Gå til innhold

Fikk beskjed om å ringe ambulansen! - Sol.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Jeg har jobbet som journalist"...

Haha, da må han først lære seg å skrive. Den kjøper jeg ikke. Kanskje han skrev et innlegg i russeavisa for et par år siden?

Hadde han bare lukket snavla og kommunisert med helsepersonellet, hadde han kanskje skjønt hva som skjedde selv - i stedet for å ustoppelig tyte.



Anonymous poster hash: adefc...4ca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg har jobbet som journalist"...

Haha, da må han først lære seg å skrive. Den kjøper jeg ikke. Kanskje han skrev et innlegg i russeavisa for et par år siden?

Hadde han bare lukket snavla og kommunisert med helsepersonellet, hadde han kanskje skjønt hva som skjedde selv - i stedet for å ustoppelig tyte.

Anonymous poster hash: adefc...4ca

Jeg hadde likt å se din reaksjon hvis din mor lå på bakken og vred seg som følge av slag og du fikk beskjed av ambulansepersonellet at de kom bort etterpå, etter å ha vasket og rengjort ambulansen, byttet laken på båren og litt forskjellig, hvis det fortsatt var akutt.

Da hadde du sikkert vært rolig og ventet pent. Helt sikkert.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt å se din reaksjon hvis din mor lå på bakken og vred seg som følge av slag og du fikk beskjed av ambulansepersonellet at de kom bort etterpå, etter å ha vasket og rengjort ambulansen, byttet laken på båren og litt forskjellig, hvis det fortsatt var akutt.

Da hadde du sikkert vært rolig og ventet pent. Helt sikkert.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

De sa at han skulle ringe AMK så fkk de klargjort bilen. Hadde likt å sett deg når moren din plutselig har blitt smittet med en eller annen sykdom fordi de ikke gjorde det de skulle og skiftet laken fra forrige pasient. Ærlig talt det er lov å bruke hodet i slike situasjoner, noe ambulansepersonalet gjorde, at journalisten (den såkalte journalisten) står og roper, provoserer og ødelegger mens de hjelper pasienten, som han forøvrig ikke har beskyttet ved å legge ut fullstendig usladdet film av på nettet, gjør at det er han som er kronidioten i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 09c4a...3d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i et FrPsk samfunn hvor egoisme og egennytte står i høysete gir man blaffen i andre. Det er dette et godt eksempel på.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Altså, nå er ikke jeg veldig begeistret for FRPs politikk og jeg er ofte ganske tidlig ute med å kritisere dem når de kommer med dumme utspill, men jeg kan ikke se at partiet har noe med denne saken å gjøre

Anonymous poster hash: d077c...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett filmen, så jeg skal ikke uttale meg noe om filmeren.

Men jeg stusser på hvorfor ikke ambulansen ikke bare kunne kontakte AMK selv over sambandet og sagt de fikk et oppdrag. Det vil da være vel så greit som å be filmeren ringe AMK.

For å spare tid, vel!

Anonymous poster hash: 878e5...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt å se din reaksjon hvis din mor lå på bakken og vred seg som følge av slag og du fikk beskjed av ambulansepersonellet at de kom bort etterpå, etter å ha vasket og rengjort ambulansen, byttet laken på båren og litt forskjellig, hvis det fortsatt var akutt.

Da hadde du sikkert vært rolig og ventet pent. Helt sikkert.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Vasket og rengjort ambulansen? Hvor er det dette står? Alt jeg har lest er at de holdt på med å bytte laken. Av hygieniske årsaker er det særdeles viktig å bytte laken etter at en person har ligget på båren. Dersom en person blir smittet av ett eller annet som følge av det lakenet kan denne personen fint gjøre sak ut av dette. Det var ikke slik at de brukte en halvtime på dette her. "Journalisten" skrev at de brukte 5 min på å komme. Jeg regner med at de brukte mindre tid enn det sånn som han "journalisten" holdt på.

Anonymous poster hash: 878e5...740

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, i et FrPsk samfunn hvor egoisme og egennytte står i høysete gir man blaffen i andre. Det er dette et godt eksempel på.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Er du en hjernevasket APe?

Anonymous poster hash: ae027...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne andre vevang er ho tidenes største idiot.

Han hyler og skriker og direkte motarbeider helsepersonellet.

På slutten av klippet ser man legen som spør "filmer du nå?" og man skjønner jo at han ikke ønsker at pasienten skal filmes. Svaret til vevang er "jeg har lov". Og når legen går rolig mot ham for å hindre ham i å filme, tolker han det som et angrep og sier at han er journalist.

For en idiot.

Anonymous poster hash: c2c8d...416

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt!

http://www.ba.no/nyheter/article7485459.ece

og her kan dere se videoen:

https://www.facebook.com/photo.php?v=322584064565359&set=vb.100004413042106&type=2&theater

Hvordan er det mulig?!?!

