Gå til innhold

Få sendt pakkene mine til et annet postkontor...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er nesten litt flaut, men jeg har fått meg jobb i den butikken hvor alle pakkene mine havner. Jeg bestiller en god del på nettet fra utlandet / Ebay... går i perioder, men av og til får jeg gjerne syv pakker på en uke. 

 

Er det noen måte jeg kan få sendt pakkene istedenfor til et annet postkontor/butikk - fast? Vet det har å gjøre med postnummeret mitt. Det er hele syv andre PiB i samme bydel, og den som er nest nærmest meg er nesten vegg i vegg med der jeg får pakkene mine i dag... 



Anonymous poster hash: 3c035...a29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke an å bare endre postkontor, siden vanlig post også deles ut etter samme opplegget, og postmannen skal tross alt ikke måtte gå en ekstra tur til akkurat deg. Det du kan gjøre er å skaffe deg en postboks, eventuelt bestille fra steder som bruker f.eks. PostNord, der du kan velge hvor du vil hente pakkene.

Alternativt kan du forsøke å bruke poste restante. Jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer i Norge, men det var i hvert fall noe som falt meg inn. Poste restante går ut på at du sender en pakke i ditt navn til et konkret postkontor og plukker opp pakken der. Det innebærer at du normalt ikke får noe varsel om at varen er ankommet, og er egentlig ment for å nå personer uten fast bopæl. I dag brukes det nok mest av f.eks. nordmenn som får varer de handler på nett sendt til et svensk postkontor nær grensen og henter dem der. Hvis du går inn her og trykker på "poste restante" kan du i hvert fall søke opp aktuelle postkontor og forsøke å sende dit. Om det er praktisk gjennomførbart eller ikke får du nesten høre med Posten om, det er neppe noe de ønsker at man gjør fast.

Det sagt, jeg tviler sterkt på at noen bryr seg i det hele tatt. Men det vet du nok, så jeg skal ikke prøve å overbevise deg om annet.



Anonymous poster hash: ec2a5...a37
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da oppgir du postnummeret som tilhører det andre postkontoret, men det kan hende at de reagerer på det og sier at de ikke har kapasitet til å ta imot dine pakker.

På den andre siden. Ingen har noe med at du mottar mange pakker. Det er jo en fordel å hente dem der du jobber.

Endret av himmeloghav
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postboks eller poste restanse er ingen løsning, det er få firma som sender til annet enn gateadresse.

Den eneste løsningen er å flytte eller bytte jobb.

Anonymous poster hash: 70ef2...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da oppgir du postnummeret som tilhører det andre postkontoret, men det kan hende at de reagerer på det og sier at de ikke har kapasitet til å ta imot dine pakker.

På den andre siden. Ingen har noe med at du mottar mange pakker. Det er jo en fordel å hente dem der du jobber.

Posten fordeles etter bostedsadresse, ikke etter postkontoradresser. Så denne løsningen er ikke gjenomførbar i praksis.

Anonymous poster hash: 70ef2...733

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten fordeles etter bostedsadresse, ikke etter postkontoradresser. Så denne løsningen er ikke gjenomførbar i praksis.

Anonymous poster hash: 70ef2...733

Dette har jeg testet ut selv så det fungerer. Jeg fikk selv beskjed fra han son jobbet på posten om å bare oppgi et annen postnummer. Men senere fikk jeg beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å ta imot pakker fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flere som var kunder hos meg i Posten som oppga postnummeret til nabogata for å få pakkene sine der jeg jobbet fordi deres egentlige postkontor var veldig langt unna i motsetning til vårt. Var ikke noe problem.

Ser heller ikke problemet med å få pakker der du jobber. Jeg fikk det hele tiden, og mine kolleger sa gjerne i fra om det leenge før hentelappen kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få pakker dit man jobber må jo være helt genialt. Man får vite om det før pakkelappen kommer og kan ta pakkene hjem direkte uten å behøve å dra og hente dem et annet sted.

Anonymous poster hash: 68f12...929

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var fantastisk da jeg begynte å jobbe i posten her jeg bor - da kunne jeg sortere min egen post og fikk pakkene mine klokken 06.00 istedet for å vente til langt på dag! Jeg får også masse ebaypakker, ingen som bryr seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da bare være praktisk og lettvindt å få alle pakkene sine dit man jobber? Det er da overhodet ingen som bryr seg om hva du får i posten, vel? Hvorfor skulle det bety noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da bare være praktisk og lettvindt å få alle pakkene sine dit man jobber? Det er da overhodet ingen som bryr seg om hva du får i posten, vel? Hvorfor skulle det bety noe?

