Gå til innhold

Det finnes faktisk mennesker utenfor oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakk om å skjære alle over én kam. Mange Oslofolk er mot OL i Oslo. Du høres utrolig bitter ut.



Anonymous poster hash: 70821...00e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oslo-kompleks? Det er ikke noe rart at mennesker i store byer tar mindre hensyn til andre. Hvor blir det av lokalsamfunnet når man bor i 10. etasje av ei blokk med 100 leiligheter midt i byen? Når nabokona er et kollektiv? Når man ikke har noe forhold til de som bor rundt seg, så har man ingen å slå ring om eller som slår ring om en selv. Alle passer på seg selv, ikke rart man blir kynisk etter årevis hvor alle tenker på seg selv. Ser for meg det er annerledes i boligstrøk utenfor byen hvor det bor masse familier. Men så er det ikke der jeg ferdes heller når jeg er i byen. Anonymous poster hash: c3ec5...9e7

Og derfor har man ikke fortjent svømmehaller, de bør bygges på Vestlandet der dekningen er mye bedre? Eller veier som tar unna trafikken? Oslo-området har den dårligste infrastrukturen i landet, og dårligst tilbud av idrettsanlegg, pr innbygger. Allikevel ønsker jeg meg ikke OL, men en svømmehall... Og litt mindre kø.

Livet i blokka er vel ikke annerledes om man bor i Bergen, Trondheim eller Tromsø? Påstår dere at Oslofolk er mer kyniske enn folk i Stavanger? Hvor fordomsfullt er ikke det? Jeg bor i et lokalsamfunn selvom jeg bor i en bygård i Oslo, selvsagt gjør jeg det.

Anonymous poster hash: 7262c...290

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET FINNES LIV UTENFOR OSLO! Og tro det eller ei. Vi er ikke stokk dumme heller.

Anonymous poster hash: 47cab...f21

Det nekter jeg å tru, uti ødemarken i resten av landet kan ingen ting overleve.

Anonymous poster hash: dcf5a...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så viktig å komme frem at en må dulte borti andre?

Er det så viktig å sitte på bussen at dere alle kikker ned på mobilene når eldre/skadede o.l kommer på bussen?

Til deg som holdt på å velte en barnevogn i farta ut av bussen, det finnes endre mennesker i verden!

Er det så viktig å få presset en handlekurv midt inni køene, ved å dytte til andre? Uten å si unnskyld Du dyttet et barn?!

Er det virkelig nødvendig å snike i køene overalt?

Av reisen inn til i Oslo, kontra alle andre byer jeg har vært i. Dere Oslofolk er noen egoister og selvsentrerte tullinger! Jeg vil IKKE til Oslo igjen, takket være menneskene som bor i byen. Faen til folk..

Typisk dere bønder å skjære alle over en kam og tro at dere er så mye bedre selv. Mange steder utenfor Oslo-jeg har ikke tall på hvor ofte folk bryr seg så mye om andre. All den sladderen som noen er i stand til. Samt at mange glor som de aldri har sett mennesker før. Pluss-dere bruker ikke blinklys i rundkjøringer eller holder fartsgrensen dere heller så hold kjeft!

Faen til folk...

Anonymous poster hash: 8d460...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, I've been in your shoes. Når jeg bodde i Stavanger (hvor jeg er født og oppvokst), følte jeg at alt handlet om Oslo. Nå som jeg bor i Oslo, har jeg det bedre i forhold til nyheter og media. Men er helt enig med TS i at resten av landet bør dekkes på lik linje med Oslo.



Anonymous poster hash: 7a60b...795
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbevist om at det ikke bor mennesker nord for Oslo. Mye på lik linje men troll og nisser...

Anonymous poster hash: b8853...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og derfor har man ikke fortjent svømmehaller, de bør bygges på Vestlandet der dekningen er mye bedre? Eller veier som tar unna trafikken? Oslo-området har den dårligste infrastrukturen i landet, og dårligst tilbud av idrettsanlegg, pr innbygger. Allikevel ønsker jeg meg ikke OL, men en svømmehall... Og litt mindre kø.

Livet i blokka er vel ikke annerledes om man bor i Bergen, Trondheim eller Tromsø? Påstår dere at Oslofolk er mer kyniske enn folk i Stavanger? Hvor fordomsfullt er ikke det? Jeg bor i et lokalsamfunn selvom jeg bor i en bygård i Oslo, selvsagt gjør jeg det.

Anonymous poster hash: 7262c...290

Himmel og hav! Da har du ikke mye snøring på hva som befinner seg i resten av landet av både svømmehaller, kollektivtilbud og veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav! Da har du ikke mye snøring på hva som befinner seg i resten av landet av både svømmehaller, kollektivtilbud og veier.

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/Oslo-en-taper-5574717.html

http://stavrum.nettavisen.no/veimilliardene-gar-til-kyst-norge/

http://www.minervanett.no/oslofolk-betaler-regningen/

http://www.klikk.no/motor/bil/article794383.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/oestlandet-faar-minst-veipenger-per-innbygger/a/526117/

Himmel og hav ja. I Finnmark: 1600 mennesker per svømmehall. I Oslo: 12 500. Oslo er ikke prioritert når det gjelder veiutbygging, eller kollektivutbygging, eller sykkelveier, eller idrettsanlegg, eller bruer og tunneller, eller skoler, eller noe.

