Gå til innhold

Vanlig med overvektige kvinner og spreke menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tullevideo. Han som har laget den er mye mer kritiske til kvinner enn til menn. Han må ha slitt veldig for å finne eksempler, siden han bruker noen klipp flere ganger. Og ikke alle de mennene var veltrente, et par av dem var lubne. Mens kvinnene var normale, ingen av dem var kraftig overvektige.

Ja ikke sant! Parene han har filmet var jo veldig like i formen, de fleste mennene var ikke trente i det hele tatt! Så det illustrererte mest hvordan kvinner lagrer fett på andre steder egentlig, og i litt høyere grad, når de er i like dårlig/ god form som en mann.

Anonymous poster hash: 1f69a...127

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare tull! Ikke en eneste av de mennene i videoen rangerte høyere enn dama de gikk sammen med! Tror denne fyren må skaffe seg briller, eller kanskje enda bedre: få seg terapitimer!

Tenkte i grunnen det samme. Nå skal jeg ikke påstå å ha verdens beste hunk-radar, men om fyrene i den videoen der regnes som hunker, så vil jeg ikke si at å være hunk er et kompliment.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt over det før, men når du sier det. Det er ihvertfall sjelden man ser en utrent, overvektig mann med en sprek dame. Veldig ofte ser man det motsatte.

Jeg tror at mange kvinner etter graviditet får litt mindre fokus på egen kropp fordi man får litt andre perspektiv og samtidig blir satt litt tilbake etter fødselsen noe som kan gjøre det vanskeligere å ta opp igjen fysisk aktivitet. Menn har ikke den samme terskelen.

Anonymous poster hash: dc12a...214

Men ta en kikk på bildet i filmen du siterer da, fyren til høyre der er jo ikke trent i det hele tatt! Her må folk virkelig skaffe seg briller.

Kvinner lagrer fett på rompe og lår mens menn nesten utelukkende ikke gjør det. Hvis det kun er fettmengde på nedre del av kroppen man ser på kan jeg til nød forstå at folk kan blingse så til de grader.

Mulig mannen som laget denne snutten har rett, men han har virkelig ikke greid å illustrere poenget sitt i videoen. Han ser jo bare det han vil se tydeligvis?

Anonymous poster hash: 1f69a...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det må være deilig å være så jævlig naiv og blåst. Men det er sikkert også derfor kvinner ikke sier nei til eldre, rike menn. Kjærlighet, ikke sant.

Fnis. ;) Det er utrolig deilig! Men det vet du jo selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Merkelig diskusjon, ser flere hopper på å uten å egentlig ha sett videoen virker det som?

Jeg ser kun EN trent fyr i videoen, og det er han første høye og mørke. Men det stillbildet er litt uheldig for kvinnen. Man ser jo at hun er PEN og at hun har fine former. Kanskje hun nettop har født? Hun ser i hvert fall ikke feit ut.

De andre mennene..vel..man er ikke trent fordi man går med treningsbukse :D

Jeg er dog enig i at det er endel tynne og/eller tynnfeite menn som er sammen med feite damer. Men er du egentlig "trent" når det er næringsbrist du lider av fordi du sitter å gamer 7 timer i døgnet? I mens sitter dama di og gomler potetgull og ser på paradise motel?

At menn er litt mer ekstreme, det vet vi jo fra biologien. Derfor ser du også flere menn på sykkel, som beiner rundt i skauen eller som er på treningsstudioet hver dag. Men det betyr ikke at kvinner flest er late heller. Det betyr kanskje at kvinner flest er litt mer balanserte enn den jevne mann.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Men ta en kikk på bildet i filmen du siterer da, fyren til høyre der er jo ikke trent i det hele tatt! Her må folk virkelig skaffe seg briller.

Kvinner lagrer fett på rompe og lår mens menn nesten utelukkende ikke gjør det. Hvis det kun er fettmengde på nedre del av kroppen man ser på kan jeg til nød forstå at folk kan blingse så til de grader.

Mulig mannen som laget denne snutten har rett, men han har virkelig ikke greid å illustrere poenget sitt i videoen. Han ser jo bare det han vil se tydeligvis?

Anonymous poster hash: 1f69a...127

Haha. Enig. Så kun EN trent mann, og han hadde det som så ut som ei nydelig kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt typisk kvinner å påpeke at flere av mennene "ikke var så fit". Nei, kanskje ikke men de var i flere av tilfellene mer veltrent enn kvinnen (Veltrent behøver ikke bare bety store armer og perfekt six-pack), du har mange nyanser.

