Gå til innhold

Det finnes faktisk mennesker utenfor oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virket på dillyduzit som om bare Oslo trengte studentboliger... (selvfølgelig).

Vestlandet og Nord-Norge mot resten; det hadde blitt bra. :)

Anonymous poster hash: 64157...b7e

Det var derfor jeg svarte dillyduzit ved å poengtere hvor stort (større?) behov det er for alle disse tingene i resten av landet og. Ofte blir man i overkant opptatt av egen navle.

Kanskje vi skal starte en underskriftskampanje? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde de stemte ja? Mener det var stor ståhei fordi det var gjort en "folkeavstemming" hvor kun folk i Oslo og noen omkringliggende byer fikk delta på stemmingen.

Stemmer det. Men på meningsmålingene er flest mot OL i hvert fall, også i Oslo.

Og Oslofolk fikk vel lov til å stemme på dette fordi Oslo kommune må betale en stor del av kaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Men på meningsmålingene er flest mot OL i hvert fall, også i Oslo.

Og Oslofolk fikk vel lov til å stemme på dette fordi Oslo kommune må betale en stor del av kaken.

Har en følelse av at den delen av "kaken" er et musepiss i havet i forhold til hva resten av landet må bidra med.

Edit: det er ok for meg om oslo kommune betaler alt, men det blir vel en smule vanskelig. Det vil gå av pengene til hele landet, derfor burde de inkludert alle. Alle eller ingen.

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Nei, vi dytter som regel ikke til folk - De fleste av oss er flinke med å si unnskyld dersom det var et uhell. Går du sakte risikerer du å bli dyltet litt borti når vi går forbi, vi har ting å rekke

# De fleste av oss med vett i skallen følger gjerne med og gir plassen vår til de som trenger det.

# Det var sikkert et uhell

# Uhell

# Skjerp deg, vi sniker ikke fordi vi har lyst.

Å herre som jeg er lei av alle disse som hater Oslofolk over alt på jord. Husk at de fleste som bor i Oslo i dag ikke er oppvokst i denne byen som dere så sterkt hater.

Til OL diskusjonen. Tenk hva anleggene kan brukes til etterpå, det er mangel på studentboliger i denne byen - når OL er ferdig, hva har vi da? MANGE nesten ubrukte leiligheter/hybler som kan brukes. Vi får annlegg som kan brukes til fordel for andre gamle og uoppdaterte stadioner. Jeg tror Oslo har godt av OL.

Så du sniker fordi du MÅ? Om noen skal skjerpe seg er det i tilfelle deg. Det finnes ingen grunn til å snike. Vi har køsystem fordi det behøves. Jeg synes ikke du forsvarer Osloborgere så bra, da du fremstår like arrogant i ditt innlegg.

Er forsåvidt enig i at vi ikke bør ha OL, men måtte jeg velge hvor kommer Oslo nederst på lista. Tromsø kunne virkelig trengt flere boliger!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte det samme. Kanskje vi skal be om løsrivelse. Oslo blir et eget land. Jeg har ikke mye peiling på dette, men hvor mye bidrar egentlig Oslo med når det gjelder ting vi faktisk tjener penger på?

Jeg tror Vestlandet hadde klart seg greit som et eget land. Vi bergensere er jo så høy på oss selv allerede, så da kunne vi fått den etterlengtede hovedstaden vår :fnise: Vi har jo både olje og vannkraft så hvorfor ikke? :vetikke:

http://www.ssb.no/nasjonalregnskap-og-konjunkturer/statistikker/fnr/aar/2013-12-19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Nei, vi dytter som regel ikke til folk - De fleste av oss er flinke med å si unnskyld dersom det var et uhell. Går du sakte risikerer du å bli dyltet litt borti når vi går forbi, vi har ting å rekke

# De fleste av oss med vett i skallen følger gjerne med og gir plassen vår til de som trenger det.

# Det var sikkert et uhell

# Uhell

# Skjerp deg, vi sniker ikke fordi vi har lyst.

Å herre som jeg er lei av alle disse som hater Oslofolk over alt på jord. Husk at de fleste som bor i Oslo i dag ikke er oppvokst i denne byen som dere så sterkt hater.

Til OL diskusjonen. Tenk hva anleggene kan brukes til etterpå, det er mangel på studentboliger i denne byen - når OL er ferdig, hva har vi da? MANGE nesten ubrukte leiligheter/hybler som kan brukes. Vi får annlegg som kan brukes til fordel for andre gamle og uoppdaterte stadioner. Jeg tror Oslo har godt av OL.

Greit nok det, men har aldri hatt noe imot Oslofolk før denne helga. Det er en grunn til at de blir hatet. Skjønner selvsagt at det ikke bare er østlendinger som bor der.

Anonymous poster hash: 0e081...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg er så enig!

Men alle i Oslo er ikke sånn som du beskriver, og det håper jeg du skjønner selv også.

Ja, det skjønner jeg :)

Men likevel... To dager var nok i Oslo... :glare:

Anonymous poster hash: 0e081...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Nei, vi dytter som regel ikke til folk - De fleste av oss er flinke med å si unnskyld dersom det var et uhell. Går du sakte risikerer du å bli dyltet litt borti når vi går forbi, vi har ting å rekke

# De fleste av oss med vett i skallen følger gjerne med og gir plassen vår til de som trenger det.

# Det var sikkert et uhell

# Uhell

# Skjerp deg, vi sniker ikke fordi vi har lyst.

Å herre som jeg er lei av alle disse som hater Oslofolk over alt på jord. Husk at de fleste som bor i Oslo i dag ikke er oppvokst i denne byen som dere så sterkt hater.

