Gå til innhold

Hatet mot Arbeiderpartiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i mitt tidligere innlegg ikke uenig!

Jeg tror do nok at det finnes flere grader av regissering, visse politikere fra visse partier er mer tilbøyelig til ikke å kalle en spade for en spade.

Jeg mener den institusjonaliserte uærlighet blir større jo lenger til venstre på den politiske skalaen man kommer.

Vi er nok ganske enige.

Jeg har også inntrykk av at denne uærligheten (eller PK for den saks skyld) er sterkere jo lenger venstre man kommer. Ingenting kommer fra "levra" og budskapene er pakket omhyggelig inn for ikke å støte noen eller være for direkte, problemet er at man til syvende og sist ikke vet hva politikeren mener eller står for og det er vanskeligere å gå handlingene etter i sømmene - man har ryggen fri. Når det derimot dukker opp saker hvor det er lett å ta det "rette" parti og være politisk korrekt så er det ikke måte på hvor mye de vil uttale seg og fronte sine meninger, jfr Israel-konflikten.

Anonymous poster hash: dbf4b...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kritikk av AP det samme som hat?

Hvis man får bygget opp en slik oppfatning så har man gjort det bra. Bush klarte det til en viss grad med parolen "If you're not with us, you're against us". Støre snakket nylig om å bekjempe de uriktige "holdningene" i Norge, med henblikk på 22/7-terroren uten å spesifisere noe om hvilke holdninger som er ok og hvilke som er i tråd med ABB's verdier (og derfor i mot AP's verdier) - so to speak. Slikt knuser all fornuftig debatt, men er tydeligvis en populær strategi også Norge. Det er en sleip taktikk selvsagt, men tydeligvis veldig virksom.

Anonymous poster hash: dbf4b...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får bygget opp en slik oppfatning så har man gjort det bra. Bush klarte det til en viss grad med parolen "If you're not with us, you're against us". Støre snakket nylig om å bekjempe de uriktige "holdningene" i Norge, med henblikk på 22/7-terroren uten å spesifisere noe om hvilke holdninger som er ok og hvilke som er i tråd med ABB's verdier (og derfor i mot AP's verdier) - so to speak. Slikt knuser all fornuftig debatt, men er tydeligvis en populær strategi også Norge. Det er en sleip taktikk selvsagt, men tydeligvis veldig virksom.

Anonymous poster hash: dbf4b...26c

Avskyelig med slik propaganda som Ap driver med. Ap kommer alltid ti å misbruke 22/7 og kalle hendelsen for noe den ikke er - angrep på Norge istedet for angrep på Ap. Norge er ikke Ap og Breivik angrep Ap og ikke Norge.

Anonymous poster hash: f62fc...7c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk nok bekrefter kommentarene i tråden at hatet lever. Uforståelig.

Anonymous poster hash: 12c75...3a0

Retorikk igjen. Hat er en naturlig del av det menneskelige følelsesregister, dog i ytterkanten, men som nå bli brukt til å stemple mennesker med andre og sterke meninger som hatefulle.

Jeg forbeholder meg personlig retten til å hate hvem jeg vil og hva jeg vil.

- Eller skal våre følelser også kontrolleres?

Anonymous poster hash: 37ccc...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Så, vi vet selvsagt alle at det egentlige ordentlige offerpartiet er FRP

Akkurat i dag er det vel AP, og det er helt forståelig.

Ingen andre partier i Norge, og ikke så mange andre land heller, har blitt rammet så hardt.

Men, du svarte ikke på spørsmålet:

Er kritikk av AP det samme som hat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk. På radioen hørte jeg akkurat Støre si at vi skal omfavne mangfoldet. Like før ble det rapportert at en person er slått ned, trolig fordi gjerningsmennene ikke likte homofile.

Er ikke dette også en del av mangfoldet? At noen ikke liker homofile? Selvsdagt skulle de ikke bruke vold, men mener Støre at disse holdningen er det vi skal omfavne, - eller gjelder det bare den delen av mangfoldet som Støre og AP liker?



Anonymous poster hash: 37ccc...022
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kritikk av AP det samme som hat?

Det spørs helt hvor uenig du er. AP-folk tåler som regel at man er litt uenig, dersom man samtidig kan lire av seg ett eller annet om at "AP bygget landet" og "det er viktig å huske på at bla bla bla". Men hvis du er grunnleggende etisk, verdimessig og filosofisk uenig i det AP står for, og dersom du våger å irritere deg over politikken deres i praksis, da er det det samme som hat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i det lengste håpet at AP skulle unngå å utnytte nok en 22.juli-markering politisk, men det var som forventet for mye å forlange. Det er så ufattelig trist å se hvordan AP kynisk i 3 år har utnyttet denne grusomme tragedien til å sverte sine politiske motstandere. Det er kvalmt.

De bør kanskje ta innover seg at dette ikke nytter, de tapte faktisk valget i fjor.



Anonymous poster hash: 7e688...834
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag er det vel AP, og det er helt forståelig.

Ingen andre partier i Norge, og ikke så mange andre land heller, har blitt rammet så hardt.

