Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det var kanskje ikke akkurat oversharing på facebook, men hun deler ekstremt mye om Forever Living der.

Jeg hadde ingen anelse om at det var så ekstremt, men der tok jeg feil gitt! :(

Jeg har flere som selger forskjellige ting på Facebook. Forever living, Tupperware, Mary Kay, Oriflame osv. Felles for alle sammen er at de har blitt helt tullete. Jeg skjønner at de tjener penger på det de selger, men de oppfører seg litt som nyfrelste eksnarkomane, og det gir meg ikke lyst til å kjøpe.

Bilder av en slikkepott med teksten; "dette er den beste investeringen jeg noensinne har gjort, jenter. Har aldri vært borti makan til slikkepott, helt fantastisk. Før var jeg håpløs på kjøkkenet, men nå tryller jeg frem de lekreste kaker. (Tupperware).

Altså, det er en slikkepott....

Anonymous poster hash: b6f2c...5cf

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har flere som selger forskjellige ting på Facebook. Forever living, Tupperware, Mary Kay, Oriflame osv. Felles for alle sammen er at de har blitt helt tullete. Jeg skjønner at de tjener penger på det de selger, men de oppfører seg litt som nyfrelste eksnarkomane, og det gir meg ikke lyst til å kjøpe.

Bilder av en slikkepott med teksten; "dette er den beste investeringen jeg noensinne har gjort, jenter. Har aldri vært borti makan til slikkepott, helt fantastisk. Før var jeg håpløs på kjøkkenet, men nå tryller jeg frem de lekreste kaker. (Tupperware).

Altså, det er en slikkepott....

Anonymous poster hash: b6f2c...5cf

 

Haha, det er jo bare helt fantastisk :ler: 

Samme hva man slenger sammen, og hvilket blandingsforhold det er. Det viktigste er slikkepotten! Da blir alt så bra atte! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere som selger forskjellige ting på Facebook. Forever living, Tupperware, Mary Kay, Oriflame osv. Felles for alle sammen er at de har blitt helt tullete. Jeg skjønner at de tjener penger på det de selger, men de oppfører seg litt som nyfrelste eksnarkomane, og det gir meg ikke lyst til å kjøpe.

Bilder av en slikkepott med teksten; "dette er den beste investeringen jeg noensinne har gjort, jenter. Har aldri vært borti makan til slikkepott, helt fantastisk. Før var jeg håpløs på kjøkkenet, men nå tryller jeg frem de lekreste kaker. (Tupperware).

Altså, det er en slikkepott....

Anonymous poster hash: b6f2c...5cf

 

Uff, ja, jeg har et par sånne på vennelista jeg og. Den verste selger Mary Kay, og jeg kjenner jeg blir aggressiv bare av caps lock og hjerte-bruken hennes. Hun er ikke venn lenger, liksom, hun er Mary Kay-konsulent, og kun Mary Kay-konsulent. OG LITE ANTE HUN AT DET SKULLE BLI SÅÅÅÅÅ FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Anonymous poster hash: 9a9ff...379

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff, ja, jeg har et par sånne på vennelista jeg og. Den verste selger Mary Kay, og jeg kjenner jeg blir aggressiv bare av caps lock og hjerte-bruken hennes. Hun er ikke venn lenger, liksom, hun er Mary Kay-konsulent, og kun Mary Kay-konsulent. OG LITE ANTE HUN AT DET SKULLE BLI SÅÅÅÅÅ FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Anonymous poster hash: 9a9ff...379

 

 

Åhr, ja det er slik det føles! Først og fremst forhandler av noe, og dernest venn hvis det er noe tid til overs. 

Jeg har hu venninna mi som er Forever-frelst, og ei som driver med Herbalife. Begge to er nesten sektmedlemmer og skryter hele tiden om de fantastiske kollegaene sine, og at de har verdens beste jobb, verdens beste kollegaer, verdens beste produkter. 

De som blir helfrelste på den måten ser ut til å bare totalt kaste bort de vennene de hadde før til fordel for de nye fantastiske bekjentskapene sine. Ingenting annet i fokus der. 