Til OL diskusjonen. Tenk hva anleggene kan brukes til etterpå, det er mangel på studentboliger i denne byen - når OL er ferdig, hva har vi da? MANGE nesten ubrukte leiligheter/hybler som kan brukes. Vi får annlegg som kan brukes til fordel for andre gamle og uoppdaterte stadioner. Jeg tror Oslo har godt av OL.

Er nok ikke meg du skal si det til du... :P

Anonymous poster hash: 0e081...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nordlendinger. Alle sør for dere er ikke oslo-folk. Ikke dra alle østlendinger inn i dette.



Anonymous poster hash: 0a17f...9d9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nordlendinger. Alle sør for dere er ikke oslo-folk. Ikke dra alle østlendinger inn i dette.

Anonymous poster hash: 0a17f...9d9

Østlendinger: dem som bor på østlandet. Sørlandet og vestlandet holder seg langt unna den definisjonen.

Anonymous poster hash: 47cab...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bo i Oslo er litt som å være en sædcelle, kun den sterkeste og den raskeste overlever. Resten av dere finner vi andre ymse steder. Kollektiven i Oslo er for øvrig mye bedre enn mange andre steder i landet. Bodde litt for lenge i Tromsø engang i tiden, og er fremdeles sjokkert over busskulturen.

Hilsen 3.genrasjons osloborger!



Anonymous poster hash: 205ab...b60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg svarte dillyduzit ved å poengtere hvor stort (større?) behov det er for alle disse tingene i resten av landet og. Ofte blir man i overkant opptatt av egen navle.

Kanskje vi skal starte en underskriftskampanje? :fnise:

Poenget var ikke at Oslo ha OL fordi de boligene som vil bli bygd skal brukes til studenter etter lekene er ferdig. Om OL hadde havnet i Tromsø, Trondheim eller Bergen ville jeg ha sagt akkurat det samme - boligene etter lekene burde og bør brukes til studentene.

Så du sniker fordi du MÅ? Om noen skal skjerpe seg er det i tilfelle deg. Det finnes ingen grunn til å snike. Vi har køsystem fordi det behøves. Jeg synes ikke du forsvarer Osloborgere så bra, da du fremstår like arrogant i ditt innlegg.

Er forsåvidt enig i at vi ikke bør ha OL, men måtte jeg velge hvor kommer Oslo nederst på lista. Tromsø kunne virkelig trengt flere boliger!

Jeg sniker ikke. Jeg lærte meg folkeskikk da jeg var yngre og jeg står på min plass i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det er så fullt i kollektivtrafikken her fordi infrastrukturen er DÅRLIG, relativt sett i forhold til innbyggere. Prøv å pendle Snarøya-Oslo en ukes tid dere, så kan dere snakke MER penger til veier på Vestlandet.

Oslos innbyggere stemte forøvrig i mot OL.

Jeg tror dere som skriver her (og resten av landet), lider av et gedigent Oslo-kompleks.

Anonymous poster hash: 7262c...290

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg bor i Oslo nå, å flytter så fort jeg får muligheten. fikk jobb her å tenkte at jeg kan da alltids prøve. men ikke faen om jeg bor her etter nyttår. drittby



Anonymous poster hash: 682ae...2c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var ikke at Oslo ha OL fordi de boligene som vil bli bygd skal brukes til studenter etter lekene er ferdig. Om OL hadde havnet i Tromsø, Trondheim eller Bergen ville jeg ha sagt akkurat det samme - boligene etter lekene burde og bør brukes til studentene.

Jeg sniker ikke. Jeg lærte meg folkeskikk da jeg var yngre og jeg står på min plass i køen.

Hva mente du da med at man ikke sniker fordi man har lyst? Er jo ikke noen annen grunn :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde litt for lenge i Tromsø engang i tiden, og er fremdeles sjokkert over busskulturen.

Hilsen 3.genrasjons osloborger!

Anonymous poster hash: 205ab...b60

Jaha, hva som var så spesielt med den? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det er så fullt i kollektivtrafikken her fordi infrastrukturen er DÅRLIG, relativt sett i forhold til innbyggere. Prøv å pendle Snarøya-Oslo en ukes tid dere, så kan dere snakke MER penger til veier på Vestlandet.

Oslos innbyggere stemte forøvrig i mot OL.

Jeg tror dere som skriver her (og resten av landet), lider av et gedigent Oslo-kompleks.

Anonymous poster hash: 7262c...290

Oslo-kompleks? Det er ikke noe rart at mennesker i store byer tar mindre hensyn til andre. Hvor blir det av lokalsamfunnet når man bor i 10. etasje av ei blokk med 100 leiligheter midt i byen? Når nabokona er et kollektiv? Når man ikke har noe forhold til de som bor rundt seg, så har man ingen å slå ring om eller som slår ring om en selv. Alle passer på seg selv, ikke rart man blir kynisk etter årevis hvor alle tenker på seg selv. Ser for meg det er annerledes i boligstrøk utenfor byen hvor det bor masse familier. Men så er det ikke der jeg ferdes heller når jeg er i byen.

Anonymous poster hash: c3ec5...9e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...