Gå til innhold

Folk som poster syke filmer på fb


lille_fiol

Anbefalte innlegg

Jeg er bare nødt til å få ut litt sinne!!

Satt nettopp på facebook å scrolla ned, og så at den ene filmen var av en gutt og en tiger (videon startet av seg selv når man scroller over), man ser tydelig at det er en gutt nede i et tigerbur i zoologisk hage. Jeg skjønte med en gang hvor det ville ende når jeg ser tigeren drar gutten med seg, prøvde å trykke den vekk for det var helt forjævlig å se på når man skjønner at de som kunne drept tigeren aldri vil komme fram i tide.

Jeg ble så sint og lei meg at hjerta mitt banket i hundre!

Dette kommenterte hun jenta på fb som la ut:

"Off..., men hvorfor klatret han over!?" eller noe sånn i den duren, hun gjorde liksom narr av en dum unge som klatret ned til en tiger i zoologisk hage.

Dette synes jeg var helt sykt!

For det første:Hvem faen filmer dette!? burde de ikke bruke tiden sin på å redde dene gutten som det står i avisartikkelen ble revet ihjel levende!? og hvem er virkelig dum og ignorant nok til å poste en sånnen film! Dette her er de siste minuttene av denne guttens liv og folk sitter å gjør narr av det på fb!

Ingen absolutt ingen fortjener å dø på den måten, uansett om man klatret på et gjerde med vilje eller falt ned eller hva man gjorde, det er zoologisk hage sitt ansvar å ha gode nok gjerder!

Til slutt kan jeg si at jeg skrev hva jeg mente til denne jenta som alltid får masse likes osv, og hun tålte tydeligvis ikke å få noe kritikk, men det hele endte med at hun fjerna posten, så sånn sett oppnådde jeg noe.

Burde ikke vært lov å la sånt florere på nettet! Motbydelig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde et par tidligere, litt yngre kollegaer som postet grusomme videoer på facebook. Endte opp med å slette begge to. Er ikke interessert i å ha sånt på min tidslinje.

Samt at jeg hadde en jeger som konstant la ut bilder av opprevnede hunder i kampen for å få skyte ulv, utrolig ekkelt og ikke noe jeg vil se når jeg sjekker min Facebook feed.

Dersom denne jenta poster flere slike ting, ville jeg rett og slett fjernet henne. Takler ikke folk som ukritisk poster ting på sosiale medier uten å ha noen form for medfølelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å slette dem fra listen din eller? Nå synes jeg at fb er utrolig teit og kunne aldri tenkt meg å kaste bort tid på det, men hvis jeg hadde ''venner'' som tvinger på meg bilder eller videoopptak jeg ikke synes noe om, så ville jeg rett og slett fjernet dem fra listen min.



Anonymous poster hash: 406e0...5b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på å fjerne henne, men har liksom underholdt meg litt med de andre idiotiske innleggene hennes (hun har ikke hatt sånne filmer før da),hun er like gammel som meg å la meg til på facebook for en stund siden, husket ikke hvem hun var for jeg gikk i klasse med henne et halvt år eller noe på barneskolen.

Hun virker utrolig umoden hun posta tilbake " eeh , dette er min profil og jeg har lov til å poste hva jeg vil, har du noe i mot det kan du jo slette meg fra fb, aner ikke hvem du er anyways..."

Herregud..sååå kul! 24 år, skulle trodd hun var 13....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ting å slette folk, og det skal jeg gjøre, men jeg synes det er viktig å si ifra når man blir provosert og synes noe er uakseptabelt,det er nesten så jeg ville at hun skulle hatt den posten sånn at alle kan se at ikke ALLE synes at å legge ut noe sånnt er ok. Var to jenter som hadde skrevet "uff" og et eller annet,. mener at sånne folk bør få vite når noe ikke er OKEI!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom jeg over også, og jeg tenkte mye av det samme som deg.

Men måå jo bare spørre :P fikk du noen likes eller noen som støtta deg? Håper det!

Anonymous poster hash: 3586b...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare nødt til å få ut litt sinne!!

Satt nettopp på facebook å scrolla ned, og så at den ene filmen var av en gutt og en tiger (videon startet av seg selv når man scroller over), man ser tydelig at det er en gutt nede i et tigerbur i zoologisk hage. Jeg skjønte med en gang hvor det ville ende når jeg ser tigeren drar gutten med seg, prøvde å trykke den vekk for det var helt forjævlig å se på når man skjønner at de som kunne drept tigeren aldri vil komme fram i tide.

Jeg ble så sint og lei meg at hjerta mitt banket i hundre!

Dette kommenterte hun jenta på fb som la ut:

"Off..., men hvorfor klatret han over!?" eller noe sånn i den duren, hun gjorde liksom narr av en dum unge som klatret ned til en tiger i zoologisk hage.

Dette synes jeg var helt sykt!

For det første:Hvem faen filmer dette!? burde de ikke bruke tiden sin på å redde dene gutten som det står i avisartikkelen ble revet ihjel levende!? og hvem er virkelig dum og ignorant nok til å poste en sånnen film! Dette her er de siste minuttene av denne guttens liv og folk sitter å gjør narr av det på fb!

Ingen absolutt ingen fortjener å dø på den måten, uansett om man klatret på et gjerde med vilje eller falt ned eller hva man gjorde, det er zoologisk hage sitt ansvar å ha gode nok gjerder!