Jeg blir matt jeg altså.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos forever living :fnise: har ei som legger ut slik som deres venninner her. Men hun la ut målene sine om har som mål at innen slutten av oktober skal hun bli assistent manager, og en hel måned etter, altså slutten av november bli manager. Altså, er ikke det litt kort tid å bli forfremmet eller er det andre "regler" i det "yrket"? :fnise:

Anonymous poster hash: bf5cd...f30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos forever living :fnise: har ei som legger ut slik som deres venninner her. Men hun la ut målene sine om har som mål at innen slutten av oktober skal hun bli assistent manager, og en hel måned etter, altså slutten av november bli manager. Altså, er ikke det litt kort tid å bli forfremmet eller er det andre "regler" i det "yrket"? :fnise:

Anonymous poster hash: bf5cd...f30

 

Man går oppover i nivåer for bonus osv. Disse nivåene har titler, som ass. manager, manager osv. 

Så det kommer an på hvor mange man får under seg, hvor mye de bruker eller selger, om de får flere under seg, og hvor mye man selv selger og bruker. Assistent manager var visst et nivå som krever opp mot 60000 kroner i utsalgspris. Dette skal da bestilles av en selv og de under en. 

Manager er vel det dobbelte. Det er hva jeg har fått med meg. Har tilgang på alt det selv, men gidder ikke å sette meg inn i det. Kommer ikke til å bestille sminke og propolis for de summene uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenåringsbarn, og har lagt til foreldrene til mange av vennene deres på facebook. Av disse er det mange som diskuterer innvandring på facebook. Det som er litt trist er at flere av disse skriver ting som lakenhorer(om kvinner i burka), at alle innvandrere burde tas med ut i skogen og skytes osv. Siden de gjør dette på sine åpne profiler, og noen tilogmed tagger barna sine, leser mine barn dette. Jeg vil ikke at mine barn skal omtale kvinner/jenter for horer og generelt omtale alle mennesker med respekt, og skulle ønske de andre foreldrene kunne tenkt over hvilke signaler de sender.

Anonymous poster hash: b6f2c...5cf

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenåringsbarn, og har lagt til foreldrene til mange av vennene deres på facebook. Av disse er det mange som diskuterer innvandring på facebook. Det som er litt trist er at flere av disse skriver ting som lakenhorer(om kvinner i burka), at alle innvandrere burde tas med ut i skogen og skytes osv. Siden de gjør dette på sine åpne profiler, og noen tilogmed tagger barna sine, leser mine barn dette. Jeg vil ikke at mine barn skal omtale kvinner/jenter for horer og generelt omtale alle mennesker med respekt, og skulle ønske de andre foreldrene kunne tenkt over hvilke signaler de sender.

Anonymous poster hash: b6f2c...5cf

 

Jeg blir litt sjokkert over at folk får seg til å skrive slikt åpenlyst :o Skammer de seg ikke over slike holdninger? Er det noen som tør å si imot dem? Jeg har en del fb-venner med litt andre politiske syn enn meg, men så drøye ting har jeg aldri sett på min feed heldigvis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går oppover i nivåer for bonus osv. Disse nivåene har titler, som ass. manager, manager osv. 

Så det kommer an på hvor mange man får under seg, hvor mye de bruker eller selger, om de får flere under seg, og hvor mye man selv selger og bruker. Assistent manager var visst et nivå som krever opp mot 60000 kroner i utsalgspris. Dette skal da bestilles av en selv og de under en. 

Manager er vel det dobbelte. Det er hva jeg har fått med meg. Har tilgang på alt det selv, men gidder ikke å sette meg inn i det. Kommer ikke til å bestille sminke og propolis for de summene uansett :P

Er ikke pyramidespill forbudt?

Anonymous poster hash: 1caab...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke pyramidespill forbudt? Anonymous poster hash: 1caab...204

Definisjonen på pyramidespill er vel f.eks å selge aksjer eller lisenser uten at det er et fysisk produkt. Altså noe som ikke eksisterer og som kollapser pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en venninne som har blitt sektmedlem, altså konsulent for forever living. Måtte rett og slett bryte kontakten siden hun ikke lot være å mase om FF både på telefon og når hun var på besøk, hun nektet å ta nei for et svar også, hva enn jeg svarte hadde hun et motargument. Og ja, Facebooken hennes handler kun om dette..

Skal ALDRI ta i de produktene kjenner jeg.

Anonymous poster hash: 223fd...841

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er ikke pyramidespill forbudt?

