Gå til innhold

Slutt å syte, voksne palestinere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet at palestinere på Gaza ikke har noe sted å dra? Grensene er stengt og de har ingen rettigheter overhodet, det har israelere, de har muligheten til å flykte. Hamas er en fæl organisasjon, men det forsvarer overhodet ikke måten Israel behandler palestinerne på. Hvem er det som har lidd mest under denne konflikten? Israelerne eller Palestinerne? Det er lidelser på begge sider, men det er vel ikke så stor tvil om at konflikten har gått mest utover den palistinske sivilbefolkningen, og det er i hovedsak Israels ansvar.

Israel er på mange måter et vestlig demokrati, da er det naturlig at vi forventer mer av Israel enn Hamas. Hamas er sett på som en terrororganisasjon av mange. Hvem forventer du mest av; terrorister eller et vestlig demokrati?

Se mitt svar over ang. relokering av barn.

Jeg er helt og aldeles uenig med at vi skal forvente mere av Israelere!

Er du klar over hvor rasistisk den uttalelsen er?

Vi skal altså forvente at mennesker, i 2014, med adgang til internett og TV, oppfører seg som neanderthalere, som stammefolk - styrt av instinkt alene, uten evne til å ta rasjonelle og opplyste valg?

Hamas eksisterer ikke uten folkelig oppbakking, på et eller annet plan.

Selv om Hamas er årsaken til konflikten vi nå ser, så må vi så absolutt forvente av folkene på Gaza-stripen at de tar valg som bedrer deres situasjon, at de oppfører seg som folk!

Vi snakker trass i alt ikke om en indianer-stamme, dypt inne i Amazonas, som aldri har vært i kontakt med sivilisasjonen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starten på denne konflikten var at tre israelske gutter ble drept, og den israelske regjeringen beskylder Hamas for å være ansvarlige for drapene. Hamas benekter dette - i motsetning til tidligere, da de ofte har tatt ansvar for terrorhandlinger som angivelig er utført som rettferdig gjengjeldelse. Det finnes heller ingen beviser for at Hamas var ansvarlige for drapene på de tre, tvert imot er det tydelige bevis for det motsatte, og det er mye som tyder på at drapene var en false flag aksjon, utført av det israelske militæret for å få et påskudd til å starte terroren.

Hensikten med operasjonen fra Israels side var å invaderere Gaza by med bakkestyrker, for å løse det palestinske problemet en gang for alle, ved å okkupere Gaza som et forspill til å annektere det meste av Vestbredden. Ønsket er å realisere Stor-Israel , et fundamentalt punkt i regjeringsplattformen til det regjerende Likud partiet.

Nesten halvparten av ofrene for den israelske angrepet er barn, et faktum som sjelden nevnes i media, men ble levende dramatisert ved drapet på de fire palesinske småguttene som lekte på stranden i Gaza, idet de sparket fotball i strålende solskinn. Men ikke lenge: en israelsk rakett traff i nærheten, og de fire ble umiddelbart drept, og flere såret.

Israel sier at drapene var et uhell, og at Israel ikke henretter barn, men det er vanskelig å tro på dette. Israelerne har teknologien til å vite hvem og hva som er målet. Det er svært vanskelig å forstå hvordan Israels presisjonsbombing kunne ha gått så galt. Det israelske forsvaret er utstyrt med det mest avanserte overvåkningsutstyr som kan kjøpes for amerikanske skattepenger. Hva som er lettere å forstå, er imidlertid at det ikke var en "feil" i det hele tatt, men en bevisst handling, bare ett eksempel på en generell terror-politikk utført av israelerne mot befolkningen i Gaza.

Likevel blir israelere stadig mer likegyldige til den vestlige opinionen: de har trosset verdensopinionen og velter seg i sin egen militaristiske isolasjon - som gir dem mulighet til å bokstavelig talt komme unna med mord.

