Gå til innhold

Venninna mi snylter på nav.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på et kurs gjennom nav, der en av mine venninner også går.
Vi får en liten sum for å gå på det kurset.

Hvis vi har reiseutgifter fra og til kurset kan man søke om å få det refundert, men hun går til kurset, siden hun bor hos noen som bor i samme by.
Hun har boadresse der hun bodde før, altså hos moren.
Hun besøker moren en gang i blandt, ikke så veldig ofte egentlig, kanskje 1-3 ganger hver andre uke eller noe sånt.
Ikke spesielt lang vei heller. Mest i helgene.
Hun er som regel på samme plass kurset holdes.

Hun kan vel ikke ha krav på å få refundert reise til moren i helger?

Poenget er, nå skal hun få over 1000,- ekstra for reisekostnader, og jeg kan ikke begripe at hun har klart å reise så mye, når hun nesten alltid er der kurset er.

Jeg har veldig lyst til å si ifra til nav, men jeg er liksom den eneste som vet det, så da finner hun ut at det er jeg som har sagt ifra.

Noen som vet noe om dette i det hele tatt?



Anonymous poster hash: a59bc...a09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips anonymt. Dessuten skal nav alltid kontrollsjekke underveis.



Anonymous poster hash: 23a8f...de1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vanligvis dekker NAV kun den billigste reisemåten, som er et månedskort til buss, så 1000,- høres egentlig ganske mystisk ut. Hvordan "reiser" hun, som får utgiftene helt opp til 1000? Dette burde ikke gå hjem hos NAV heller.



Anonymous poster hash: be4e0...856
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips anonymt. Dessuten skal nav alltid kontrollsjekke underveis.

Anonymous poster hash: 23a8f...de1

Ja, tenkte på det men på samme tid blir det ikke så anonymt når det bare et jeg som vet om det.

Ja, synes det virket rart selv, fordi det er ikke MULIG at hun har brukt så mye på reise til og fra kurset når hun 80% av tiden er i samme by og går.

Anonymous poster hash: a59bc...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vanligvis dekker NAV kun den billigste reisemåten, som er et månedskort til buss, så 1000,- høres egentlig ganske mystisk ut. Hvordan "reiser" hun, som får utgiftene helt opp til 1000? Dette burde ikke gå hjem hos NAV heller.

Anonymous poster hash: be4e0...856

Hun tar buss, kanskje 2-5 ganger i løpet av 2 uker, en vei koster vel rundt 30-45 kroner vil jeg tro.

Anonymous poster hash: a59bc...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar buss, kanskje 2-5 ganger i løpet av 2 uker, en vei koster vel rundt 30-45 kroner vil jeg tro.

Anonymous poster hash: a59bc...a09

Men når hun er på kurs, tar hun "buss" fra morens sted til kurset hver dag, gjør hun ikke? Da skulle hun med en normalt oppegående IQ og med NAVs kniv mot strupen skjønt at det er billigere med busskort i utgangspunktet? NAV legger ikke ut for unødvendige utgifter når det finnes et billigere transportalternativ. Tviler på at denne går hjem. Hun må uansett fremvise kvittering for refundering, så dette går nok ikke som planlagt for henne :)

Anonymous poster hash: be4e0...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når hun er på kurs, tar hun "buss" fra morens sted til kurset hver dag, gjør hun ikke? Da skulle hun med en normalt oppegående IQ og med NAVs kniv mot strupen skjønt at det er billigere med busskort i utgangspunktet? NAV legger ikke ut for unødvendige utgifter når det finnes et billigere transportalternativ. Tviler på at denne går hjem. Hun må uansett fremvise kvittering for refundering, så dette går nok ikke som planlagt for henne :)

Anonymous poster hash: be4e0...856

Aner ikke hva hun har fortalt dem, jeg... Håper iallefall ikke at denne planen hennes funker, hun bare fortalte meg at hun fikk så og så mye pluss 1300 for reiseutgifter...

Da tenkte jeg automatisk at da måtte hun jo faktisk ha fått det klargjort om hun skulle fortelle det til meg, men på samme tid tviler jeg på at hun faktisk hadde fått så mye. Finner ut av det snart iallefall.

Anonymous poster hash: a59bc...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hun må jo frem med kvitteringer for å søke om reisegodtgjørelse så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk datoene før dere svarer. Denne tråden er 2 år gammel.



Anonymous poster hash: 7a8b4...6f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg går på et kurs gjennom nav, der en av mine venninner også går.

Vi får en liten sum for å gå på det kurset.

Hvis vi har reiseutgifter fra og til kurset kan man søke om å få det refundert, men hun går til kurset, siden hun bor hos noen som bor i samme by. 

Hun har boadresse der hun bodde før, altså hos moren.

Hun besøker moren en gang i blandt, ikke så veldig ofte egentlig, kanskje 1-3 ganger hver andre uke eller noe sånt.

Ikke spesielt lang vei heller. Mest i helgene.

Hun er som regel på samme plass kurset holdes.

Hun kan vel ikke ha krav på å få refundert reise til moren i helger?

Poenget er, nå skal hun få over 1000,- ekstra for reisekostnader, og jeg kan ikke begripe at hun har klart å reise så mye, når hun nesten alltid er der kurset er.

Jeg har veldig lyst til å si ifra til nav, men jeg er liksom den eneste som vet det, så da finner hun ut at det er jeg som har sagt ifra.

Noen som vet noe om dette i det hele tatt?

Anonymous poster hash: a59bc...a09

 

Snakk om å være dårlig venninne... Ikke misforstå, sier ikke at det er greit det hun gjør, jeg sier bare at det er ikke DU som skal si ifra.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...