Gå til innhold

Ved likestillingspolitikk får vi mindre likeverd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På grunn av likestillingspolitikken de senere årene har vi fått mindre likeverd. Fordi kvinner har fått så mye hjelp og tilrettelegging at det har blitt urettferdig. Spesielt for guttene i skolen. Som eksempelvis ikke får den disiplinen de trenger, bare fordi jentene trives bedre under mer frie omstendigheter. Ellers i samfunnet er det på samme måte.

Samtidig glemmer vi jo at kvinner har det mye lettere på samlivsmarkedet. Pga at kvinner i gjennomsnitt er mer kravstore og noen menn får derfor mange partnere og andre færre. Det sosiale liv er derfor kvinner privilegert. Kanskje det er slik fra naturens side?

Uansett enden blir det at samfunnet er mindre likestilt enn det var før.



Anonymous poster hash: ae42b...ab7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Idollet

Ja, det er litt slik at kvinner stemmer mye i egeninteresse, og bryr seg bare om seg selv. Klart ikke tanken var likestilling, men bare at de ikke kunne ha noen ufordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt slik at kvinner stemmer mye i egeninteresse, og bryr seg bare om seg selv. Klart ikke tanken var likestilling, men bare at de ikke kunne ha noen ufordeler.

Mest sannsynlig ja :)

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnehatet og hatet mot de mer privilegerte menn kommer til å vokse sterkt de kommende årene.



Anonymous poster hash: ae42b...ab7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eksempelvis ikke får den disiplinen de trenger, bare fordi jentene trives bedre under mer frie omstendigheter.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Hæ? Det tulleste jeg har lest i det siste. Du vet ikke hva du skriver om.

Det er guttene som trives bedre med frie omstendigheter, bråk og forstyrrelse i timen. Jenter trives bedre i ro og orden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig ja :)

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Tror ikke det er lov å diskutere med seg selv her på kg ;)

Anonymous poster hash: f01cb...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er lov å diskutere med seg selv her på kg ;)

Anonymous poster hash: f01cb...ca9

Det går an å være enig med andre enn seg selv. Så nei, det er ikke meg.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det tulleste jeg har lest i det siste. Du vet ikke hva du skriver om.

Det er guttene som trives bedre med frie omstendigheter, bråk og forstyrrelse i timen. Jenter trives bedre i ro og orden.

Altså med trives så mener jeg det å kunne lære, at det blir et godt resultat. Gutter trenger mer ro, orden og disiplin for at det blir bra. Her er forskjellen. Mens det ikke har noe å si for jentene.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså med trives så mener jeg det å kunne lære, at det blir et godt resultat. Gutter trenger mer ro, orden og disiplin for at det blir bra. Her er forskjellen. Mens det ikke har noe å si for jentene.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

ALLE lærer bedre når det er ro og orden i timen. Jenter trives mer enn guttene i ro og orden i timen enn gutter som er mer aktive og liker mer bråkete steder hvor mye skjer hele tiden. Gutter sitter ikke i ro med mindre de må - jentene er flinkere til å sitte i ro uten å forstyrre resten av klassen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE lærer bedre når det er ro og orden i timen. Jenter trives mer enn guttene i ro og orden i timen enn gutter som er mer aktive og liker mer bråkete steder hvor mye skjer hele tiden. Gutter sitter ikke i ro med mindre de må - jentene er flinkere til å sitte i ro uten å forstyrre resten av klassen.

Men i alle fall sitter jentene mer i ro når de blir fortalt det og gjør det de skal. Mens guttene altså må ha disiplin. Ellers er skolene egentlig for lite innrettet for guttungene, og mer for jentenes behov. Spesielt de mindre privilegerte guttene, fra arbeiderfamilier. Er skolen for lite rettet mot.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidere, eller de mindre priviligerte gutter og menn må nok kjempe selv. Arbeiderpartiet er jo ikke lenger for i alle fall denne gjengen. Så kanskje en burde starte et nytt arbeiderparti, for disse. Et mer rasjonelt og fornuftig arbeiderparti, som har en mer gjennomgående rettferdig og et parti som mener alle mennesker er like mye verdt.