Max Blumenthal skriver i sin utmerkede bok Goliath: Life and Loathing in Greater Israel, at en ideologi som forkynner jødisk overlegenhet er nå mainstream i Israel, der denne bestselgende bok av et team av statsstøttede rabbinere hevder at det å drepe ikke-jøder er egentlig ikke en forbrytelse. Boken Torat Ha'Melech ("Kongens Torah"), av rabbinerne Yitzhak Shapira og Rabbi Yosef Elitzur, er en "guide for soldater og offiserer som søker rabbienes veiledning på riktig oppførsel." Blumenthal skriver:

"Boken er et sammensurium av rabbinske tekster som syntes å støtte folkemord. Shapira og Elitzur oppfordrer til en politikk av hensynsløshet overfor ikke-jøder, og hevdet at forbudet mot drap i Torah'en bare gjelder for en jøde som dreper en jøde, og ikke for en jøde som dreper en ikke-jøde. Rabbinerne uttalte at fiendens sivile befolkning er å anse som fiender av jødene, og kan derfor fritt drepes av jødene."

Blumenthal siterer følgende passasje fra rabbinerne morderiske oppfordringer:

"Enhver person som er mot oss, som oppfordrer krig mot Israel eller uttrykker tilfredshet om krigshandlinger mot Israel, er det tillatt å drepe."

Denne dødsdommen inkluderer israelske kritikere av Israels politikk, hvis eksistens "svekker vårt land ved sin tale."

Torat Ha'Melech er faktisk svært populære i Israel på tross av kontroversen den vekket. Denne gale folkemord læren til Shapira og Elitzur er ikke ekstrem i Israel i det hele tatt: det er den nasjonale ånd - og den militær doktrine - til staten Israel.

Dette er grunnen til at "to-statsløsning" er en illusjon: ville du ønsker å leve i samme land med en befolkning som har religiøs og juridisk rett til å drepe deg? Israel kan ikke reformeres. Hele samfunnet er forgiftet av hat, rasisme, og en kvasi-religiøs ideologi som er minst like fanatisk som al-Qaida og ISIS. Israelerne demonstrerer dette hver dag mens de tøylesløst lemleste palestinske barn og feirer sin egen brutalitet. De er sadister, rett og slett, som dreper for moro skyld.

En meningsmåling nylig sitert Israel som den største trusselen mot fred på jorden, og dette er helt sant. Israel er en kjeltringstat utstyrt med atomvåpen, og er den største trusselen mot verdensfreden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se mitt svar over ang. relokering av barn.

Jeg er helt og aldeles uenig med at vi skal forvente mere av Israelere!

Er du klar over hvor rasistisk den uttalelsen er?

Vi skal altså forvente at mennesker, i 2014, med adgang til internett og TV, oppfører seg som neanderthalere, som stammefolk - styrt av instinkt alene, uten evne til å ta rasjonelle og opplyste valg?

Hamas eksisterer ikke uten folkelig oppbakking, på et eller annet plan.

Selv om Hamas er årsaken til konflikten vi nå ser, så må vi så absolutt forvente av folkene på Gaza-stripen at de tar valg som bedrer deres situasjon, at de oppfører seg som folk!

Vi snakker trass i alt ikke om en indianer-stamme, dypt inne i Amazonas, som aldri har vært i kontakt med sivilisasjonen.

Rastisk? Overhodet ikke. Jeg forventer mer av Norge enn av al qaida også, er det og rasistisk? Jeg blir f.eks ikke overrassket om al qaida tar livet av mange sivile, men jeg blir overrasket og sjokert om Norge hadde gjort det samme. Det betyr selvsagt ikke at det er greit! Jeg forventer at et demokrati oppfører seg som et!