Det er også påfallende hvor lite viktig det plutselig er å være trent når det gjelder kvinnen. Men selv skal hun ha mulighet til å stille så store krav som mulig, da er det plutselig viktig at han er veltrent.



Anonymous poster hash: c4d1e...a0a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en aktiv fyr med ulike former for trening - 3-5 dager i uken - er litt overvektig

Dama - går til og fra jobb pluss mye på jobben godt over 10 000 skritt om dagen - er litt overvektig.

Er jeg i en høyre klasse enn dama ?

Eller gjelder dette ikke når vi begge er litt chubby ?

Handler dette om kroppen som er flottere enn partneren sin eller at man gjør mer - altså handlinger ?

Tror dette er bare tullball etter å ha sett videoen.



Anonymous poster hash: 7a502...eb9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Er det sånn at at slank=attraktiv og overvektig=uattraktiv?? Hva skjedde med fine trekk, et vakket smil, pene øyner, fint hår, fine pupper, fin holdning, flotte former osv osv osv........ Hva med alle nyansene? Alt er vel ikke så svart/hvitt ?? :klo:

En slank og veltrent mann er vel ikke automatisk en attraktiv mann? Hva om han ikke har heldige trekk i ansiktet, at han har tenna på tørk, unibrow, tomrom mellom ørene osv osv .... ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at at slank=attraktiv og overvektig=uattraktiv?? Hva skjedde med fine trekk, et vakket smil, pene øyner, fint hår, fine pupper, fin holdning, flotte former osv osv osv........ Hva med alle nyansene? Alt er vel ikke så svart/hvitt ?? :klo:

En slank og veltrent mann er vel ikke automatisk en attraktiv mann? Hva om han ikke har heldige trekk i ansiktet, at han har tenna på tørk, unibrow, tomrom mellom ørene osv osv .... ?

:hoho:

Som han bak videoen har. Lurer på hvor trent han er selv.

Anonymous poster hash: 6e7ed...993

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med EnFyr. Jeg snakker ikke om egne seksuelle preferanser, men det er et faktum at de fleste menn vil ha slanke damer som er fit. Dvs ikke Størmer Steira, ikke Marit Bjørgen, ikke sånne ekstreme greier, men BMI under 22. Noen som kan jogge, gå i fjellet, sykle i terrenget, klatre litt, og ser bra ut.

Sånne damer fins så sjelden, og de som fins, har fått sånne griller i huet at de skal på seierspallen, bli beundret, få oppmerksomhet, oppmerksomhet, oppmerksomhet.

Å være fit og sexy er en bivirkning av å trene. Gutter trener mer, fordi gutter har det gøy når de trener, vi gjør kule ting, vi tør å ha det moro, det er lek. Dere jenter er stort sett puddinger, både i huet og i valg av aktivitetsform. Derfor blir mange så feite at dere bare er attraktive som en fetish-nisje, eller som restsalg når gutten er for tafatt, og finner ut at sexen er ok og personligheten er fin.

Rart at blant voksne er det flere menn enn kvinner som er overvektige og har fedme (blant barn er det flest overvektige jenter), da ;) Tror ikke dine oppfatninger stemmer helt med virkeligheten...

http://www.fhi.no/tema/overvekt-og-fedme/overvekt-hos-voksne

Jeg har sett begge kombinasjoner - overvektig kvinne og slank mann, og slank kvinner og overvektig mann. Men jeg synes de fleste ser ut til å finne seg en partner på omtrent sin egen størrelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da ikke mange av mannfolka som så spreke ut.. :fnise:

Hvor er de feite damene i videoen? :vetikke:

Hun fra 0:14 så jo bare deilig ut!

Endret av Blåtime
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om mange store jenter som er sammen med tynne gutter. Og i de fleste tilfellene er det gutten som er den usunne, spiser usundt, snuser og sitter mye stille.

Mens jentene er trener og er aktive. (Dette er ikke kjempestore jenter da).

Men, når mannfolka bikker 40 så eser de ut. Før den tid har de vel høy forbrenning eller noe?! Ikke vet jeg, men virker som jenter må jobbe mer for å holde vekta når de er unge, og guttene er dlanke nesten uansett hva de gjør. Betyr ikke at han er sund fordiom..

Anonymous poster hash: 16595...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har vel observert det samme her hjemme på bjerget og,,,

Tydeligvis ikke lett for endel menn å se tegninga før det er forsent,,

Har venner som så jenta si langsomt forandres,,,,,

fra en snerten brud, til en lubben sofagris 10-15 år senere.

