Gå til innhold

Kreft i ganen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt et sår/klump i ganen med puss i. Pluss at det er hovent i snart 1 uke, vært hos lege med da fikk jeg bare beskjed om og bruke doksylan også skulle det gå over, her i helga hadde jeg så vondt at jeg trudde det var tanna mi som det var noe med, så jeg dro da til tannlegavakta. De sa jeg hadde en betennelse i tanna og la på noe medisin inni tanna. Også fikk jeg beskjed om og dra til tannlegen hjemme, var der idag men tannlegen sa hu ikke visste hva det var elr hva det kom av. Hu hadde ikke vært borti en så hoven og sår gane, jeg har det på venstre siden. Men er det mulig at jeg kanskje har kreft i ganen da? Skal tilbake på fredag, og se på det igjen, men om det ikke er borte blir jeg sendt til en spesialist. Er det noen som har opplevd det samme og hva var det for noe med deg da ? :)

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager det heter corsodyl. Også gjør det veldig vondt også, ser jeg glemte og skrive det. Begynte også på en antibiotika kur på lørdag men har ikke blitt noe bedre i ganen. :(

TS

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå hatt et sår/klump i ganen med puss i. Pluss at det er hovent i snart 1 uke, vært hos lege med da fikk jeg bare beskjed om og bruke doksylan også skulle det gå over, her i helga hadde jeg så vondt at jeg trudde det var tanna mi som det var noe med, så jeg dro da til tannlegavakta. De sa jeg hadde en betennelse i tanna og la på noe medisin inni tanna. Også fikk jeg beskjed om og dra til tannlegen hjemme, var der idag men tannlegen sa hu ikke visste hva det var elr hva det kom av. Hu hadde ikke vært borti en så hoven og sår gane, jeg har det på venstre siden. Men er det mulig at jeg kanskje har kreft i ganen da? Skal tilbake på fredag, og se på det igjen, men om det ikke er borte blir jeg sendt til en spesialist. Er det noen som har opplevd det samme og hva var det for noe med deg da ? :)

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Ikke opplevd det samme. Kreft viser seg ikke som betennelser , så det kan du se bort fra. Det er sannsynlighet for at betennelsen har sammenheng med en tann, som det også ble antydet på tannlegevakta.

God bedring :)

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager det heter corsodyl. Også gjør det veldig vondt også, ser jeg glemte og skrive det. Begynte også på en antibiotika kur på lørdag men har ikke blitt noe bedre i ganen. :(

TS

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Det tar ofte noen dager før en antibiotikakur begynner å vise virkning. Men jeg synes at du bør ta kontakt med tannlege lenge før fredag dersom det ikke bedrer seg snarlig.

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ofte noen dager før en antibiotikakur begynner å vise virkning. Men jeg synes at du bør ta kontakt med tannlege lenge før fredag dersom det ikke bedrer seg snarlig. Anonymous poster hash: d139a...ad4

Men antibiotika burde jo virke nå da, siden jeg har brukt det i 4 av 7 dager. Var hos tannlege idag, men fikk bare beskjed om at jeg skulle komme på fredag også skulle hu se på det igjen da, hvis det vel noe større elr verre så skulle jeg jo selvfølgelig si ifra tidligere, men syns egentlig jeg burde blitt henvist med engang.

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opplevd det samme. Kreft viser seg ikke som betennelser , så det kan du se bort fra. Det er sannsynlighet for at betennelsen har sammenheng med en tann, som det også ble antydet på tannlegevakta.God bedring :)Anonymous poster hash: d139a...ad4

Men tannlegen jeg var hos idag sa det at det ikke var noe relasjoner til noe tann, har også smerter som stråler til øre mitt. Håper jo at det ikke er noe kreft eller noe alvorlig.

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men A: tannlegen jeg var hos idag sa det at det ikke var noe relasjoner til noe tann,

B: har også smerter som stråler til øre mitt.

Håper jo at det ikke er noe kreft eller noe alvorlig.

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

A: Ok. Da burde du fått henvisning til spesialist med en gang, for å bli utredet og få hjelp, synes jeg.

B: Fortalte du dette til tannlegen? Har du også forklart fastlegen din om alt av symptomer?

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tannlegen jeg var hos idag sa det at det ikke var noe relasjoner til noe tann, har også smerter som stråler til øre mitt. Håper jo at det ikke er noe kreft eller noe alvorlig.

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Jeg ville snakket med både fastlege og tannlege i morgen, for å bli utredet og få hjelp.

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tannlegen jeg var hos idag sa det at det ikke var noe relasjoner til noe tann, har også smerter som stråler til øre mitt. Håper jo at det ikke er noe kreft eller noe alvorlig.

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Betennelser i forbindelse med f.eks rotspissbetennelser i tenner, kan spre seg til kjevebein m.m.