Hamas er ikke årsaken alene til konflikten, du snakker jo som om Israel har ingen skyld!? Synes du det er greit at palestinerne på Gaza ikke har noen muligheter til å flykte? Er det rart man blir sint og frustrert når Israel tar livet av mange sivile palestinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på denne konflikten var at tre israelske gutter ble drept, og den israelske regjeringen beskylder Hamas for å være ansvarlige for drapene. Hamas benekter dette - i motsetning til tidligere, da de ofte har tatt ansvar for terrorhandlinger som angivelig er utført som rettferdig gjengjeldelse. Det finnes heller ingen beviser for at Hamas var ansvarlige for drapene på de tre, tvert imot er det tydelige bevis for det motsatte, og det er mye som tyder på at drapene var en false flag aksjon, utført av det israelske militæret for å få et påskudd til å starte terroren.

Hensikten med operasjonen fra Israels side var å invaderere Gaza by med bakkestyrker, for å løse det palestinske problemet en gang for alle, ved å okkupere Gaza som et forspill til å annektere det meste av Vestbredden. Ønsket er å realisere Stor-Israel , et fundamentalt punkt i regjeringsplattformen til det regjerende Likud partiet.

Nesten halvparten av ofrene for den israelske angrepet er barn, et faktum som sjelden nevnes i media, men ble levende dramatisert ved drapet på de fire palesinske småguttene som lekte på stranden i Gaza, idet de sparket fotball i strålende solskinn. Men ikke lenge: en israelsk rakett traff i nærheten, og de fire ble umiddelbart drept, og flere såret.

Israel sier at drapene var et uhell, og at Israel ikke henretter barn, men det er vanskelig å tro på dette. Israelerne har teknologien til å vite hvem og hva som er målet. Det er svært vanskelig å forstå hvordan Israels presisjonsbombing kunne ha gått så galt. Det israelske forsvaret er utstyrt med det mest avanserte overvåkningsutstyr som kan kjøpes for amerikanske skattepenger. Hva som er lettere å forstå, er imidlertid at det ikke var en "feil" i det hele tatt, men en bevisst handling, bare ett eksempel på en generell terror-politikk utført av israelerne mot befolkningen i Gaza.

Likevel blir israelere stadig mer likegyldige til den vestlige opinionen: de har trosset verdensopinionen og velter seg i sin egen militaristiske isolasjon - som gir dem mulighet til å bokstavelig talt komme unna med mord.

Max Blumenthal skriver i sin utmerkede bok Goliath: Life and Loathing in Greater Israel, at en ideologi som forkynner jødisk overlegenhet er nå mainstream i Israel, der denne bestselgende bok av et team av statsstøttede rabbinere hevder at det å drepe ikke-jøder er egentlig ikke en forbrytelse. Boken Torat Ha'Melech ("Kongens Torah"), av rabbinerne Yitzhak Shapira og Rabbi Yosef Elitzur, er en "guide for soldater og offiserer som søker rabbienes veiledning på riktig oppførsel." Blumenthal skriver:

"Boken er et sammensurium av rabbinske tekster som syntes å støtte folkemord. Shapira og Elitzur oppfordrer til en politikk av hensynsløshet overfor ikke-jøder, og hevdet at forbudet mot drap i Torah'en bare gjelder for en jøde som dreper en jøde, og ikke for en jøde som dreper en ikke-jøde. Rabbinerne uttalte at fiendens sivile befolkning er å anse som fiender av jødene, og kan derfor fritt drepes av jødene."

Blumenthal siterer følgende passasje fra rabbinerne morderiske oppfordringer:

"Enhver person som er mot oss, som oppfordrer krig mot Israel eller uttrykker tilfredshet om krigshandlinger mot Israel, er det tillatt å drepe."

Denne dødsdommen inkluderer israelske kritikere av Israels politikk, hvis eksistens "svekker vårt land ved sin tale."

Torat Ha'Melech er faktisk svært populære i Israel på tross av kontroversen den vekket. Denne gale folkemord læren til Shapira og Elitzur er ikke ekstrem i Israel i det hele tatt: det er den nasjonale ånd - og den militær doktrine - til staten Israel.

