Gå til innhold

reservert bet. i bank når jeg ikke har betalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren bestilte noe "felles" til min adresse. Vi betalte med kort på nettsiden til butikken. Jeg oppga altså mitt navn og så betalte samboeren med sitt bankkort. Jeg gikk inn i min nettbank for å betale regninger også på siste transaksjoner. Der stod den betalingen som reservert. Altså...hæ??? Jeg opplyste ingenting om mitt kort (kortnr osv), kun min adresse og min SAMBOERS kortinfo. Hvordan i all verden kan de da klare å legge inn en reservert betaling i min nettbank/på min konto??? Noen smartinger der ute som vil forklare meg dette?

Anonymous poster hash: b4ec9...6da

Anonymous poster hash: aff12...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal jo ikke være mulig, så her hadde jeg sporenstreks ringt til banken og spurt. Ring nå, før de stenger for helgen ;) Hvilken bank har du? Noen har døgnåpen service, som DNB, på tlf 04800. Men det er nok ikke alle som har det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt skal bestiller og betaler være samme person.

Hvilket firma er det du har bestilt noe hos?

Anonymous poster hash: 2feaa...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt skal bestiller og betaler være samme person.

 

Anonymous poster hash: 2feaa...ab9

Tøv. Hva er det for noe sludder? Man står selvfølgelig fritt til å bruke sin partners kort å betale med, eller f.eks. mor eller far sitt, om det så er det man ønsker. Ingen lov eller tvang om å bruke ditt eget.

Selvsagt med tillatelse fra kortinnehaver da.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøv. Hva er det for noe sludder? Man står selvfølgelig fritt til å bruke sin partners kort å betale med, eller f.eks. mor eller far sitt, om det så er det man ønsker. Ingen lov eller tvang om å bruke ditt eget.

Selvsagt med tillatelse fra kortinnehaver da.

 

Jeg tror det menes at normalt (dvs. i flertallet av tilfellene) vil bestiller også benytte eget kort. Men at det selvfølgelig ikke er et krav. Kan ikke helt forstå at det er "sludder" å beskrive normalsituasjonen....

Anonymous poster hash: dc6e2...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal jo ikke være mulig at dette kjøpet er registrert i TS sin nettbank hvis hun har brukt en annen persons kort??



Anonymous poster hash: a05a9...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøv. Hva er det for noe sludder? Man står selvfølgelig fritt til å bruke sin partners kort å betale med, eller f.eks. mor eller far sitt, om det så er det man ønsker. Ingen lov eller tvang om å bruke ditt eget.

Selvsagt med tillatelse fra kortinnehaver da.

 

Kanskje vedkommende mente at selv om man kan bestille i eget navn og betale med en annens kort, må fremdeles navnet til kortholder oppgis. Mange betalingsløsninger krever navn på kortholder.

 

Til trådstarter: ja dette bør du absolutt ta opp med banken. Sjekk også bestillingsinfo grundig for å se om det står noe der (forhåpentligvis har du fått en ordrebekreftelse på mail). Hva med samboeren, har han fått noen reservasjon på sin konto?

Skjønner godt du stusser for dette hørtes merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...