandre. Så en dag sa jeg hei til henne. Hun svarte faktisk ikke. Så ut som hun ble litt satt ut og så raskt vekk. Neste gang fikk jeg imidlertid det søteste heiet du kan tenke deg.

Så en dag bare stoppet jeg henne og begynte å snakke med henne. Så en gang til. Og en gang til. Kanskje en gang til og så spurte jeg henne ut.

Jeg var litt sentimental sist gang jeg postet her, men jeg har egentlig bestemt meg for å ikke la meg påvirke av det som hendte sist. Slik jeg ser det har hun ikke avvist meg, kun informert meg om at hun har en kjæreste. Noe som egentlig ikke burde overrasket meg.

:)

Endret av HowardRoark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun studerer på samme høyskole som meg, men på en annen avdeling, så jeg kjente henne ikke fra før av, men vi begynte å legge merke til hverandre i gangene og smilte til hverandre. Så en dag sa jeg hei til henne. Hun svarte faktisk ikke. Så ut som hun ble litt satt ut og så raskt vekk. Neste gang fikk jeg imidlertid det søteste heiet du kan tenke deg.

Så en dag bare stoppet jeg henne og begynte å snakke med henne. Så en gang til. Og en gang til. Kanskje en gang til og så spurte jeg henne ut.

Jeg var litt sentimental sist gang jeg postet her, men jeg har egentlig bestemt meg for å ikke la meg påvirke av det som hendte sist. Slik jeg ser det har hun ikke avvist meg, kun informert meg om at hun har en kjæreste. Noe som egentlig ikke burde overrasket meg.

:)

Skjønner, hørtes litt koselig ut da. Hvis det hadde blitt noe med dere hadde det blitt en koselig historie om hvordan dere møttes. Nå merket jeg at jeg gnir det inn her haha sorry.

Nei nei, du må jo bare fortsette! :D Ikke med henne vel og merke.. (Så lenge hun har type da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Skjønner, hørtes litt koselig ut da. Hvis det hadde blitt noe med dere hadde det blitt en koselig historie om hvordan dere møttes. Nå merket jeg at jeg gnir det inn her haha sorry.

Nei nei, du må jo bare fortsette! :D Ikke med henne vel og merke.. (Så lenge hun har type da.)

Det har vært veldig koselig. Kan ikke gi for mange detaljer her, men jeg kan ikke unngå å tenke at hun må ha blitt litt sjarmert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke fordi hun har kjæreste at hun har vært så reservert? At du kan ha mistolket det som sjenanse.



Anonymous poster hash: 0c034...cb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...