Hva var det med den tannen som du fortalte om?

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan komme seg fra drammen til hønefoss

A: Ok. Da burde du fått henvisning til spesialist med en gang, for å bli utredet og få hjelp, synes jeg.B: Fortalte du dette til tannlegen? Har du også forklart fastlegen din om alt av symptomer? Anonymous poster hash: d139a...ad4

Ja det synes jeg også, har fortalt alt ja.

Jeg var hos legen i forrige uke, men kanskje jeg skulle tatt en tur dit igjen imorgen og hørt. Ja har fortalt alt sammen. Vil bare finne ut hva dette er for noe, det gjør jo så vondt, sliter med og spise og drikke, kan ikke spise en is i denne varmen engang. :(

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå hatt et sår/klump i ganen med puss i. Pluss at det er hovent i snart 1 uke, vært hos lege med da fikk jeg bare beskjed om og bruke doksylan også skulle det gå over, her i helga hadde jeg så vondt at jeg trudde det var tanna mi som det var noe med, så jeg dro da til tannlegavakta. De sa jeg hadde en betennelse i tanna og la på noe medisin inni tanna. Også fikk jeg beskjed om og dra til tannlegen hjemme, var der idag men tannlegen sa hu ikke visste hva det var elr hva det kom av. Hu hadde ikke vært borti en så hoven og sår gane, jeg har det på venstre siden. Men er det mulig at jeg kanskje har kreft i ganen da? Skal tilbake på fredag, og se på det igjen, men om det ikke er borte blir jeg sendt til en spesialist. Er det noen som har opplevd det samme og hva var det for noe med deg da ? :)

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Hvilken medisin la de inni tanna?

Hva har din tannlege evt gjort videre med denne tanna, og hva har hun sagt om den?

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betennelser i forbindelse med f.eks rotspissbetennelser i tenner, kan spre seg til kjevebein m.m.Hva var det med den tannen som du fortalte om? Anonymous poster hash: d139a...ad4

Han sa det at var en betennelse inne i tanna, men så sier hu jeg var hos idag at det mest sannsynlig ikke har noe relasjoner til tanna i det hele tatt.

Blir så forvirret av alt dette her. :(

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan komme seg fra drammen til hønefoss

Ja det synes jeg også, har fortalt alt ja.

Jeg var hos legen i forrige uke, men kanskje jeg skulle tatt en tur dit igjen imorgen og hørt. Ja har fortalt alt sammen. Vil bare finne ut hva dette er for noe, det gjør jo så vondt, sliter med og spise og drikke, kan ikke spise en is i denne varmen engang. :(

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lurt av deg å snakke med legen i morgen. Fortell alt, og også om det har blitt verre eller bedre siden du startet med antibiotikakuren, og om hvor mange dager du har tatt antibiotika. Kanskje du må ha annen type antibiotika.

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa det at var en betennelse inne i tanna, men så sier hu jeg var hos idag at det mest sannsynlig ikke har noe relasjoner til tanna i det hele tatt.

Blir så forvirret av alt dette her. :(

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Jeg forstår. Jeg håper at du får hjelp i morgen av legen og evt tannlegespesialist.

Kan du drikke noe næringsrikt? F.eks drikkeyoughurt og annet næringsrikt flytende? Næringsdrikke?

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken medisin la de inni tanna?Hva har din tannlege evt gjort videre med denne tanna, og hva har hun sagt om den? Anonymous poster hash: d139a...ad4

Åssen medisin vet jeg ikke, vet bare at den skulle dempe smertene i tanna. Og dt har den gjort, hu gjorde ikke noe med den tanna.

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt av deg å snakke med legen i morgen. Fortell alt, og også om det har blitt verre eller bedre siden du startet med antibiotikakuren, og om hvor mange dager du har tatt antibiotika. Kanskje du må ha annen type antibiotika. Anonymous poster hash: d139a...ad4

Ja får nok det, håper jeg får noe mer svar der :)

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja får nok det, håper jeg får noe mer svar der :)

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Det får du nok.

God bedring og god natt :):hug:

Anonymous poster hash: d139a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Jeg håper at du får hjelp i morgen av legen og evt tannlegespesialist.Kan du drikke noe næringsrikt? F.eks drikkeyoughurt og annet næringsrikt flytende? Næringsdrikke? Anonymous poster hash: d139a...ad4

Prøver og spise litt, må bare presse det inni meg :) har også prøvd yoghurt, men blir så slimete pga såret og At jeg ikke får svelget ordentlig :(

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du nok.God bedring og god natt :):hug:Anonymous poster hash: d139a...ad4

Takk :)

God natt :D

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir oppdatering imorgen når jeg har vært hos legen :)

God natt og takk for alle svar :D

Anonymous poster hash: ebaf8...a48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...