Anonymous poster hash: 1caab...204

 

 

Det opplegget der blir kalt Multi Level Marketing; det er teknisk sett ikke ulovlig, men det er sleipe saker, og det er ytterst få som tjener noe særlig på det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er jævlig sulten og synes det er rart fordi du spiste en stor porsjon fiskeboller og poteter med hvit saus for ikke så lenge siden, men tenker "jaja, magen vil ha det magen vil ha". Så lager du deg speilegg med ristet brød og tomatbønner, fordi det er noe av det beste du vet, og så begynner du og spise og jo mer du spiser jo mer sulten blir du og du skjønner ingenting. Og når du er ferdig og tørker deg om munnen og er så sulten at du har vondt i magen begynner du å blø fra fitta og skjønner at åja; du var aldri sulten, bare kvalm. Og ikke bare gjorde du det værre med å spise mer, men du kastet også bort en boks tomatbønner og i det du innser dette begynner du å hylgrine så kraftig at du ikke klarer å gå til badet for å fikse tampong så du bare ligger i senga og blør og hulker mens det hvite sengetøyet du la på for noen dager siden blir full av flekker du aldri kommer til å få bort.

 

 

:kvalm:



Anonymous poster hash: 4112a...fa2
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er jævlig sulten og synes det er rart fordi du spiste en stor porsjon fiskeboller og poteter med hvit saus for ikke så lenge siden, men tenker "jaja, magen vil ha det magen vil ha". Så lager du deg speilegg med ristet brød og tomatbønner, fordi det er noe av det beste du vet, og så begynner du og spise og jo mer du spiser jo mer sulten blir du og du skjønner ingenting. Og når du er ferdig og tørker deg om munnen og er så sulten at du har vondt i magen begynner du å blø fra fitta og skjønner at åja; du var aldri sulten, bare kvalm. Og ikke bare gjorde du det værre med å spise mer, men du kastet også bort en boks tomatbønner og i det du innser dette begynner du å hylgrine så kraftig at du ikke klarer å gå til badet for å fikse tampong så du bare ligger i senga og blør og hulker mens det hvite sengetøyet du la på for noen dager siden blir full av flekker du aldri kommer til å få bort.

:kvalm:

Anonymous poster hash: 4112a...fa2

Wtf?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når du er jævlig sulten og synes det er rart fordi du spiste en stor porsjon fiskeboller og poteter med hvit saus for ikke så lenge siden, men tenker "jaja, magen vil ha det magen vil ha". Så lager du deg speilegg med ristet brød og tomatbønner, fordi det er noe av det beste du vet, og så begynner du og spise og jo mer du spiser jo mer sulten blir du og du skjønner ingenting. Og når du er ferdig og tørker deg om munnen og er så sulten at du har vondt i magen begynner du å blø fra fitta og skjønner at åja; du var aldri sulten, bare kvalm. Og ikke bare gjorde du det værre med å spise mer, men du kastet også bort en boks tomatbønner og i det du innser dette begynner du å hylgrine så kraftig at du ikke klarer å gå til badet for å fikse tampong så du bare ligger i senga og blør og hulker mens det hvite sengetøyet du la på for noen dager siden blir full av flekker du aldri kommer til å få bort.

 

 

:kvalm:

Anonymous poster hash: 4112a...fa2

 

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg spørre om det er normalt å legge ut gaveliste til en babyshower?

 

Ei på facebook som skrev at hun og typen hadde kommet fram til ønskeliste i forbindelse med at de venter barn. Denne er nå sendt ut til alle de som er inviterte på denne beibidusjen.

 

Synes dette er litt sært å legge ut på facebook, da jeg ikke trodde babyshower handlet om gaver - men mulig jeg er helt på viddene her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det vel ganske vanlig å registrere ønskelisten på div. babybutikker, på samme måte som ved bryllup.. Man kan sikkert gjøre det i Norge også. Babyshower handler jo om å gi gaver til de vordende foreldrene som de trenger til babyen, eller?



Anonymous poster hash: 43941...84d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What??  :sjokkert:

 

 

Wtf?!

 

 

Hæ?

 

 

Da faq did I just read :sjokkert:

 

Glad jeg ikke var den eneste som reagerte! Hun får bare støttende kommentarer, ingen som reagerer i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 4112a...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...