Gå til innhold

Slutt å syte, voksne palestinere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som forlater Gaza er de som har utenlandske pass, f.eks norske. Alle andre blir værende. Israel kan ikke holde igjen utenlandske statsborgere, det ville føre til problemer for dem. Men palestinere kan de holde på Gaza, og de gjør de også. Grensen er hermetisk lukket for dem.

Grensen er hermetisk lukket (bortsett fra tunnelene) fordi det forhindrer terrorister i å sprenge selvmordsbomber inne i Israel.

Stopp med det, og grensen åpnes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jødene har lukket Gaza.

Israel og Egypt i fellesskap kontrollerer Gaza

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, helt i tråd med Hamas propaganda så du jo hevde dette.

Dersom Hamas ønsket det, så var barna i sikkerhet, på den ene eller andre måten!

Men der er likevel ikke Hamas som tar livet av barna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel og Egypt i fellesskap kontrollerer Gaza

Det er fortsatt lukket, og det er ingen steder å flykte, ingen steder å sende sine barn. De eneste som forlater Gaza, er de som har et utenlandsk pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen er hermetisk lukket (bortsett fra tunnelene) fordi det forhindrer terrorister i å sprenge selvmordsbomber inne i Israel.

Stopp med det, og grensen åpnes!

Gjelder det grensen mot Egypt, også? Den er akkurat like forseglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt lukket, og det er ingen steder å flykte, ingen steder å sende sine barn. De eneste som forlater Gaza, er de som har et utenlandsk pass.

Ja, men barna ville fått reisepass, om man hadde spurt.

Men, det vil Hamas ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder det grensen mot Egypt, også? Den er akkurat like forseglet.

Jeg går ut fra at Egypt er like litt interessert i selmordsbomber og eksport av faenskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men der er likevel ikke Hamas som tar livet av barna....

Indirekte gjør de det ved å framprovosere Israelske angrep

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men barna ville fått reisepass, om man hadde spurt.

Men, det vil Hamas ikke

Kan du vise til noen dokumentasjon for denne påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at Egypt er like litt interessert i selmordsbomber og eksport av faenskap.

Hvilken interesse skulle Hamas ha av å bombe noe som helst i Egypt?

Egypt har stengt grensen på israelsk bestilling, fordi de anser at israel rår over Gaza. Og fordi de har en slags allianse, selv om den er skjør.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt lukket, og det er ingen steder å flykte, ingen steder å sende sine barn.

Gazastripen er på 360 kvadratkilometer. Israel bomber ett hus om gangen og varsler på forhånd, så det er fullt mulig å komme seg vekk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise til noen dokumentasjon for denne påstanden?

Nei, og du kan heller ikke bevise det motsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken interesse skulle Hamas ha av å bombe noe som helst i Egypt?

Egypt har stengt grensen på israelsk bestilling, fordi de anser at israel rår over Gaza. Og fordi de har en slags allianse, selv om den er skjør.

Jadda, igjen er det Israel som trekker i alle tråder.

Du kan jo prøve å bilde folket her på KG inn at Israel og Det Muslimske Brorskapet i Egypt er i forbunn :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gazastripen er på 360 kvadratkilometer. Israel bomber ett hus om gangen og varsler på forhånd, så det er fullt mulig å komme seg vekk

400 døde palestinere, de fleste av dem sivile, forteller en noe anderledes historie. Do the math.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og du kan heller ikke bevise det motsatte.

En klassisk Sir Winston. Fremsett en idiotisk påstand, og når du blir bedt om å dokumentere den, svar med at det er motpartens ansvar å dokumentere at den IKKE er korrekt.

Faktum er at ingen forlater Gaza i dag uten et pass fra et annet land. Og ingen barn har noen sinne blitt transportert ut av Gaza til trygghet for israelsk bombing, uten et slikt pass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, igjen er det Israel som trekker i alle tråder.

Du kan jo prøve å bilde folket her på KG inn at Israel og Det Muslimske Brorskapet i Egypt er i forbunn :blomst:

Du har kanskje ikke fått med deg at det ikke er det muslimske brorskapet som rår i egypt for tiden?

Under Mubarak var Israel og Egypt allierte, og det muslimske brorskapets korte styringsperiode endret ikke noe på det. Nå sitter de militære atter en gang med makten i Egypt, og alt er mer eller mindre som det var under Mubarak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En klassisk Sir Winston. Fremsett en idiotisk påstand, og når du blir bedt om å dokumentere den, svar med at det er motpartens ansvar å dokumentere at den IKKE er korrekt.

Faktum er at ingen forlater Gaza i dag uten et pass fra et annet land. Og ingen barn har noen sinne blitt transportert ut av Gaza til trygghet for israelsk bombing, uten et slikt pass.

Ikke mer klassisk enn dine udokumeterte og udokumenterbare påstander.

Dersom Hamas hadde spurt Israel om å få lov til å transportere barn ut av krigssonen så ville de fått det, på under et sekund.

Israel lider jo stort under det opinionspress, iscenesatt av Hamas, som det er at drepte og lemlestede barn vises i alle medier.

Israel ville tjent stort på dette.

Hamas, derimot ville jo tilsvarende ikke tjent squat på det, og derfor ville en sånn ordning aldri komme på tale.

You do the frigging math!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje ikke fått med deg at det ikke er det muslimske brorskapet som rår i egypt for tiden?

Under Mubarak var Israel og Egypt allierte, og det muslimske brorskapets korte styringsperiode endret ikke noe på det. Nå sitter de militære atter en gang med makten i Egypt, og alt er mer eller mindre som det var under Mubarak.

Det har jeg selvsagt fått med meg, og jeg har også fått med meg at grensen til Egypt heller ikke var pip-åpen mens Brorskapet faktisk styrte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer klassisk enn dine udokumeterte og udokumenterbare påstander.

Dersom Hamas hadde spurt Israel om å få lov til å transportere barn ut av krigssonen så ville de fått det, på under et sekund.

Israel lider jo stort under det opinionspress, iscenesatt av Hamas, som det er at drepte og lemlestede barn vises i alle medier.

Israel ville tjent stort på dette.

Hamas, derimot ville jo tilsvarende ikke tjent squat på det, og derfor ville en sånn ordning aldri komme på tale.

You do the frigging math!!!

Dette er den mest absurde og ubegrunnede påstanden om konflikten jeg til dags dato har sett.

Jeg blir nærmest målløs over at det er mulig å fremsette en slik påstand.

Hvis det var slik at du mener israel ville sett seg tjent med å gi et slags amnesti til palestinske barn, så er det merkelig at de ikke har SAGT det. Tenk så positivt DET hadde vært for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg selvsagt fått med meg, og jeg har også fått med meg at grensen til Egypt heller ikke var pip-åpen mens Brorskapet faktisk styrte.

Nei, den var ikke det. Jeg antar at det lå realpolitiske vurderinger til grunn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...