Dette er grunnen til at "to-statsløsning" er en illusjon: ville du ønsker å leve i samme land med en befolkning som har religiøs og juridisk rett til å drepe deg? Israel kan ikke reformeres. Hele samfunnet er forgiftet av hat, rasisme, og en kvasi-religiøs ideologi som er minst like fanatisk som al-Qaida og ISIS. Israelerne demonstrerer dette hver dag mens de tøylesløst lemleste palestinske barn og feirer sin egen brutalitet. De er sadister, rett og slett, som dreper for moro skyld.

En meningsmåling nylig sitert Israel som den største trusselen mot fred på jorden, og dette er helt sant. Israel er en kjeltringstat utstyrt med atomvåpen, og er den største trusselen mot verdensfreden.

Nyhetsspeilet?

Vigrid?

Profetens Ummah?

Anonymous poster hash: 145d8...1b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastisk? Overhodet ikke. Jeg forventer mer av Norge enn av al qaida også, er det og rasistisk? Jeg blir f.eks ikke overrassket om al qaida tar livet av mange sivile, men jeg blir overrasket og sjokert om Norge hadde gjort det samme. Det betyr selvsagt ikke at det er greit! Jeg forventer at et demokrati oppfører seg som et!

Hamas er ikke årsaken alene til konflikten, du snakker jo som om Israel har ingen skyld!? Synes du det er greit at palestinerne på Gaza ikke har noen muligheter til å flykte? Er det rart man blir sint og frustrert når Israel tar livet av mange sivile palestinere?

Ja, det er rasistisk (i mangel av et bedre ord, dette har for så vidt intet med rase å gjøre, mer med idologi)

Hvorfor i all verden skal vi ha mer enn en standard for hvordan mennesker forventes å oppføre seg , i 2014?

Og, demokratiet i Israel oppfører seg helt som forventet, når man tenker på hvilken kamp de står i, og den motstander de har.

Hamas ble, er det mange som ynder å minne oss om, demokratisk valgt, altså demokrati.

Riktignok ble alle politiske opponenter likvidert eller lemlestet, så de ikke hadde så mye lyst til å delta i valget.

Jeg har gjentatte ganger anerkjent at Israel har skyld og ansvar i konflikten.

Jeg er dog ikke "neutral" eller "balansert" i min argumentasjon, og jeg hykler heller ikke et mål om å være det.

Det er nok av folk som legger all skyld på Israel, og ingen på Hamas, så der har vi balansen.

Sivile som dør på Gaza-stripen er en forferdelig og grotesk omkostning, en direkte følge av den kujonaktige taktikken til Hamas.

Dersom du mener at sivile ikke bør drepes, så burde du støtte fjernelse av Hamas, det er den eneste måten!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på denne konflikten var at tre israelske gutter ble drept, og den israelske regjeringen beskylder Hamas for å være ansvarlige for drapene. Hamas benekter dette - i motsetning til tidligere, da de ofte har tatt ansvar for terrorhandlinger som angivelig er utført som rettferdig gjengjeldelse. Det finnes heller ingen beviser for at Hamas var ansvarlige for drapene på de tre, tvert imot er det tydelige bevis for det motsatte, og det er mye som tyder på at drapene var en false flag aksjon, utført av det israelske militæret for å få et påskudd til å starte terroren.

Hensikten med operasjonen fra Israels side var å invaderere Gaza by med bakkestyrker, for å løse det palestinske problemet en gang for alle, ved å okkupere Gaza som et forspill til å annektere det meste av Vestbredden. Ønsket er å realisere Stor-Israel , et fundamentalt punkt i regjeringsplattformen til det regjerende Likud partiet.

Nesten halvparten av ofrene for den israelske angrepet er barn, et faktum som sjelden nevnes i media, men ble levende dramatisert ved drapet på de fire palesinske småguttene som lekte på stranden i Gaza, idet de sparket fotball i strålende solskinn. Men ikke lenge: en israelsk rakett traff i nærheten, og de fire ble umiddelbart drept, og flere såret.