Anonymous poster hash: fe085...f79

Nå fikk vi forklaring på NRK. Han ble bedt om å ringe 113 for å spare personalet for unødvendig arbeid mens de klargjorde ambulansen for å dra. Legevakta mener mannen misforsto situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at han mistet sin tante i rot hos AMK en gang tidligere. Da kom ambulansen alt for sent. Det er det som gjorde at han ble så opprørt denne gangen, den tidligere episoden vekket sterke følelser i han. Særlig når ambulansepersonellet oppførte seg som de gjorde.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Dette tror jeg ikke folk har fått med seg, at hans tante døde pga rot med amk. Jeg skulle gjerne sett en som var uanfektet av det i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 35ff7...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk vi forklaring på NRK. Han ble bedt om å ringe 113 for å spare personalet for unødvendig arbeid mens de klargjorde ambulansen for å dra. Legevakta mener mannen misforsto situasjonen.

Ambulansen skulle jo til et helt annet oppdrag? Det kan jo tenkes at det var også et veldig viktig oppdrag.

Dessuten vet vi vel ikke om det var det samme ambulansepersonalet som kom til stedet, eller om det var en annen ambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk vi forklaring på NRK. Han ble bedt om å ringe 113 for å spare personalet for unødvendig arbeid mens de klargjorde ambulansen for å dra. Legevakta mener mannen misforsto situasjonen.

Unødvendig arbeid? Det er to i ambulansen, en kjører og den andre kunne trykket på sambandet og sagt: mann med hjerteproblemer like ved ambulanse. Vi ser på han"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk vi forklaring på NRK. Han ble bedt om å ringe 113 for å spare personalet for unødvendig arbeid mens de klargjorde ambulansen for å dra. Legevakta mener mannen misforsto situasjonen.

Så veldig mye kan forklares av at denne såkalte vevang ikke er i stand til å ta til seg informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulansen skulle jo til et helt annet oppdrag? Det kan jo tenkes at det var også et veldig viktig oppdrag.

Dessuten vet vi vel ikke om det var det samme ambulansepersonalet som kom til stedet, eller om det var en annen ambulanse.

Tror ikke at ambulansen skulle til et annet oppdrag. Slik jeg forsto reportasjen handlet det om dette oppdraget og ambulansepersonalet skulle gjøre jobben sin raskere hvis mannen hadde ringt 113.

Unødvendig arbeid? Det er to i ambulansen, en kjører og den andre kunne trykket på sambandet og sagt: mann med hjerteproblemer like ved ambulanse. Vi ser på han"

De skulle klargjøre ambulansen først. Kanskje er det rutiner, prosedyrer eller annet, vet ikke. Det var legevaktas syn på saken. Ellers fremstår denne mannen som ganske ustabil i videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes fyren er virker som en pr-kåt tulling.



Anonymous poster hash: aaa71...646
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fyren virker som en opprørt person i sjokk.



Anonymous poster hash: 27a85...27f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at ambulansen skulle til et annet oppdrag. Slik jeg forsto reportasjen handlet det om dette oppdraget og ambulansepersonalet skulle gjøre jobben sin raskere hvis mannen hadde ringt 113.

De skulle klargjøre ambulansen først. Kanskje er det rutiner, prosedyrer eller annet, vet ikke. Det var legevaktas syn på saken. Ellers fremstår denne mannen som ganske ustabil i videoen.

De må bytte laken og slik på båra, det er alltid smitte risiko,

Tydelig vis mannen misforsto, helsepersonellet inkluderte han jo inn i situasjonen ved å la han ringe 113 så de kunne klargjøre ambulansen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv funnet en livløs person ikke langt fra akuttmottaket. Du tenker søren meg ikke klart i en slik situasjon. Du opplever at den livløse har svært kort tid før den ikke kan reddes lenger, og når ambulansepersonell er treige eller gir et slikt inntrykk så blir man selvfølgelig rasende. Det er ikke unormalt å reagere på redsel og sjokk med aggressivitet og sinne. Jeg synes de som dømmer han er svært nedlatende. Det er veldig enkelt å si hva du ville gjort i en situasjon du ikke har vært i, men hva du faktisk gjør vet du ikke før du står i det. Uten hjelp føler du deg ansvarlig for et annet liv, som holder på å dø imens du ser på. 10 min brukte personellet da jeg ringte. Føltes som 40. Ang. videoen så tenker jeg at den kanskje var nødvendig for å få oppmerksomhet på det han følte var dårlig behandling. De på legevakten skal være trent i å håndtere hysteriske vitner/meldere, men de klarte ikke å gjøre seg forstått en gang. Jeg skjønner godt at han sitter igjen med et meget dårlig inntrykk. Fikk han i det hele tatt en debriefing?

Anonymous poster hash: 2dd29...266

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...