Spørs vel hvor hun får pakkene ifra 😉

Anonymous poster hash: a2cbc...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hvor hun får pakkene ifra

Anonymous poster hash: a2cbc...684

Tja, det fleste steder som har litt "sensitive" varer å selge, har vett nok til å sende sine ordre i anonyme eller nøytrale pakker, som f.eks. Kondomeriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det går ikke an å bare endre postkontor, siden vanlig post også deles ut etter samme opplegget, og postmannen skal tross alt ikke måtte gå en ekstra tur til akkurat deg. Det du kan gjøre er å skaffe deg en postboks, eventuelt bestille fra steder som bruker f.eks. PostNord, der du kan velge hvor du vil hente pakkene.

 

Anonymous poster hash: ec2a5...a37

 

Njaaa.. 

 

Da jeg bodde i gamlebyen hørte jeg egentlig til grønland postkontor... Men 1) det er et helvete å parkere der, og 2) Det er for mye pakk der.

HVa gjorde jeg? Jeg byttet 1 tall på postnummeret, og vips lå pakkene mine på manglerud postkontor istedet. Masse parkering, og pent lite pakk.

 

OM det fortsat er mulig vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dette er nesten litt flaut, men jeg har fått meg jobb i den butikken hvor alle pakkene mine havner. Jeg bestiller en god del på nettet fra utlandet / Ebay... går i perioder, men av og til får jeg gjerne syv pakker på en uke. 

 

Er det noen måte jeg kan få sendt pakkene istedenfor til et annet postkontor/butikk - fast? Vet det har å gjøre med postnummeret mitt. Det er hele syv andre PiB i samme bydel, og den som er nest nærmest meg er nesten vegg i vegg med der jeg får pakkene mine i dag... 

Anonymous poster hash: 3c035...a29

 

Jeg forstår ikke helt hva problemet er.. Er du flau over at du sparer penger ved å handle på ebay istedet for i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa.. 

 

Da jeg bodde i gamlebyen hørte jeg egentlig til grønland postkontor... Men 1) det er et helvete å parkere der, og 2) Det er for mye pakk der.

HVa gjorde jeg? Jeg byttet 1 tall på postnummeret, og vips lå pakkene mine på manglerud postkontor istedet. Masse parkering, og pent lite pakk.

 

OM det fortsat er mulig vet jeg dog ikke.

Det kan godt være det fungerer, altså. Jeg bare svarte til TS' ønske om å få pakkene sendt "til et annet postkontor/butikk - fast", altså om det var mulig med en fast ordning der hun faktisk byttet postkontor. For dét går ikke an. Men det er mulig litt fiffig postnummertriksing fungerer, det vet jeg ikke.

Her på St. Hanshaugen har jeg to Post i butikk nærmere enn den jeg får pakkene mine til, men det er såpass kort til den jeg hører til også at jeg ikke har giddet å styre noe med det.

Anonymous poster hash: ec2a5...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg testet ut selv så det fungerer. Jeg fikk selv beskjed fra han son jobbet på posten om å bare oppgi et annen postnummer. Men senere fikk jeg beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å ta imot pakker fra meg.

Dette fungerer ikke, skal jeg love deg, det er og ulovlig å bruke andre adresser enn den man bor på. Å oppgi feil bostedsadresse eller feil postnummer medfører at pakken går i retur og pakkehentelappen kommer heller aldri frem i postkassen.

Anonymous poster hash: 70ef2...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(...) det er og ulovlig å bruke andre adresser enn den man bor på. Anonymous poster hash: 70ef2...733 [/qoute/]

Dette stemmer ikke.

Anonymous poster hash: 71e0b...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva problemet er.. Er du flau over at du sparer penger ved å handle på ebay istedet for i Norge?

Jeg sparer ingenting ved å kjøpe ting på Ebay, det jeg kjøper er produkter og ting som ikke er tilgjengelig her i Norge. Jeg får bare så ekstremt med pakker at det er flaut. Hadde jeg fått en i uken hadde det vært greit nok, men i perioder henter jeg 3 stykker på posten hver eneste dag. 

Anonymous poster hash: 3c035...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg sparer ingenting ved å kjøpe ting på Ebay, det jeg kjøper er produkter og ting som ikke er tilgjengelig her i Norge. Jeg får bare så ekstremt med pakker at det er flaut. Hadde jeg fått en i uken hadde det vært greit nok, men i perioder henter jeg 3 stykker på posten hver eneste dag. 

Anonymous poster hash: 3c035...a29

 

TEnk om de heller sier "Oj, hva er det? Så kult, hvor kan jeg få tak i dette?"

Det er da ikke negativt å handle på ebay? Jeg ville da aldri tenkt noe mindre om noen bare fordi de fikk masse pakker.. 

Kommer selvfølgelig ann på HVA de kjøpte :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fungerer ikke, skal jeg love deg, det er og ulovlig å bruke andre adresser enn den man bor på. Å oppgi feil bostedsadresse eller feil postnummer medfører at pakken går i retur og pakkehentelappen kommer heller aldri frem i postkassen. Anonymous poster hash: 70ef2...733

Det stemmer ikke. Flere ganger har det skjedd at pakker som skal til meg har havnet på feil postkontor fordi avsender skrev feil postnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...