Anonymous poster hash: ae42b...ab7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle fall sitter jentene mer i ro når de blir fortalt det og gjør det de skal. Mens guttene altså må ha disiplin. Ellers er skolene egentlig for lite innrettet for guttungene, og mer for jentenes behov. Spesielt de mindre privilegerte guttene, fra arbeiderfamilier. Er skolen for lite rettet mot.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Jenter trenger nesten ikke bli fortalt å sitte i ro, det er hovedsakelig guttene som får slike beskjeder. Ja, guttene må ha mer disiplin, men det betyr ikke at de trives bedre i ro og orden. Gutter flest er veldig aktive og må gjøre ting hele tiden. Å sitte i ro og følge med i timen er noe som er vanskeligere for dem enn for jentene.

Man får best utbytte fra dagens skole hvis man sitter i ro og har orden i timen. Det er noe som faller mer naturlig for jenter, de trives bedre og får mer ut av undervisningen. Gutter derimot trives ikke så godt når det er stille, ro og orden for det er ikke i deres natur.

Det finnes selvfølgelig unntak, men dette er dette gjelder generelt for gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter trenger nesten ikke bli fortalt å sitte i ro, det er hovedsakelig guttene som får slike beskjeder. Ja, guttene må ha mer disiplin, men det betyr ikke at de trives bedre i ro og orden. Gutter flest er veldig aktive og må gjøre ting hele tiden. Å sitte i ro og følge med i timen er noe som er vanskeligere for dem enn for jentene.

Man får best utbytte fra dagens skole hvis man sitter i ro og har orden i timen. Det er noe som faller mer naturlig for jenter, de trives bedre og får mer ut av undervisningen. Gutter derimot trives ikke så godt når det er stille, ro og orden for det er ikke i deres natur.

Det finnes selvfølgelig unntak, men dette er dette gjelder generelt for gutter og jenter.

Med andre ord er det viktig med disiplin og ikke minst mer gym og friminutt :)

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med andre ord er det viktig med disiplin og ikke minst mer gym og friminutt :)

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Det er viktig med mer disiplin, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger må dette gnåles om før folk skjønner at det er en død hest de driver og pisker på?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger må dette gnåles om før folk skjønner at det er en død hest de driver og pisker på?

Hvordan er det en død hest? Er rettferdighet noe en ikke kan arbeide for?

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er det en død hest? Er rettferdighet noe en ikke kan arbeide for?

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Ikke alle er enige i at verden er slik TS og de andre som oppriktig tror at verden er en lekeplass for kvinner sier. Å ta debatten fra den vinkelen er bortkasta tid, siden den ganske enkelt ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er enige i at verden er slik TS og de andre som oppriktig tror at verden er en lekeplass for kvinner sier. Å ta debatten fra den vinkelen er bortkasta tid, siden den ganske enkelt ikke stemmer.

Statistikken sier det motsatte. Og her har vi mye av forskjellen på mennesker. Mens jeg og mine meningsfeller, tenker kun statistikk og ikke på ganske random tanker om hvordan verden er. Slik som mye feministisk teori.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg en gang for alle hvordan samfunnet er tilrettelagt kvinner? Altså kom med faktabaserte eksempler, ikke bare fortell meg det. Få en topp 10-liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikken sier det motsatte. Og her har vi mye av forskjellen på mennesker. Mens jeg og mine meningsfeller, tenker kun statistikk og ikke på ganske random tanker om hvordan verden er. Slik som mye feministisk teori.

Anonymous poster hash: ae42b...ab7

De aller færreste lever etter statistikken i sine private, daglige liv. Det er bare ikke så enkelt. Så det eneste jeg kan si om deg og meningsfellene dine er at jeg håper at dere og konspirasjonsteoriene deres er veldig lykkelige sammen.

Ta og pek ut de som er priviligerte i vårt samfunn uten å kjenne dem personlig. Vanskelig?

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...