Og giftet de seg med nesten samme alder, så sitter han der knapt 40 år gammel,

i et utilfredstillende ekteskap, med en kvinne han ikke føler noen seksuell tiltrekning til.

Det er virkeligheten for mange menn i dagens samfunn.

Ikke rart det blir mange skilsmisser, og mange enslige mødre som aldri gifter seg igjen.

En mye eldre bror av en venn, prentet følgende inn i hodet mitt en gang i ungdommen:

Det gjelder å være føre var,,,

Se på moren,, tynne håndledd ++,, smart og intelligent med sunne preferanser som sitter dypt,,,,

og er hun 10 -20 år yngre i tillegg, så er du noenlunde sikret til langt inn i alderdommen.

Noe jeg fulgte gjennom hele livet,,, smil

Det viser bare hvor viktig det er å finne seg en partner basert på flere verdier enn utseendet. For all del, det er viktig å være tiltrukket av partneren, men å skulle basere et helt samliv på utelukkende det, er jo bare dømt til å mislykkes. Ingen kan unngå tidens tann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er meget godt trent, han trenger hardt og ofte. Jeg trenger ikke og har vel gått over grensen for overvektig for en stund siden (jada, jeg burde begynne å trene). Men han elsker meg for det. Jeg har da mange andre egenskaper enn bare kroppen min? Min verdi som menneske kommer ikke ann på hvordan kroppen min ser ut! Merkelig at noen skal mene det.



Anonymous poster hash: 242ed...204
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der var bare et tulleklipp, men i de tilfellene jeg vet om at mannen er sprekere enn dama, så er det fordi hun er hjemme med barna mens han: spiller fotball, trener til birken, henger på treningssenteret og gjerne pøser på med en del jakt og fisketurer.

Kort og godt så er det mange som legger på seg fordi de støtter mannen sin og går glipp av en del aktivitet selv.

Signerer denne. Har ennå til gode å se et vennepar hvor mannen ofrer seg mer enn kona når det kommer til hjem og barn. Mannen kan jo fortsette å trene tre ganger i uka gjennom hele kvinnens graviditet og barseltid, kvinnen stakkars går opp og ned 15 kilo per graviditet og har som regel årevis med våkenetter mens far "sover så tungt at han ikke klarer å våkne". Noe jeg syns er merkelig derimot er når MANNEN legger på seg 5-10 kosekilo, han som ikke engang må lide seg gjennom svangerskap og månedsvis med sam"soving" og amming!

Anonymous poster hash: 98b5f...477

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er 175 og veier cirka 85 kilo - ti kilo jeg syns han kler godt, for de ligger fordelt (hadde de ikke gjort det hadde jeg vært like glad i ham, bare så det er sagt).
Jeg er 160 og veier 105 kilo..
Selvfølgelig slår det meg hva folk må tenke for jeg sliter med en viss dårlig selvtillit, og i mine øyne er kjæresten min ganske good-looking og kunne fått hvem som helst.
Men han valgte meg gitt :rodmer:
Jeg skal til Tønsberg om en uke og få i gang en vektnedgangsprosess, han skjønner i grunn ikke hvorfor ettersom han liker meg akkurat slik jeg er, men som jeg har sagt; det har noe med meg selv og mitt kroppsbilde.
Har riktignok lovet at jeg ikke skal bli noen spiker, men jeg vil kunne ha et sunt og godt forhold til meg selv, kosthold og aktivitet.
Han støtter meg og stiller opp, men jeg setter veldig pris på at han liker meg som jeg er og ikke er redd for å vise det :)
Så kan andre si hva de vil for min del :lur:



Anonymous poster hash: d2b19...763
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser bare hvor viktig det er å finne seg en partner basert på flere verdier enn utseendet. For all del, det er viktig å være tiltrukket av partneren, men å skulle basere et helt samliv på utelukkende det, er jo bare dømt til å mislykkes. Ingen kan unngå tidens tann.

Jeg har vel ikke skrevet noe som helst om at det er utelukkende utseendet som teller??

Men det er ett av mange kriterier, jeg har preferanser for, ved valg av partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var bare et tulleklipp, men i de tilfellene jeg vet om at mannen er sprekere enn dama, så er det fordi hun er hjemme med barna mens han: spiller fotball, trener til birken, henger på treningssenteret og gjerne pøser på med en del jakt og fisketurer.

Kort og godt så er det mange som legger på seg fordi de støtter mannen sin og går glipp av en del aktivitet selv.

...LOL

Anonymous poster hash: 9a3e3...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...