Gå til innhold

Hvordan klare å være fin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 25 år som er veldig misfornøyd med mitt eget utseende. Alle rundt meg er så fine, men uansett hvor mye jeg prøver så synes jeg at jeg bare er stygg. Det er ikke hovedsaklig hvordan jeg er skapt som er problemet, jeg har et helt vanlig utseende og kan ikke kategoriseres som hverken spesielt pen eller spesielt stygg. Helt normal og midt på treet. Problemet er de faktorene jeg faktisk kan gjøre noe med - hår, sminke og klær.

Håret mitt er alltid i hestehale eller i en knute i nakken. Jeg børster det etter å ha dusjet, men bruker aldri noen produkter i det. Når jeg faktisk prøver å være fin på håret, så blir det sjelden veldig fint, og etter et par timer står det til alle kanter uansett. Derfor orker jeg ikke å gjøre noe med det.

Det er det samme med sminke. Jeg bruker bare foundation i ansiktet, ikke noe annen sminke. Hvis jeg en sjelden gang tar på litt mascara for eksempel, s ser jeg fortsatt ganske stygg og kjedelig ut og da tar jeg meg ikke bryet med å sminke meg.

Jeg har helt vanlige klær, men har ingenting som jeg kan føle meg fin i. Føler meg bare kjedelig og rar, selv om jeg forsøker å kjøpe klær som jeg synes er fine. Når jeg tar det på meg så ser jeg bare teit ut uansett. Jeg bruker ikke noen form for smykker eller annet tilbehør, jeg føler bare at jeg ser dum ut om jeg prøver å være fin.

Alle rundt meg er alltid så fine, folk jeg ser på butikken og slike ting. De har sminke og fint hår, fine klær som ser gjennomtenkte ut. Jeg får et så dårlig resultat når jeg prøver, at jeg har gitt opp å forsøke. Ikke er jeg i jobb heller, så jeg føler at jeg ikke har noen grunn til å fikse meg opp hver dag.

Det er bedre å føle seg rar og lite tiltrekkende når man ikke har forsøkt å være fin, enn når man har gjort en innsats. Jeg synes at jeg aldri får til å se bra ut når jeg prøver, og da er det lettere å bare la være. Men hvordan klarer alle andre å se så fine ut? Hvordan får alle andre en glød i huden og hår som ligger pent?

Jeg føler meg alltid så teit når jeg må ut og ornde noe, føler at folk ser på meg og synes jeg ser rar ut. Jeg blir ofte tatt for å være mye yngre enn jeg er, men jeg skulle bare ønske jeg kunne se ut som en vanlig 25-åring. Skulle ønske jeg hadde klær som jeg følte meg fin i, skulle ønske jeg kunne se presentabel ut på møter og ikke bare som et sminkeløst bustetroll i kjedelige klær...

Hvordan lærer man seg å se bra ut? Og hvordan lærer man seg å trives med den man er?



Anonymous poster hash: 14c34...aac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen venninner som kan hjelpe deg litt? Sminke deg, ordne håret ditt og kanskje hjelpe litt med sammensetning av klær osv? Er ofte ikke så mye om skal til :-)

Du kan sende meg en pm her hvis du vil så kan jeg gi deg noen tips evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært lettere om man så bilde av deg, så kunne du fått noen tips. Men du vil sikkert ikke legge ut det?:P

Litt vanskelig å si hva du kan fikse på når man ikke aner hvordan du ser ut (kroppsfasong, hårtype, hårfarge, hud, ansikt osv..)



Anonymous poster hash: e886f...ccf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venninner som er spesielt opptatte av klær og sminke og slike ting, så det er ingen jeg kan få med meg på shopping eller til å fikse hår. Jeg forsøker å finne litt inspirasjon på nettet, men når jeg prøver klærne på så synes jeg bare at jeg ser dum ut - selv om de er kjempefine på modellene.

Jeg har klær jeg føler meg komfortabel i, men ikke klær jeg føler meg fin i. Jeg kunne gjerne brukt litt tid hver dag på hår og sminke hvis det fikk meg til å føle meg fin, men som sagt så synes jeg bare at det ser litt mindre jævlig ut enn vanlig og da er det ikke verdt bryet.