Til slutt kan jeg si at jeg skrev hva jeg mente til denne jenta som alltid får masse likes osv, og hun tålte tydeligvis ikke å få noe kritikk, men det hele endte med at hun fjerna posten, så sånn sett oppnådde jeg noe.

Burde ikke vært lov å la sånt florere på nettet! Motbydelig!

Du kan få fb til å stoppe den automatiske avspillingen når du scroller nedover siden. Er ikke helt sikker på hvordan en gjør det, men jeg vet det går an.

Anonymous poster hash: c35a4...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ting å slette folk, og det skal jeg gjøre, men jeg synes det er viktig å si ifra når man blir provosert og synes noe er uakseptabelt,det er nesten så jeg ville at hun skulle hatt den posten sånn at alle kan se at ikke ALLE synes at å legge ut noe sånnt er ok. Var to jenter som hadde skrevet "uff" og et eller annet,. mener at sånne folk bør få vite når noe ikke er OKEI!

Jeg sletter konsekvent venner som legger ut videoer/bilder av dyreplageri. Uansett om det er for at de som begår plageriet skal "tas" eller ei. Jeg har sågar skjelt ut et par venner pga postingen deres, selv om de mener det godt.

Anonymous poster hash: c35a4...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg har ei som stadig vekk poster bilder og videoer av dyreplageri. Hun gjør det jo bare fordi hun er verdens største dyrevenn, og jeg skjønner jo poenget med å sette fokus på det. Men det er faen så deprimerende å se flådde kaniner og kattunger som blir mishandlet hele tiden, hjertet mitt blir jo knust hver gang. Har skjult henne fra tidslinjen og sa også til henne at jeg synes det er for tungt og kjipt å få de der grusomhetene i trynet med jevne mellomrom.

Jeg fikk forøvrig også sendt en video på mail engang av en person som ble drept på en helt bestialsk måte, nesten som en humoristisk greie fra avsenderens side. Jeg slo av med en gang jeg skjønte hva det gikk i, men var for sent - hadde mareritt i flere dager etterpå og mistet nesten troen på menneskeheten. Og den personen som syntes dette var et eller annet "must see" som man bare kunne sende til folk uten en advarsel om innhold engang har jeg fra den dag av mistenkt for å totalt mangle empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom jeg over også, og jeg tenkte mye av det samme som deg.

Men måå jo bare spørre :P fikk du noen likes eller noen som støtta deg? Håper det!

Anonymous poster hash: 3586b...63f

Ja det var en som trykket like på det første jeg skrev, og det andre jeg skrev som var mye mer utfyllende hvor jeg la til artikkelen ble slettet etter et par sekund, så det fikk nok ingen sett dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som stadig vekk poster bilder og videoer av dyreplageri. Hun gjør det jo bare fordi hun er verdens største dyrevenn, og jeg skjønner jo poenget med å sette fokus på det. Men det er faen så deprimerende å se flådde kaniner og kattunger som blir mishandlet hele tiden, hjertet mitt blir jo knust hver gang. Har skjult henne fra tidslinjen og sa også til henne at jeg synes det er for tungt og kjipt å få de der grusomhetene i trynet med jevne mellomrom.

Jeg fikk forøvrig også sendt en video på mail engang av en person som ble drept på en helt bestialsk måte, nesten som en humoristisk greie fra avsenderens side. Jeg slo av med en gang jeg skjønte hva det gikk i, men var for sent - hadde mareritt i flere dager etterpå og mistet nesten troen på menneskeheten. Og den personen som syntes dette var et eller annet "must see" som man bare kunne sende til folk uten en advarsel om innhold engang har jeg fra den dag av mistenkt for å totalt mangle empati.

Uff herregud, det hørres overdrevent ut. Jeg elsker jo dyr selv og poster mye artikler om underskrift kampanjer osv, men jeg ville aldri finnet på å søke på slike filmer på nettet,sett dem eller postet dem, det blir for mye av det gode for min del. Men håper at disse som gjorde disse forferdelige tingene blir tatt da,siden filmen blir delt og sett av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min så forresten og en slik film av et drap, var fordi en på dette forumet la ut en link og jeg sa at det var grusomt det som sto om filmen og sykt at det fantes sånne mennesker, og da sa han at han ville se den. Og han ble veldig stille etterpå, virka faktisk som det gikk bittelitt inn på han, og han er litt avlukket med følelsene sine på sånne ting (ikke misforstå meg!) han har empati og ville prøvd å redde både dyr og mennesker om han hadde hatt muligheten til det i en slik situasjon, men han mistet faren sin veldig ung og jeg tror at han etter det klarer å legge sånne følelser langt vekk, mens jeg hadde hylt og tenkt på det i mange år framover hvis jeg så et menneske bli halshugget på film av folk som står å ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som reagerer så sterkt på slike videoer. Endrer dere noen av vanene deres etterpå? Eller er det ok å støtte opp om dyremishandling så lenge dere slipper å se det?

Anonymous poster hash: a8204...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For dere som reagerer så sterkt på slike videoer. Endrer dere noen av vanene deres etterpå? Eller er det ok å støtte opp om dyremishandling så lenge dere slipper å se det?

Anonymous poster hash: a8204...ce2

At en ikke liker å se slike filmer, betyr ikke at man støtter opp om dyremishandling. Jeg slåss for dyrs rettigheter, både på den ene og den andre måten selv om jeg ikke ser slike filmer.

Vi VET at dyremishandling skjer, men vi trenger ikke se det på video av den grunn.

Anonymous poster hash: c35a4...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...