Gå til innhold

Hva liker du/liker du ikke med samfunnet vårt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker samfunnet vårt fordi vi har et fantastisk velferdssystem som stort sett tar vare på alle mennesker, uansett livssituasjon. Det er det eneste jeg kommer på av positive ting.

Jeg liker IKKE samfunnet vårt for det faktum at vi presses fra alle kanter, både med tanke på jobb/karriere og familie og barn. Noen ganger kan det føles som et fengsel, og et pliktløp, og at vi er nikkedukker for staten.

Vi tenker ikke selv, og glemmer å LEVE. Vi tenker ikke på at vi har muligheten til å gjøre hva vi vil.. Vi MÅ ikke jobbe, ha familie og unger hvis vi ikke vil! At vi må alt dette, er bare en illusjon og en massesuggesjon. Og det samfunnet mener at man trenger for å "lykkes".

Hva liker du/ hater du ved samfunnet vårt?



Anonymous poster hash: 77bdd...bad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er alt for gynosentrisk og at problemene det skaper for menn ikke blir tatt på alvor.



Anonymous poster hash: df986...101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mennesker bryr seg om likes. Retweets. Instagram. Facebook. At mennesker går forbi mennesker som trenger hjelp og er i sårbare situasjoner, siden ingen andre hjelper heller. At mennesker trenger bekreftelse.



Anonymous poster hash: a0feb...46b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At staten bruker utallige milliarder på utlandet, for det er så fantastisk og da kommer nok de fattige i utlandet og hjelper oss når vi er i nød, noe som aldri kommer til å skje. men staten tar ikke vare på Norge.

At vi ikke hjelper hverandre, er iskalde og hatefulle mot hverandre som nordmenn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker:

*At vi har flinke folk på sykehus, skoler, barnehager og institusjoner. -både med og uten utdanning.

*At om man går på en smell her i livet, finnes det bra system som fanger deg opp og hjelper deg tilbake. Du slipper å selge hus og heim og leve på gata. Velferdssystem altså.

*Demokrati og ytringsfrihet

*Engasjemang i idrett og fritidsaktiviteter. Gir barn, unge og voksne en arena hvor vi alle er like, og hvor alle kan delta.

Liker ikke:

*Dyrkingen av egoet og individualist samfunnet som bare øker og øker. Fellesskap og inkludering er viktig!

*Perfeksjonist samfunnet hvor alle skal være trente, friske, smarte og ressurssterke. Det burde være rom for alle typer mennesker.

* Internett samfunnet hvor vi er "sosiale" på sosiale medier. Vi sender "kondolerer" på face, framfor å ta en telefon eller stikke innom, og faktisk snakke med vedkommende.

*Ekstrimist samfunnet, hvor holdninger og handlinger blir mer og mer ekstreme. Dette gjelder på mange arenaer.

*Forbruken og miljø -blindhet.

Politikerne må få hodet ut av ræva å se hva vi gjør med planeten, og se at vi vegynner å få dårlig tid!!

Har sikkert mer, men kommer ikke på..

Anonymous poster hash: 388e5...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skremmende utvikling med tanke på alt som legges ukritisk ut på nett, en annen ting er at jeg treffer vennene mine oftere i en virtuell verden enn i rl.



Anonymous poster hash: 9983a...4ce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker sikkerhetsnettet som eksisterer for folk som faller utenfor, tilogmed uten å ha jobbet en dag i sitt liv. liker at de som ønsker får muligheten til hjelp til å bli friske. (psykiske lidelser)

Liker ikke denne mentaliteten som er kommet om at det er så fryktelig synd på menn. hvorfor spesielt menn? jeg liker heller ikke fokus på at kvinner har det såå vondt. (blir som å dra slavekortet, hallo nå må vi videre!)
Føler at det nå skal synes synd på menn fordi de har fått for lite "oppmerksomhet" hvorfor må det være synd på noen? mennesker er ikke stakkarslige offervesen. nei, ikke de av oss med en haug av stygge traumer heller, nei!

Dette med at det er synd på de og de bunner vel i en annen ting jeg ikke liker: alt hatet og sinnet. dette får jo bare gro og godgjøre seg når flere samles og er superenige. hvorfor fokuserer ikke alle og enhver heller på å jobbe seg gjennom sine opplevelser, gjøre seg selv til et bedre menneske?

Verden er urettferdig, det heter livet, så legg fra deg hevnlysten og start å fei



Anonymous poster hash: 6ba22...cce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...