Gå til innhold

Kirken endrer sitt standpunkt: Demonstrasjoner mot Israels krigføring


Mann 42

Anbefalte innlegg

"Annerledes" kvinnesyn? Herregud, dere terrortilhengere har virkelig en forkastelig måte å trivialisere grover overgrep mot kvinner på.

Kvinnesynet er bare et eksempel på hvor ekstremt forjævlige disse drittsekkene er.

Israel bomber ikke sivile. Israel bomber militære mål. Det er Hamas som bryter Genevekonvensjonen ved å skjule våpnene sine blant sivile. Genevekonvensjonen gir samtidig Israel rett til å angripe militære mål selv om de vet at dette vil ramme sivile.

Dette stemmer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som krever at Israel legger ned våpnene krever nødvendigvis at Israel lar seg utslette.

Forøvrig: Det er Hamas som dreper uskyldige ved å bryte Genevekonvensjonen og blande soldater med sivile.

I følge Genevekonvensjonen er det faktisk lov å drepe sivile så lenge de ikke var målet for angrepet, og så lenge det ikke var til å unngå grunnet motpartens brudd på Genevekonvensjonens forbud mot å blande militære og sivile.

Hvorfor skylder du på Israel for Hamas' grove brudd på Genevekonvensjonen?

Jeg skylder bare på Israel for de 80% sivile som dør i angrepene deres, og alle barna som også stryker med. Israel er på ingen måte i noen tvangssituasjon her, de er ikke tvunget til å bruke tungt artilleri mot mistenkte "militære mål". De er heller ikke tvunget til å bombe husene til folk som de mener er Hamas-terrorister. Men de gjør det likevel, og noen flygeblader og en telefonsamtale endrer ikke på det faktum at de bomber i ett av verdens tettest befolkede områder.

Gaza er bare ca 15% mindre tett befolket en Tokyo. Og 4 ganger tettere befolket enn Beijing.

Du kan kalle det hva du vil, jeg kaller det mord på sivile.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder bare på Israel for de 80% sivile som dør i angrepene deres, og alle barna som også stryker med. Israel er på ingen måte i noen tvangssituasjon her, de er ikke tvunget til å bruke tungt artilleri mot mistenkte "militære mål". De er heller ikke tvunget til å bombe husene til folk som de mener er Hamas-terrorister. Men de gjør det likevel, og noen flygeblader og en telefonsamtale endrer ikke på det faktum at de bomber i ett av verdens tettest befolkede områder.

Gaza er bare ca 15% mindre tett befolket en Tokyo. Og 4 ganger tettere befolket enn Beijing.

Du kan kalle det hva du vil, jeg kaller det mord på sivile.

At det er 80% sivile er vel tall fra Hamas selv. Virkelig pålitelige tall altså. For de løy jo ikke i 2009... vent nå litt! Det gjorde de!

Faktum er at Hamas blander militære og sivile, og de tar i bruk bolighus når de angriper israelske sivile. Det er altså Hamas som bryter Genvekonvensjonen og er skyldige i denne saken. Israel har etter Genevekonvensjonen rett til å svare på angrep selv om de vet at det vil føre til sivile dødsfall.

At Gaza er et av verdens tettest befolkede områder er løgn. Det er store åpne områder.

Du kaller det mord på sivile. Morderen er Hamas, som blant annet lurer egne sivile i døden ved å fortelle dem at Israels varsler om kommende angrep bare er propaganda og ikke til å stole på.

Du er faen meg kynisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er 80% sivile er vel tall fra Hamas selv. Virkelig pålitelige tall altså. For de løy jo ikke i 2009... vent nå litt! Det gjorde de!

Faktum er at Hamas blander militære og sivile, og de tar i bruk bolighus når de angriper israelske sivile. Det er altså Hamas som bryter Genvekonvensjonen og er skyldige i denne saken. Israel har etter Genevekonvensjonen rett til å svare på angrep selv om de vet at det vil føre til sivile dødsfall.

At Gaza er et av verdens tettest befolkede områder er løgn. Det er store åpne områder.

Du kaller det mord på sivile. Morderen er Hamas, som blant annet lurer egne sivile i døden ved å fortelle dem at Israels varsler om kommende angrep bare er propaganda og ikke til å stole på.

Du er faen meg kynisk.

Vel, nå er det slik at befolkningstettheten i Gaza er 4 ganger høyere enn i Beijing, og bare litt lavere enn i Tokyo, så jeg tenker jeg har mine ord i behold når jeg sier at det er et av verdens tettest befolkede områder. Du kan sjekke det selv hvis du vil.

Morderen er alltid den som trykker på avtrekkeren, uansett hvor gode grunner du mener at han har. Det Israel bedriver på Gaza for øyeblikket er ikke selvforsvar, det er angrepskrig.

Kynikeren må vel være deg, som faktisk henviser til en teknikalitet for å forsvare at sivile og barn drepes i hundretalls. Jeg mener bare at det er veldig galt at man dreper uskyldige mennesker. Er det kynisk?