Men, du svarte ikke på spørsmålet:

Er kritikk av AP det samme som hat?

Først må vi bli enige om definisjonene av kritikk og hat, Hva mener du er forskjellene og likhetene?

Kanskje en kan si at kritikk er mere styrt av fornuft og rasjonalitet, en hat som ikke er fornuftstyrt, men baserer seg mere på følelser og er mye bruk av politiske krefter for å bygge fiende bilder.

Som vi ser mange eksempler på også i denne tråden. Edit: som i innlegget over her

Endret av Apis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt hvor uenig du er. AP-folk tåler som regel at man er litt uenig, dersom man samtidig kan lire av seg ett eller annet om at "AP bygget landet" og "det er viktig å huske på at bla bla bla". Men hvis du er grunnleggende etisk, verdimessig og filosofisk uenig i det AP står for, og dersom du våger å irritere deg over politikken deres i praksis, da er det det samme som hat.

Det var vel det jeg fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må vi bli enige om definisjonene av kritikk og hat, Hva mener du er forskjellene og likhetene?

Kanskje en kan si at kritikk er mere styrt av fornuft og rasjonalitet, en hat som ikke er fornuftstyrt, men baserer seg mere på følelser og er mye bruk av politiske krefter for å bygge fiende bilder.

Som vi ser mange eksempler på også i denne tråden. Edit: som i innlegget over her

OK, vi begynner å nærme oss en definisjon.

Altså; enhver kritikk av AP vedr 22/7 er hat, uansett emne eller vinkling?

Er det andre emner som er tabu?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, vi begynner å nærme oss en definisjon.

Altså; enhver kritikk av AP vedr 22/7 er hat, uansett emne eller vinkling?

Er det andre emner som er tabu?

Så du syntes innlegg 28 er et rasjonelt, fornuftstyrt eller et følelsesstyrt innlegg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syntes innlegg 28 er et rasjonelt, fornuftstyrt eller et følelsesstyrt innlegg?

Jeg ville vel kanskje ikke ha formulert meg helt på samme måte, men kan du være snill å forklare meg hatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hatet som det snakkes om etter 22. juli er blandt annet det vi ser her. Det er mange høyreekstreme på KG med like verdier som Breivik, de poster 24 timer i døgnet hatet sitt.



Anonymous poster hash: bbbad...662
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hatet som det snakkes om etter 22. juli er blandt annet det vi ser her. Det er mange høyreekstreme på KG med like verdier som Breivik, de poster 24 timer i døgnet hatet sitt.

Anonymous poster hash: bbbad...662

Hater du de høyre-ekstreme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....- eller gjelder det bare den delen av mangfoldet som Støre og AP liker?

Anonymous poster hash: 37ccc...022

Bingo!

Anonymous poster hash: f62fc...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater du de høyre-ekstreme?

Nei, jeg synes faktisk vi skal gi dere høyreekstreme de samme rettighetene. Selv om dere sprer mye hat, og argumenterer for krig og urettferdighet, så må vårt våpen være demokrati og rasjonalitet. Vi skal slå dere med vår solidaritet og kjærlighet for medmenneskene våre.

Anonymous poster hash: bbbad...662

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes faktisk vi skal gi dere høyreekstreme de samme rettighetene. Selv om dere sprer mye hat, og argumenterer for krig og urettferdighet, så må vårt våpen være demokrati og rasjonalitet. Vi skal slå dere med vår solidaritet og kjærlighet for medmenneskene våre.

Anonymous poster hash: bbbad...662

Spørsmålet slik jeg ser det er hvor uenig man kan være i AP's politikk, uten å måtte risikere å bli assosiert med ABB.

Det er en stygg debatteknikk, skremmende nok praktisert av de som er ansett å ha høyest integritet i politikken. Ingen i Norge er tjent med at det etablerer seg et slikt politisk debattklima.

Anonymous poster hash: dbf4b...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes faktisk vi skal gi dere høyreekstreme de samme rettighetene. Selv om dere sprer mye hat, og argumenterer for krig og urettferdighet, så må vårt våpen være demokrati og rasjonalitet. Vi skal slå dere med vår solidaritet og kjærlighet for medmenneskene våre.

Anonymous poster hash: bbbad...662

Siden du ser ut til å mene at jeg er høyre-ekstrem, kunne du vært så snill å gi et eksempel eller to på noe høyre-ekstremt jeg har ment og skrevet her på KG?

Ta gjerne noe hvor jeg samtidig har uttrykt hat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes faktisk vi skal gi dere høyreekstreme de samme rettighetene. Selv om dere sprer mye hat, og argumenterer for krig og urettferdighet, så må vårt våpen være demokrati og rasjonalitet. Vi skal slå dere med vår solidaritet og kjærlighet for medmenneskene våre.

Anonymous poster hash: bbbad...662

Sant, sant. Det er akkurat den samme holdningen som Gerhardsen tilkjennegav i Kråkerøytalen da han fordømte kommunistene som femtekolonne og erklærte at Arbeiderpartiet ville bekjempe dem med alt de hadde innen rammene av demokratiet og ytringsfriheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...