Anonymous poster hash: 7262c...290

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/Oslo-en-taper-5574717.html

http://stavrum.nettavisen.no/veimilliardene-gar-til-kyst-norge/

http://www.minervanett.no/oslofolk-betaler-regningen/

http://www.klikk.no/motor/bil/article794383.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/oestlandet-faar-minst-veipenger-per-innbygger/a/526117/

Himmel og hav ja. I Finnmark: 1600 mennesker per svømmehall. I Oslo: 12 500. Oslo er ikke prioritert når det gjelder veiutbygging, eller kollektivutbygging, eller sykkelveier, eller idrettsanlegg, eller bruer og tunneller, eller skoler, eller noe.

Anonymous poster hash: 7262c...290

Prøv deg på kollektivtilbud og veier. Det er latterlig hvor dårlige veier vi har på vestlandet. Fikk sjokk første gang jeg var i Oslo over hvor gode veiene var.

Og forresten har vi så godt som ingen svømmehaller i Bergen som er åpen for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg på kollektivtilbud og veier. Det er latterlig hvor dårlige veier vi har på vestlandet. Fikk sjokk første gang jeg var i Oslo over hvor gode veiene var.

Og forresten har vi så godt som ingen svømmehaller i Bergen som er åpen for alle.

Nei, i Bergen er det 8500 mennesker per svømmehall, og i Trondheim hele 16 200. Det er heller ikke bra, landsgjennomsnittet er 4500 (tall fra 2007). Er det verre for barna i Bergen enn barna i Oslo? Og så flott at vi Oslofolk har fine veier da, når vi står der i kø.

Anonymous poster hash: 7262c...290

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i Bergen er det 8500 mennesker per svømmehall, og i Trondheim hele 16 200. Det er heller ikke bra, landsgjennomsnittet er 4500 (tall fra 2007). Er det verre for barna i Bergen enn barna i Oslo? Og så flott at vi Oslofolk har fine veier da, når vi står der i kø.

Anonymous poster hash: 7262c...290

Da lurer jeg voldsomt på hvor du har funnet disse svømmehallene. Jeg vet bare om to som er åpen for alle.

Og veier og kollektivtilbud er uansett viktigere for resten av Norge. Studentboliger og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veier og kollektivtilbud er uansett viktigere for resten av Norge. Studentboliger og.

Hvorfor er det viktigere for resten av landet? Er det ikke like viktig for alle?

Anonymous poster hash: ac94a...0a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veier og kollektivtilbud er uansett viktigere for resten av Norge. Studentboliger og.

Forunderlig påstand. Du vet, det finnes faktisk mennesker i Oslo også?

Anonymous poster hash: 7262c...290

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spenstig at hele landsdelen Østlandet (7 fylker) er blitt Oslo by. OL anlegg i Oslo tjener da Kåre i Brummundal like lite som Kari i Odda.

a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. OL - man må bygge idrettsarenaer der folk er og bor. Halve Norge bor i umiddelbar (typ 2 timer) avstand til Oslo.

Ang. Pengebruk i resten av Norge. Dere får bruer og tunneler til milliarder av kroner fordi 3 familier har bestemt seg for å bo på en øde øy midt uti nordsjøen eller på en fjellhylle i sogn. Ikke så veldig lenge siden jeg så en oversikt på "hvor mye hver nordmann får av oljepengene", og da var østlendingene de som fikk minst per person.

Anonymous poster hash: ac811...820

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, ikke denne "diskusjonen" igjen. Her har Oslo blitt nedprioritert i alt de siste åtte åra med Bondepartiet ved makta og fremdeles klager dere? Er det lokalavisene som innbiller dere at Oslo er et overflodsland som får alt det peker på?

Anonymous poster hash: f8858...ba5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fader, ikke denne "diskusjonen" igjen. Her har Oslo blitt nedprioritert i alt de siste åtte åra med Bondepartiet ved makta og fremdeles klager dere? Er det lokalavisene som innbiller dere at Oslo er et overflodsland som får alt det peker på?

Anonymous poster hash: f8858...ba5

Hallo, vet du ikke at Oslos gater er dekket av gull? Mottar ikke du din ukentlige Oslo-apanasje på 30K?

Endret av Alice123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk dere bønder å skjære alle over en kam og tro at dere er så mye bedre selv. Mange steder utenfor Oslo-jeg har ikke tall på hvor ofte folk bryr seg så mye om andre. All den sladderen som noen er i stand til. Samt at mange glor som de aldri har sett mennesker før. Pluss-dere bruker ikke blinklys i rundkjøringer eller holder fartsgrensen dere heller så hold kjeft!

Faen til folk...

Hehe, bønder ^^

Skjærer ikke alle over en kam, men ble sjokkert over oppførselen til folk!

Anonymous poster hash: 0e081...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det er så fullt i kollektivtrafikken her fordi infrastrukturen er DÅRLIG, relativt sett i forhold til innbyggere. Prøv å pendle Snarøya-Oslo en ukes tid dere, så kan dere snakke MER penger til veier på Vestlandet.

Oslos innbyggere stemte forøvrig i mot OL.

Jeg tror dere som skriver her (og resten av landet), lider av et gedigent Oslo-kompleks.

Anonymous poster hash: 7262c...290

:klappe:

De som har mest negative meninger om Oslo har trolig knapt beveget seg utenfor Jernbanetorget og Karl Johans gate, for ikke å snakke om tilbragt lengre tid i byen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke mange østlendinger i Oslo, er jo folk fra hele landet der. Så blir litt feil å skylde på østlendingene. Jeg bor ikke i Oslo, men synes absolutt ikke Oslofolk er annerledes enn folk flest.



Anonymous poster hash: 39e98...756
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...