Gå til innhold

Fikk beskjed om å ringe ambulansen! - Sol.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, i et FrPsk samfunn hvor egoisme og egennytte står i høysete gir man blaffen i andre. Det er dette et godt eksempel på.



Anonymous poster hash: 27a85...27f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i den troa at ambulansearbeiderne vet bedre enn andre hvordan deres jobb skal utføres, og som det kommer frem i artikkelen var bilen på vei til å bli klargjort, og den kom da alt var klart. Selvfølgelig kan feil forekomme, men makan til skrikende og forstyrrende element uten NOE hensyn til personvern som denne filmeren må man lete lenge etter..! Har han fått tillatelse av denne mannen til å legge ut videoen i sosiale medier, og bruke HAM som ledd i sitt eget vendetta?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en ting at han får beskjed om å ringe AMK når mannen ligger bokstavelig talt 30 sek unna døren deres. MEN det han her holder på med filmingen, og etter gjentatte beskjeder om å roe seg og slutte å filme ikke gjør det. Vel hva forventer han? Han filmer en skadet person og legger det ut! Bare det er en grov ting å finne på



Anonymous poster hash: 09c4a...3d4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette hverdagen for medisinsk personell, at det flyr tullinger med mobiltelefon og filmer mens de prøver å gjøre jobben sin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en idiot! Han driver og skriker og provoserer helsepersonellet mens de gjør jobben sin samtidig som han trykker mobilen sin i ansiktet på dem.



Anonymous poster hash: 878e5...740
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde uansett ha ringt ambulanse med en gang i stedet for å forlate den gamle mannen.



Anonymous poster hash: 878e5...740
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Det er jo han som provoserer dem, saboterer dem i å hjelpe mannen, filmer den stakkars mannen som er offeret (tviler veldig på han vil ha dette offentlig), og hevder han har lov til å filme alt?

Kan være jeg tar feil her, men det er da ikke lov å filme mennesker slik og så legge det ut på nettet uten deres godkjenning? :klo: Han hevder han er journalist så da burde jo han i alle fall vite dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tosk!

"Her har ambulansepersonalet som holdt på å klargjøre ambulansen vurdert det slik at det ville være raskere å få utstyret på plass i bilen og kjøre bort, fremfor å ta ut alt og bære det bort. Grunnen til at melder fikk beskjed om å ringe 113 var at det ville være tidsbesparende om melder gjorde det mens ambulansen gjorde seg klar. Det var aldri tvil om at pasienten skulle få hjelp, sier Brattebø."

Den tosken hadde jo blitt foralt dette dersom han bare sluttet å snakke.



Anonymous poster hash: 878e5...740
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tosk! "Her har ambulansepersonalet som holdt på å klargjøre ambulansen vurdert det slik at det ville være raskere å få utstyret på plass i bilen og kjøre bort, fremfor å ta ut alt og bære det bort. Grunnen til at melder fikk beskjed om å ringe 113 var at det ville være tidsbesparende om melder gjorde det mens ambulansen gjorde seg klar. Det var aldri tvil om at pasienten skulle få hjelp, sier Brattebø." Den tosken hadde jo blitt foralt dette dersom han bare sluttet å snakke. Anonymous poster hash: 878e5...740

Nettopp! Denne brautende idioten avbryter jo alle som prøver å snakke med ham. Som "journalist" så han sikkert bare muligheten til å få seg et billig scoop på en syk manns bekostning.

Hadde dette vært meg som hadde blitt filma og delt 16 000 ganger, hadde jeg ikke vært vond å be for å saksforfølge denne brøleapen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unnskylde mannen litt, så ser jeg han har en uheldig opplevelse med AMK tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mest på at han står der og provoserer når mannen faktisk får hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett filmen, så jeg skal ikke uttale meg noe om filmeren.

Men jeg stusser på hvorfor ikke ambulansen ikke bare kunne kontakte AMK selv over sambandet og sagt de fikk et oppdrag. Det vil da være vel så greit som å be filmeren ringe AMK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i et FrPsk samfunn hvor egoisme og egennytte står i høysete gir man blaffen i andre. Det er dette et godt eksempel på.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

Tosk! Det er de rødgrønne som har styrt og lagd trøbbel de siste åra :)

Anonymous poster hash: 35ff7...eb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett filmen, så jeg skal ikke uttale meg noe om filmeren.

Men jeg stusser på hvorfor ikke ambulansen ikke bare kunne kontakte AMK selv over sambandet og sagt de fikk et oppdrag. Det vil da være vel så greit som å be filmeren ringe AMK.

Dette var etter det jeg forsto ikke langt fra der de sto, så jeg regner med det var for å spare tid. Dessuten kan det være greit å prate men mannen som fant han så han kan komme med en forklaring på hvordan pasienten var da han kom til han og så videre, mens ambulansepersonellet holdte på med pasienten.

Måtte uansett bare riste på hodet da jeg så filmen. Det er fullstendig lov å bli opprørt, det var sikkert en del adrenalin i bildet, men å stå og kjefte på ambulansepersonellet mens de gjør jobben sin.. Idiotisk.

Anonymous poster hash: fb081...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tosk! Det er de rødgrønne som har styrt og lagd trøbbel de siste åra :)

Anonymous poster hash: 35ff7...eb8

Der kom den! "Det er de rødgrønnes feil". Nei du, her er det tydelig at disse personene er sterkt påvirket av Ayn Rands "man skal ikke bry seg om andre, bare seg selv"-filosofi. Du vet, den som FrP er så sterke tilhengere av.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo helt rett i det han sier, de fortjener virkelig å høre det, men han valgte feil tidspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var etter det jeg forsto ikke langt fra der de sto, så jeg regner med det var for å spare tid. Dessuten kan det være greit å prate men mannen som fant han så han kan komme med en forklaring på hvordan pasienten var da han kom til han og så videre, mens ambulansepersonellet holdte på med pasienten.

Måtte uansett bare riste på hodet da jeg så filmen. Det er fullstendig lov å bli opprørt, det var sikkert en del adrenalin i bildet, men å stå og kjefte på ambulansepersonellet mens de gjør jobben sin.. Idiotisk.

Anonymous poster hash: fb081...deb

Ikke langt unna nei, det stemmer. Det var vel 40 meter. Men jeg tenker at de kunne sagt over sambandet da de kjørte bort de 40 meterne at de fikk et oppdrag med en hjertesyk mann like ved der de allerede sto.

Jeg ser ingen vits i at filmeren skulle snakke med AMK når ambulansepersonellet faktisk var tilstede. AMK er til for å bistå de som ringer inn en helsemessig nødssituasjon med førstehjelp (samt selvsagt å sende ambulanse). Denne bistanden på telefon avsluttes når ambulansepersonellet er tilstede og overtar situasjonen, slik at AMK kan motta et nytt anrop om en nødssituasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo helt rett i det han sier, de fortjener virkelig å høre det, men han valgte feil tidspunkt.

Problemet er at han mistet sin tante i rot hos AMK en gang tidligere. Da kom ambulansen alt for sent. Det er det som gjorde at han ble så opprørt denne gangen, den tidligere episoden vekket sterke følelser i han. Særlig når ambulansepersonellet oppførte seg som de gjorde.

Anonymous poster hash: 27a85...27f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...