Israel sier at drapene var et uhell, og at Israel ikke henretter barn, men det er vanskelig å tro på dette. Israelerne har teknologien til å vite hvem og hva som er målet. Det er svært vanskelig å forstå hvordan Israels presisjonsbombing kunne ha gått så galt. Det israelske forsvaret er utstyrt med det mest avanserte overvåkningsutstyr som kan kjøpes for amerikanske skattepenger. Hva som er lettere å forstå, er imidlertid at det ikke var en "feil" i det hele tatt, men en bevisst handling, bare ett eksempel på en generell terror-politikk utført av israelerne mot befolkningen i Gaza.

Likevel blir israelere stadig mer likegyldige til den vestlige opinionen: de har trosset verdensopinionen og velter seg i sin egen militaristiske isolasjon - som gir dem mulighet til å bokstavelig talt komme unna med mord.

Max Blumenthal skriver i sin utmerkede bok Goliath: Life and Loathing in Greater Israel, at en ideologi som forkynner jødisk overlegenhet er nå mainstream i Israel, der denne bestselgende bok av et team av statsstøttede rabbinere hevder at det å drepe ikke-jøder er egentlig ikke en forbrytelse. Boken er faktisk svært populære i Israel på tross av kontroversen den vekket. Denne gale folkemord læren til Shapira og Elitzur er ikke ekstrem i Israel i det hele tatt: det er den nasjonale ånd - og den militær doktrine - til staten Israel.

Dette er grunnen til at "to-statsløsning" er en illusjon: ville du ønsker å leve i samme land med en befolkning som har religiøs og juridisk rett til å drepe deg? Israel kan ikke reformeres. Hele samfunnet er forgiftet av hat, rasisme, og en kvasi-religiøs ideologi som er minst like fanatisk som al-Qaida og ISIS. Israelerne demonstrerer dette hver dag mens de tøylesløst lemleste palestinske barn og feirer sin egen brutalitet. De er sadister, rett og slett, som dreper for moro skyld.

En meningsmåling nylig sitert Israel som den største trusselen mot fred på jorden, og dette er helt sant. Israel er en kjeltringstat utstyrt med atomvåpen, og er den største trusselen mot verdensfreden.

Største truslen mot verdensfreden?

Overdrivelse, much??

Hvordan kan krangel om landområde på22000 km2 (halvdelen av Danmarks areal, samme areal som Oppland fylke) utgjøre en trussel mot verdensfreden?

Bare vrøvl!

Se litt lenger nord-øst, rundt Ukraina - der ser du den største trussel mot verdensfreden.

Endret av Sir Winston
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hamas er ikke kun en terrororganisasjon for folkene som stemte på dem. De var de eneste som faktisk hadde en infastruktur på Gazastripen ved forrige valg (Du vet, det USA og Israel lovte å akseptere fordi de var sikre på at Fatah ville vinne ... ops), de var altså de eneste som faktisk holdt samfunnet der inne i gang. De hadde helsehjelp, skoler og et fungerende politi.

Hvis man fortsatt må stille spørsmål ved hvorfor befolkningen på Gaza stemte på Hamas ved et valg, så er jo hele denne diskusjonen håpløs. Man kan si så mye "jeg ville aldri", når man sitter godt og trygt i Norge.



Anonymous poster hash: 7b6d6...0d1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere jødeelskerene begrunner dette med at Hamas gjemmer seg blant sivilbefolkningen. Sikkert mulig, men Israelerene viser sitt sanne jeg da de driter i sivilbefolkningen og dreper dem uten å blunke.