All den tid den eneste dokumentasjonen du har for påstanden om at Hamas lurer sin egen befolkning i døden med desinformasjon, kommer fra nettsidene til en israelsk "forskningsinstitusjon", nemlig Palwatch.org, så tar jeg den med en klype salt.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske kirke? Som støttet jødeforbudet i Norge?

For ikke å glemme den katolske kirke som har hovedskylden for å spre jødehat i hundrevis av år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske kirke? Som støttet jødeforbudet i Norge?

For ikke å glemme den katolske kirke som har hovedskylden for å spre jødehat i hundrevis av år.

Du måtte ganske langt tilbake for å finne den der.

Hva om vi holder oss til den samme tidsrammen som Israel selv eksisterer i? Der den norske kirke og kristenfolkets eget part KrF har vært bunnsolide støttespillere for Israel gjennom alle år. Inntil nå nylig, da de ser med forferdelse på hva de gjør mot sine medmennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du måtte ganske langt tilbake for å finne den der.

Hva om vi holder oss til den samme tidsrammen som Israel selv eksisterer i? Der den norske kirke og kristenfolkets eget part KrF har vært bunnsolide støttespillere for Israel gjennom alle år. Inntil nå nylig, da de ser med forferdelse på hva de gjør mot sine medmennesker.

Nei, det er helt klart ufint å finne referanser som ikke umiddelbart passer inn i den argumentasjon, som du fører.

Blir vanskelig å vinne diskusjonen på den måten.

Jeg mener det er relevant for det som diskuteres i denne tråden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder bare på Israel for de 80% sivile som dør i angrepene deres, og alle barna som også stryker med. Israel er på ingen måte i noen tvangssituasjon her, de er ikke tvunget til å bruke tungt artilleri mot mistenkte "militære mål". De er heller ikke tvunget til å bombe husene til folk som de mener er Hamas-terrorister. Men de gjør det likevel, og noen flygeblader og en telefonsamtale endrer ikke på det faktum at de bomber i ett av verdens tettest befolkede områder.

Gaza er bare ca 15% mindre tett befolket en Tokyo. Og 4 ganger tettere befolket enn Beijing.

Du kan kalle det hva du vil, jeg kaller det mord på sivile.

Norge bombet områder av Libya som var tettere befolket enn Gaza, som ikke er spesielt tett befolket sammenliknet med andre byområder i verden. Beijing er en provins forøvrig. Gav norske jagerfly beskjed hvor de bombet til sivilbefolkningen? Nei, det gjorde de ikke. Hvor mange sivile ble drept? De som påstår de er så opptatt av sivile tap bryr seg veldig lite om det tydeligvis.

Anonymous poster hash: 720b9...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker var vel også representant for kirken på Midt-Østen turné for å fyre opp følelser etter oppstyret etter Mohammed-karikaturen.



Anonymous poster hash: 395f3...9b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge bombet områder av Libya som var tettere befolket enn Gaza, som ikke er spesielt tett befolket sammenliknet med andre byområder i verden. Beijing er en provins forøvrig. Gav norske jagerfly beskjed hvor de bombet til sivilbefolkningen? Nei, det gjorde de ikke. Hvor mange sivile ble drept? De som påstår de er så opptatt av sivile tap bryr seg veldig lite om det tydeligvis.

Anonymous poster hash: 720b9...f86

Er Tokyo en provins, også?

FN`s bomberun i Lybia kan ikke sammenlignes, de var rettet mot militære styrker som var på vei for å angripe sivile områder, for det meste. Bare et fåtall av angrepene var rettet mot installasjoner i tettbygde områder. Men det var ikke det som var hovedtyngden av angrepene. De var rettet mot militære styrker som stridsvogner og kolonner av militære kjøretøy.

På Gaza er ALLE angrep rettet mot folketette områder. Det er det som er forskjellen her. Og selv om det SIES at angrepene rettes mot militære mål, så har IDF en mangeårig policy med å bombe eller rive husene til identifiserte motstandere. Hvis de identifiserer en mann som terrorist (enten det nå stemmer eller ikke, så vidt jeg vet holdes det ingen rettssak, det pekes bare en finger) så blir hjemmet hans et bombemål, og iflg IDF`s "rules of engangement" et "legitimt mål". Synd om han bor hjemme hos sine foreldre, og hele familien stryker med. Unntatt ham, fordi han er ute og sloss mot IDF.

Det finnes ikke pålitelige tall over hvor mange som ble drept av flyangrepene i Libya, så vidt jeg forstår.

Det var ikke, som tilfellet er med Gaza, FN-personell i stridssonen. De fleste tallene over drepte sivile kom fra de libyske myndighetene.

Rapporten fra FN konkluderer med at 60 sivile ble drept av koalisjonsstyrkenes luftangrep i Libya, og omtrent like mange såret, mens de libyske tallene angir at i overkant av 1000 mennesker ble drept i luftangrep.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...