Gå til innhold

Postet smile selfie fra Auschwitz


Gjest Gjest_Piiiip

Anbefalte innlegg

Hun var glad for å være der, så hun tok et bilde hvor hun smiler. Så enkelt er det. Folk er jo helt hysteriske.

Hun vet godt hva som skjedde der, man må ikke være trist og lei seg og preget så lenge etter.

Man må ikke nei, men de aller fleste er det. Det er da selvfølgelig normalt at mange reagerer når hun legger ut et sånt bilde. En trenger heller ikke flagre med morsomme og smilende selfiebilder når det er et så stort antall mennesker som er svært preget av dette her. En bør vise respekt for andre mennesker.

Selvfølgelig er ikke dette rette stedet for smilende bilder en poster på nett, men det rettferdiggjør ikke offentlig gapestokk...

Det kan vel ikke være noen som mener at det er greit å for alltid ødelegge en persons omdømme på grunn av et smil til feil tid?

Det har jeg heller ikke skrevet. Jeg har aldri oppfordret eller rettferdiggjort netthetsen hun opplever.

Anonymous poster hash: 62925...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Corto Maltese

Selvfølgelig er ikke dette rette stedet for smilende bilder en poster på nett,

Synes du det er greit og poste smilende bilder fra f.esk stedet hvor 1,5 millioner Armenere ble massacrert i 1915 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 62925...62e: Det var aldri rettet direkte mot din post til tross for at jeg siterte den, men mer som en generell kommentar hvor sitering av din post fremmet poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket. Flokkmentalitet uten noen særlig tankegang på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sjukt å smile litt en plass folk har dødd. Hun burde kastes i konsentrasjonsleir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sjukt å smile litt en plass folk har dødd. Hun burde kastes i konsentrasjonsleir.

Jeg har sett folke smile på sykehus..............grussome mennesker

Anonymous poster hash: d88df...9c8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et bilde i fotoalbumet av meg og pappa sammen (med elendig fokus, takket være fotoukyndig stemor) foran Auschwitz-porten, Jeg var 11, og jeg tok absolutt ikke lett på historien til leiren, eller andre konsentrasjonsleire. Å se montre med babyklær og hår gjorde sterk inntrykk på en oppgående 11-åring.

Anonymous poster hash: c92fc...e65

Vel, vi smilte ikke på bildene, altså. Etter en dag med omvisning der det var kofferter, trapper med søkk i midten etter alle som hadde gått opp og ned, og, som sagt, babyklær, er de bildene alvorlige, men likefullt et kjærkomment minne med meg og pappa, siden pappa er umulig å ta bilder av med mindre han blir lurt til det.

Anonymous poster hash: c92fc...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalma

Litt vel mye oppstyr har det blitt, men altså. Man tar ikke selfies i Auschwitz. Enkelt og greit.

Helt OK at hun har sine grunner for å være glad for å være der, men det er utrolig smakløst å ta et bilde av seg smilende i en slik setting. Det vekker følelser hos så utrolig mange og av respekt for dem burde hun ha latt være.


Anonymous poster hash: 62925...62e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Er det ikke lov å smile mens man er der i det hele tatt da, mener dere? Eller er det bare det at hun tok bilde av det som er så forferdelig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Litt vel mye oppstyr har det blitt, men altså. Man tar ikke selfies i Auschwitz. Enkelt og greit.

Hva med Bergen-Belsen er det greit og ta selfie der ?

Er det slik at man ikke skal ta selfie noe steder hvor det har skjedd grussome ting eller gjelder dette bare i Auschwitz ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett folke smile på sykehus..............grussome mennesker

Anonymous poster hash: d88df...9c8

Litt forskjell på det, og to besøkende som poster en smilende fra-øre-til-øre-selfie fra en avdelig for dødssyke mennesker, tagget med "på sykehuset. Kjeeedelig, ass!!!"

Forresten skrives grusomme med 1 s og 2 m'er.