Hvis Israel driter i sivilbefolkningen, hvorfor ringer de da til de som bor i et hus, og varsler dem om at de kommer til å bombe det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastisk? Overhodet ikke. Jeg forventer mer av Norge enn av al qaida også, er det og rasistisk? Jeg blir f.eks ikke overrassket om al qaida tar livet av mange sivile, men jeg blir overrasket og sjokert om Norge hadde gjort det samme. Det betyr selvsagt ikke at det er greit! Jeg forventer at et demokrati oppfører seg

Jeg ser ofte at dette argumentet blir brukt.

At vi må forvente mer av ett demokrati enn ett diktatur.

Men det du da indirekte sier, er at det faktisk vil være en fordel for israelerne om de innfører ett diktatur i Israel.

Ser du hvor bakvendt det blir? Er det på noe som helst måte ønskelig?

Anonymous poster hash: 145d8...1b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ofte at dette argumentet blir brukt.

At vi må forvente mer av ett demokrati enn ett diktatur.

Men det du da indirekte sier, er at det faktisk vil være en fordel for israelerne om de innfører ett diktatur i Israel.

Ser du hvor bakvendt det blir? Er det på noe som helst måte ønskelig?

Anonymous poster hash: 145d8...1b9

Det er ikke det jeg sier. Slike handlinger er avskyelig enten det kommer fra et demokrati eller et diktatur. Men jeg forventer likvel mer fra et demokrati enn fra et folk som er undertrykt og ikke har noen frihet. Selv om jeg ikke har store forventniger om at terroorganisasjoner skal oppføre seg ordentlig, så betyr det ikke at jeg forsvarer handlingene.

Uansett, det som er fakta er at mange sivilie palestinere blir drept av Israel, og det er intet annet en grusomt, og Israel har ansvar for sine egne handlinger og de kunne vært unngått. Det er da ganske tydelig at måten konflikten har vært håndert på ikke fungerer. Vold er aldri løsningen på konflikter, vold avler vold, det har vi sett mange ganger. Det handler ikke om å forsvare seg, det virker som om det handler om hevn og hat.

Jeg er enig i at Hamas ikke er den beste organisasjonen til å ha makt i Palestina, men er fullstendig uenig i at det er greit å ta livet av sivile for å bli kvitt Hamas, og det er tydelig at det ikke fungerer heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Dere ber om det når dere stemmer på Hamas. Dere vet at Israel kommer til å svare når dere skyter raketter på dem. Dere ber om bråk, og får som fortjent. Hvordan har dere voksne palestinere hjerte til å utsette barna dere for denne grusomheten?

Anonymous poster hash: c3caa...50b

Og igjen ser vi en naiv person som tror at Israel er helt uten skyld.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ganske tydelig at måten konflikten har vært håndert på ikke fungerer. Vold er aldri løsningen på konflikter, vold avler vold, det har vi sett mange ganger. Det handler ikke om å forsvare seg, det virker som om det handler om hevn og hat.

Det samme kan man jo si om motparten. Hamas og diverse andre palestinske organisasjoner prøver å løse konflikten med vold. Det er ingen tvil om hvem som taper mest på dette. Likevel framprovoserer Hamas gang på gang israelske angrep.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kan man jo si om motparten. Hamas og diverse andre palestinske organisasjoner prøver å løse konflikten med vold. Det er ingen tvil om hvem som taper mest på dette. Likevel framprovoserer Hamas gang på gang israelske angrep.

Det er jeg enig i, Hamas har også skyld i konflikten og det er mange Israelere som også lider på grunn av denne konflikten.

Men Israels behandling av palestinerene er uansett ikke OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg enig i, Hamas har også skyld i konflikten og det er mange Israelere som også lider på grunn av denne konflikten.

Men Israels behandling av palestinerene er uansett ikke OK.

Hva bør Israel gjøre annerledes da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bør Israel gjøre annerledes da?

Det er en vanskelig konflikt, og jeg har selvsagt ikke løsningen på konflikten.

Men jeg mener at Israel bør gi palestinerne på gazastripen muligheten til å forlate gazastripen, hvis de mener at Gaza er en del av Israel, så må de gi beboerne de samme rettighetene som andre innbyggere av Israel.