Jeg vil ikke legge ut noe bilde av meg her, det blir for avslørende. Skjønner at det er vanskleig å komme med konkrete tips uten å vite hvordan jeg ser ut, men dette var mest som en slags utblåsning om at jeg aldri klarer å føle meg fin. Kanskje jeg har veldig dårlig selvtillit, men jeg synes at "alle andre" rundt meg klarer å se så fine ut i hva som helst slags klær og uten mye dill og dall med hår og sminke. Men jeg ser bare feilplassert ut, med slitent uttrykk i fjeset, bustete hår og kjedelige klær...



Anonymous poster hash: 14c34...aac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers kan jeg anbefale deg å søke opp en stylist. Der kan du få hjelp til fargeanalyse og styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Et lite tips/triks når det gjelder klær er dette:

Om modellen ikke har samme kroppsfasobg som deg, så blir det aldri nøyaktig slik som på modellen.

Hva synes du er ekstra flott med kroppen din?

Om du har en markert midje så let etter klær som fremhever midjen. Om du har lekre ben så prøv deg frem til buksemodeller og skjørtmodeller som fremhever bena dine slik du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du er for gammel til å bry deg om "alle andre". Å sammenlikne seg med alle andre er bare tull, for du vet ingenting om dem.

2. Få deg en skikkelig hårklipp som gir deg en sveis som varer en stund hos en flink frisør, f.eks. Hos Adam & Eva

3. Body Shop har ofte sminkør på besøk som kan veilede deg med sminke som fremhever dine beste trekk

4. Lag et pinterestboard med klær du liker og som du tror du vil føle deg fin i og let etter liknende når du handler. Det tar litt tid, men tenk at du hele tiden skal kjøpe den beste kvaliteten du har råd til og heller få enn mange plagg.

5. Rett opp ryggen, se folk i øya og smil.

Anonymous poster hash: 95117...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippe extensions er mitt tips. Føler meg nye finere med det, er ganske dyrt, men for min del er det absolutt verdt hver eneste krone.



Anonymous poster hash: bdd4f...3d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg kler meg i fine klær, og klær jeg liker, men uansett så føler jeg meg ikke noe fin. Alle jentene rundt meg er så fine, og jeg lurer på hvordan de får det til. Jeg vil på en måte føle meg vell og være selvsikker i det jeg går i. Men istedenfor så bare henger jeg med huet og ser kjedelig og teit ut. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips/triks når det gjelder klær er dette:

Om modellen ikke har samme kroppsfasobg som deg, så blir det aldri nøyaktig slik som på modellen.

Hva synes du er ekstra flott med kroppen din?

Om du har en markert midje så let etter klær som fremhever midjen. Om du har lekre ben så prøv deg frem til buksemodeller og skjørtmodeller som fremhever bena dine slik du liker.

Jeg synes det er lettere å finne fine bukser enn overdeler. Ettersittende topper synes jeg sjelden blir fint fordi jeg har komplekser for magen min, men litt store/oversize overdeler blir lett seende ut som en sekk. Jeg har markert midje og brede hofter, litt pærefasong tror jeg.

4. Lag et pinterestboard med klær du liker og som du tror du vil føle deg fin i og let etter liknende når du handler.

Dette har jeg prøvd, men tror jeg skal bruke mer tid på det og finne enda flere bilder. Takk for tips :)

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg kler meg i fine klær, og klær jeg liker, men uansett så føler jeg meg ikke noe fin. Alle jentene rundt meg er så fine, og jeg lurer på hvordan de får det til. Jeg vil på en måte føle meg vell og være selvsikker i det jeg går i. Men istedenfor så bare henger jeg med huet og ser kjedelig og teit ut. :(

Akkurat sånn har jeg det også!

Anonymous poster hash: 14c34...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en frisør og få råd om frisyre og hvordan du skal style håret.

Gå til en hudpleier og få hjelp til sminking, i tillegg til å sminke deg der og da viser de deg hvordan du kan gjøre det selv.

Ta en titt i speilet og finn ut hvordan kroppen din ser ut. Hvor er den stor og hvor er den liten? Søk på nettet og finn tips til klær og tilbehør som passer din kroppsfasong.

Kanskje du også trenger å styrke selvtilliten litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...