Gå til innhold

Tvangstrekk bidrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter er stygt brudd hadde barnefar bestemt seg for ikke å betale bidraget...

Etter mye om og men ringte jeg NAV, siden bidraget går gjennom de, og fikk rett og slett en beskjed om at det trenger jeg ikke tenke på - for mannen har autotrekk (han får dagpenger). Dagpenger har han hatt noen mnd, mistet ikke jobben før rundt juletider.

Jeg fikk der beskjed om at han har en bidragsgjeld på over 40.000,-...

Han har et barn fra før av, men jeg har ALDRI fått inntrykk av at han har hatt gjeld der.

Det har kommet frem for dage at mannen har løyet om økonomien i lange tider, en av grunnene til at forholdet havarerte.

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før man før autotrekk? Han får nå dagpenger, er det lettere for staten/NAV å tvangstrekke pengene fordi han får stønad, eller har dette virkelig pågått for lenge siden?

Det er en høy sum, og barnet hans fikk ikke mer enn 2.000,- i mnd, altså skal det mange mnd til før bidragsgjelden sniker seg opp så høyt...

Anonymous poster hash: d3f7e...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men spiller det noen rolle da? Så lenge du får pengene dine, betyr det vel null og niks om bidragsgjelden er fra begge barna eller ikke.



Anonymous poster hash: 6db63...193
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter er stygt brudd hadde barnefar bestemt seg for ikke å betale bidraget...

Etter mye om og men ringte jeg NAV, siden bidraget går gjennom de, og fikk rett og slett en beskjed om at det trenger jeg ikke tenke på - for mannen har autotrekk (han får dagpenger). Dagpenger har han hatt noen mnd, mistet ikke jobben før rundt juletider.

Jeg fikk der beskjed om at han har en bidragsgjeld på over 40.000,-...

Han har et barn fra før av, men jeg har ALDRI fått inntrykk av at han har hatt gjeld der.

Det har kommet frem for dage at mannen har løyet om økonomien i lange tider, en av grunnene til at forholdet havarerte.

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før man før autotrekk? Han får nå dagpenger, er det lettere for staten/NAV å tvangstrekke pengene fordi han får stønad, eller har dette virkelig pågått for lenge siden?

Det er en høy sum, og barnet hans fikk ikke mer enn 2.000,- i mnd, altså skal det mange mnd til før bidragsgjelden sniker seg opp så høyt...

Anonymous poster hash: d3f7e...08d

Om ikke den bidragsgjelden er til deg- så har Nav gjort en stor feil.. 

 

Anonymous poster hash: 86884...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Og om han må bo i ett kott, og leve på brød og vann, så betyr det ingenting så lenge du får ekstra lommepenger til kafébesøk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What. For noen sure fitter dere er?

Jeg sitter med ungene hans dag ut og dag inn fordi han ikke VIL se dem.

Vi gikk fra hverandre for noen mnd siden og dersom han har en bidragsgjeld som strekker seg både ett og to år bak i tid er det vel ikke rart jeg er nysgjerrig? Begynner å lure på om han rett og slett har et barn på si, det er ikke fett å finne ut sånne ting om en man har levd med i seks år...

Anonymous poster hash: d3f7e...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvorfor fikk du vite at han har en bidragsgjeld på 40tusen? Trodde ikke slikt var noe dem hadde lov å opplyse om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, hvorfor fikk du vite at han har en bidragsgjeld på 40tusen? Trodde ikke slikt var noe dem hadde lov å opplyse om.

Jeg ringte NAVi, fikk vite at han har trekk fra før av, derfor fikk han automatisk trekk for mine to barn også.

Fikk opplyst dette og hva gjelden lå på. Noe annet fikk jeg ikke vite. Men det hadde jeg krav på ifølge NAVi.

Det eneste jeg lurer på er hvor lenge man kan unngå å betale bidrag før man får tvangstrekk. Jeg undres over hvor mye pappaen til barna har holdt skjul for meg.

Jeg trenger ikke kafépenger, men sitter oppriktig og lurer på om han har et barn nr fire. Hver gang han fikk regning for det andre barnet stod gjeld lik 0...

Det spiller vel en rolle for min egen del å prøve å vite og forstå hvor mye og hvor lenge han har løyet om hva...

Anonymous poster hash: d3f7e...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt rart ut da, hvis du leste kravene på den ungen du vet om, og der sto gjeld til kr 0. Og nå har han 40 tusen i gjeld. Det rimer jo dårlig. Hvis det bare er et halvt år siden dere skiltes.

Forstår godt hvorfor du lurer, man blir alltid sittende igjen å lure på hvor mye løgn visste jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt rart ut da, hvis du leste kravene på den ungen du vet om, og der sto gjeld til kr 0. Og nå har han 40 tusen i gjeld. Det rimer jo dårlig. Hvis det bare er et halvt år siden dere skiltes.