Israel må slutte å okkupere land som ikke er deres. Og de må slutte å ta livet av sivile. Jeg kan skjønne at mange mener at Israel må ha rett til å forsvare seg, men det er tydelig at det ikke fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanskelig konflikt, og jeg har selvsagt ikke løsningen på konflikten.

Men jeg mener at Israel bør gi palestinerne på gazastripen muligheten til å forlate gazastripen, hvis de mener at Gaza er en del av Israel, så må de gi beboerne de samme rettighetene som andre innbyggere av Israel.

Israel må slutte å okkupere land som ikke er deres. Og de må slutte å ta livet av sivile. Jeg kan skjønne at mange mener at Israel må ha rett til å forsvare seg, men det er tydelig at det ikke fungerer.

Jeg vet ikke, men jeg tror Israel lar folk i Gaza forlate området om de ønsker det. Vi hører jo om palestinere med bopel i Norge, som får dra. Problemet er vel heller at ingen ønsker å ta imot palestinerne (uten statsborgerskap i et annet land). Nabolandene, i praksis Egypt, har nok flyktninger fra før av.

Israel mener ikke at Gaza er en del av Israel. De forlot jo Gaza i 2005.

Israel kan ikke bare slutte å okkupere områder de har tatt i kriger uten en fredsavtale. Da vil jo bare angrepene på Israel fortsette fra de tidligere områdene. Det er jo det som skjer med Gaza. Israel tok Gaza fra Egypt i 1967 og okkuperte området fram til 2005, da de ensidig trakk seg ut. Friheten har Hamas brukt til å skyte raketter på Israel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt sikker på at barna ville være velkommen flere steder, Vestbredden f.eks. (Israel hadde garantert arrangsjert buss-transporten!!), eller Egypt.

Til og med Israelere hadde åpnet hjemmene sine, om dette ble tema.

Men, det blir det aldri, for propaganda-tapet for Hamas ville være enormt!!

Jødene har lukket Gaza. Det er ingen emigrering hverken for voksne eller barn. Det er ikke mulig for noen å hverken flykte eller sende barna til et trygt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men jeg tror Israel lar folk i Gaza forlate området om de ønsker det. Vi hører jo om palestinere med bopel i Norge, som får dra. Problemet er vel heller at ingen ønsker å ta imot palestinerne (uten statsborgerskap i et annet land). Nabolandene, i praksis Egypt, har nok flyktninger fra før av.

Israel mener ikke at Gaza er en del av Israel. De forlot jo Gaza i 2005.

Israel kan ikke bare slutte å okkupere områder de har tatt i kriger uten en fredsavtale. Da vil jo bare angrepene på Israel fortsette fra de tidligere områdene. Det er jo det som skjer med Gaza. Israel tok Gaza fra Egypt i 1967 og okkuperte området fram til 2005, da de ensidig trakk seg ut. Friheten har Hamas brukt til å skyte raketter på Israel.

De som forlater Gaza er de som har utenlandske pass, f.eks norske. Alle andre blir værende. Israel kan ikke holde igjen utenlandske statsborgere, det ville føre til problemer for dem. Men palestinere kan de holde på Gaza, og de gjør de også. Grensen er hermetisk lukket for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen ser vi en naiv person som tror at Israel er helt uten skyld.

Tåpelig kommentar, ingen her på KG mener eller sier at Israel er helt uten skyld.

Derimot er det en del som mener at araberne på Gaza-stripen er forfulgte uskyldigheter!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jødene har lukket Gaza. Det er ingen emigrering hverken for voksne eller barn. Det er ikke mulig for noen å hverken flykte eller sende barna til et trygt sted.

Jada, helt i tråd med Hamas propaganda så du jo hevde dette.

Dersom Hamas ønsket det, så var barna i sikkerhet, på den ene eller andre måten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...