Gå til innhold

Fikk beskjed om å ringe ambulansen! - Sol.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er trist at hele landets media hiver seg over saken. Jeg synes ikke fokuset ligger på denne pasienten i det hele tatt, men hos denne Vevang som virkelig bare lager krøll. Filmen har igrunnen ingenting med saken å gjøre, bortaett fra å eksponere en sårbar pasient, henge ut helsearbeiderene og ikke minst fremstille Vevang som en tulling. Nå kjenner jeg til både pasienten, ambulansearbeiderene, systemet og Vevang, og saken er virkelig helt tullete fremstilt fra Vevangs side. Er glad mange klarer å se realiteten i dette her.

Anonymous poster hash: c540d...050

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare understreke siden jeg formulerte meg litt knotete og bastant; jeg kjenner ikke til saken utenom det jeg ser fra media, men Bergen er en liten by og jeg synes alt for mange er hengt unødvendig ut her.

Jeg synes det er trist at hele landets media hiver seg over saken. Jeg synes ikke fokuset ligger på denne pasienten i det hele tatt, men hos denne Vevang som virkelig bare lager krøll. Filmen har igrunnen ingenting med saken å gjøre, bortaett fra å eksponere en sårbar pasient, henge ut helsearbeiderene og ikke minst fremstille Vevang som en tulling. Nå kjenner jeg til både pasienten, ambulansearbeiderene, systemet og Vevang, og saken er virkelig helt tullete fremstilt fra Vevangs side. Er glad mange klarer å se realiteten i dette her.

Anonymous poster hash: c540d...050

Anonymous poster hash: c540d...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fyren virker som en opprørt person i sjokk.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Ingen er i sjokk i mange dager.

Anonymous poster hash: c2c8d...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv funnet en livløs person ikke langt fra akuttmottaket. Du tenker søren meg ikke klart i en slik situasjon. Du opplever at den livløse har svært kort tid før den ikke kan reddes lenger, og når ambulansepersonell er treige eller gir et slikt inntrykk så blir man selvfølgelig rasende. Det er ikke unormalt å reagere på redsel og sjokk med aggressivitet og sinne. Jeg synes de som dømmer han er svært nedlatende. Det er veldig enkelt å si hva du ville gjort i en situasjon du ikke har vært i, men hva du faktisk gjør vet du ikke før du står i det. Uten hjelp føler du deg ansvarlig for et annet liv, som holder på å dø imens du ser på. 10 min brukte personellet da jeg ringte. Føltes som 40. Ang. videoen så tenker jeg at den kanskje var nødvendig for å få oppmerksomhet på det han følte var dårlig behandling. De på legevakten skal være trent i å håndtere hysteriske vitner/meldere, men de klarte ikke å gjøre seg forstått en gang. Jeg skjønner godt at han sitter igjen med et meget dårlig inntrykk. Fikk han i det hele tatt en debriefing?

Anonymous poster hash: 2dd29...266

Greit nok at han er opprørt og redd. Men han har jo fått flere dager på å roe seg, og holder forsatt på å melke dette for hva det er verdt.

Anonymous poster hash: c2c8d...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er i sjokk i mange dager.

Anonymous poster hash: c2c8d...416

Så hvis jeg kan bevise et eneste tilfelle med en pasient som har hatt sjokk i flere dager (holder to?) så har jeg motbevist denne enkle påstand?

Da holder det med at jeg nevner uttrykket "shell shock".

Har du lyst til å vise oss mer dumskap, når du først er i gang? Ikke gi deg nå! Jeg er sikker på at du klarer å synke lavere.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at han er opprørt og redd. Men han har jo fått flere dager på å roe seg, og holder forsatt på å melke dette for hva det er verdt.

Anonymous poster hash: c2c8d...416

Usikker på hva du mener med "melker". Utdyp?

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis jeg kan bevise et eneste tilfelle med en pasient som har hatt sjokk i flere dager (holder to?) så har jeg motbevist denne enkle påstand?

Da holder det med at jeg nevner uttrykket "shell shock".

Har du lyst til å vise oss mer dumskap, når du først er i gang? Ikke gi deg nå! Jeg er sikker på at du klarer å synke lavere.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Slapp nå av.

Du skjønner vel at det jeg mente var at et eventuelt sjokk med påfølgende irrasjonelle handlinger kan forstås der og da.

Det han gjør etter å ha vært idiot på stedet er å poste videoen på Facebook og la seg intervjue i flere medier. En person i "aktivt" sjokk blir ikke intervjuet i media i Norge på den måten.

Vevang har hatt god tid på å roe seg ned og på å tenke, og fortsetter med samme atferd.

Anonymous poster hash: c2c8d...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unnskylde mannen litt, så ser jeg han har en uheldig opplevelse med AMK tidligere

Nettopp derfor bør han ligge langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 21 Jul 2014 - 12:13, said:

Jeg synes det er trist at hele landets media hiver seg over saken. Jeg synes ikke fokuset ligger på denne pasienten i det hele tatt, men hos denne Vevang som virkelig bare lager krøll. Filmen har igrunnen ingenting med saken å gjøre, bortaett fra å eksponere en sårbar pasient, henge ut helsearbeiderene og ikke minst fremstille Vevang som en tulling. Nå kjenner jeg til både pasienten, ambulansearbeiderene, systemet og Vevang, og saken er virkelig helt tullete fremstilt fra Vevangs side. Er glad mange klarer å se realiteten i dette her.

Anonymous poster hash: c540d...050

Det at han eksponerer udugelige helsearbeidere på Internett, er utmerket, dette burde skje langt hyppigere. Det er samtidig svært kritikkverdig at han viser fram pasienten på en slik måte at denne er lett gjenkjennelig og uten vedkommendes samtykke. Anonymous poster hash: e8748...bf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...