Forstår godt hvorfor du lurer, man blir alltid sittende igjen å lure på hvor mye løgn visste jeg ingenting om.

Dette er toppen av isfjellet, han har løyet om tidligere gjeld, kjøpt bil bak min rydd, løyet om forbruk osv.

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Det spiller ingen rolle for min fremtid, men det kom som er sjokk da satt i tlf...

Det er en stor gjeld, og jeg bare...det passer ikke inn, med mindre han har forfalsket dokumenter og papirer og regninger og gud vet hva. Man får jo alltid opplyst hva gjelder står på når man får regning. Den har alltid stått lik null!

Og da jeg snakket med han for noen uker siden sa at mor til barnet ikke hadde sendt noe bidragskrav (det var stoppet en stund av legitime grunner jeg kjenner til...).

Så nå lurer jeg på hva som skjer... Får det ikke til å stemme hvordan dette hører til hans andre barn. Forstår ingenting...

Anonymous poster hash: d3f7e...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What. For noen sure fitter dere er?

Jeg sitter med ungene hans dag ut og dag inn fordi han ikke VIL se dem.

Vi gikk fra hverandre for noen mnd siden og dersom han har en bidragsgjeld som strekker seg både ett og to år bak i tid er det vel ikke rart jeg er nysgjerrig? Begynner å lure på om han rett og slett har et barn på si, det er ikke fett å finne ut sånne ting om en man har levd med i seks år...

Anonymous poster hash: d3f7e...08d

? Men du sier jo i hi at han har et barn fra før, så hvorfor du nå fabler om at han kan ha et barn på si forstår jeg ikke. At du ikke hadde inntrykk av at han hadde bidragsgjeld på det andre barnet betyr vel lite så lenge han har løyet om økonomien for deg. 

Anonymous poster hash: 6db63...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

? Men du sier jo i hi at han har et barn fra før, så hvorfor du nå fabler om at han kan ha et barn på si forstår jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 6db63...193

 

Hun mener enda ett barn.... altså fire til sammen. To med trådstarter, et med en hun kjenner til... og så et mulig fjerde ukjente, som bidragsgjelden kanskje stammer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om han må bo i ett kott, og leve på brød og vann, så betyr det ingenting så lenge du får ekstra lommepenger til kafébesøk ;-)

 

 

Ja, ungene må komme først for menn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Ja, ungene må komme først for menn også.

Selv når de er uønsket?

Kanskje det hadde vært sunt for verden om abort og adopsjon ble forbudt, slik at kvinner fikk oppleve hvor uretfferdig verden kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv når de er uønsket?

Kanskje det hadde vært sunt for verden om abort og adopsjon ble forbudt, slik at kvinner fikk oppleve hvor uretfferdig verden kan være.

 

Hvis menn ikke ønsker barn så får de skjære over strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Hvis menn ikke ønsker barn så får de skjære over strengen.

Yup!

Det gjorde jeg!

Men det forandrer ikke det faktum at loven er kjønnsdiskriminerende på dette emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What. For noen sure fitter dere er?

Jeg sitter med ungene hans dag ut og dag inn fordi han ikke VIL se dem.

Vi gikk fra hverandre for noen mnd siden og dersom han har en bidragsgjeld som strekker seg både ett og to år bak i tid er det vel ikke rart jeg er nysgjerrig? Begynner å lure på om han rett og slett har et barn på si, det er ikke fett å finne ut sånne ting om en man har levd med i seks år...Anonymous poster hash: d3f7e...08d

Snakker du så stygt til vanlig?

Anonymous poster hash: b382d...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yup!

Det gjorde jeg!

Men det forandrer ikke det faktum at loven er kjønnsdiskriminerende på dette emnet.

 

Hvordan kjønnsdiskriminerende da? Ingen som hindrer menn i å bruke kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring statens innkrevningssentral eller namnsmannen.

Der kan de fortelle deg prosessen frem til tvangstrekk i lønn/trygd/dagpenger.

Prosessen er lik, enten det er manglende betaling av bidrag eller restskatt.

Var jeg deg, ville jeg tatt en prat med barnets mor, om hun er tilsnakkenes, da?

Anonymous poster hash: 5aa63...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Hvordan kjønnsdiskriminerende da? Ingen som hindrer menn i å bruke kondom. 

Kondomer er 100% sikre, ikke sant? =) =) =) =) =) =) =) =) =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomer er 100% sikre, ikke sant? =) =) =) =) =) =) =) =) =) 

 

Intet prevensjonsmiddel er 100% sikkert, barn kommer av puling. Det er en risiko vi alle tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...