Anonymous poster hash: c92fc...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uheldig å ta et slikt bilde og deretter legge det ut åpent på nett på denne måten. Hvis det betød så mye for henne kunne hun jo gjerne tatt og beholdt dette bildet selv, men jeg synes det er rart å legge ut bildet offentlig, særlig med teksten "Selfie in the Auschwitz Concentration Camp" og en smiley.

Det sagt: Det var antagelig bare en korttenkt ungjente som ikke helt forsto at dette virket så støtende på enkelte som det gjorde. Ingenting å fly i flint for, det var dumskap og ingen tok alvorlig skade av det.



Anonymous poster hash: 6d066...c44
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalma

Hva med Bergen-Belsen er det greit og ta selfie der ?

Er det slik at man ikke skal ta selfie noe steder hvor det har skjedd grussome ting eller gjelder dette bare i Auschwitz ?

Spør du genuint nå eller prøver du bare å kapre et poeng med billig retorikk?

For jeg vet faktisk ikke. Det er ikke så mye rasjonelt ved folks reaksjoner til steder som Auschwitz. Jeg kan ikke si jeg følte stort da jeg gikk der, men jeg har da likevel for pokker nok vett i hodet til å fatte at det er en jævlig opplevelse for annet, og dermed ikke noe å poste selfies fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese

Spør du genuint nå eller prøver du bare å kapre et poeng med billig retorikk?

For jeg vet faktisk ikke. Det er ikke så mye rasjonelt ved folks reaksjoner til steder som Auschwitz. Jeg kan ikke si jeg følte stort da jeg gikk der, men jeg har da likevel for pokker nok vett i hodet til å fatte at det er en jævlig opplevelse for annet, og dermed ikke noe å poste selfies fra.

Det var et genuint spørsmål

Er det greit og ta selife andre steder hvor grussome ting har skjedd. Hadde du reagert om noen tok en selife hvor 1,5 millioner Armenere ble slaktet i 1915.

Hadde du reagerte om noen tok en selife hvor millioner av Russiske krigsfanger ble drept.

Hadde du reagert om noen tok en selfie der Japan massakerte Kinesere.

Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke bare kan svare på de spørsmålene.

Men det er tydelig at dere ikke ønsker det. Så jeg spør ikke igjen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var grussome ting som skjedde i Auschwitz

Men om man ikke skal kunne smile der fordi det har skjedd grussome ting. Da er det mange steder rundt i verden man ikke skal smile.

Du har nok rett i at det har skjedd grusomme handlinger i de fleste land.

På Grønland har det vel ikke vært krig?

Ble usikker nå og må google det.

Anonymous poster hash: b9bd3...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvopptatt! Man smiler ikke av glede på en sånn plass, men det er ikke overraskende. De unge tenker kun på seg selv!



Anonymous poster hash: 4e9a3...199
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt sjukt å smile litt en plass folk har dødd. Hun burde kastes i konsentrasjonsleir.

Folk har dødd veldig mange steder i verden. Flokkmentaliteten får folk til å reagere impulsivt og ignorere detaljer og fakta. Vet du hvorfor hun smilte på bildet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke dømme alle, men de fleste!



Anonymous poster hash: 4e9a3...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvopptatt! Man smiler ikke av glede på en sånn plass, men det er ikke overraskende. De unge tenker kun på seg selv!

Anonymous poster hash: 4e9a3...199

Har man lov til å smile her?

695384-12-1342999191999.jpg

Vedder på at slaget i Hafrsfjord ikke var en koselig opplevelse for dem som deltok der.

Anonymous poster hash: b9bd3...8fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Du har nok rett i at det har skjedd grusomme handlinger i de fleste land.

På Grønland har det vel ikke vært krig?

Ble usikker nå og må google det.

Anonymous poster hash: b9bd3...8fc

Det kan skje grussome ting uten at der er krig.

Men jeg tror ikke det har vært krig på Grønnland. Kanskje under Vikintiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...