Gå til innhold

Behandler/behandlingstips pga bensmerter oslo-området


sunnaen

Anbefalte innlegg

eg er i en kjip situasjon, da jeg har fått diagnosen kronisk benhinnebetennelse (i begge leggene) og kronisk akillisbetennelse. Jeg vet ikke om dette er en god nok diagnose, da jeg føler det er mer komplekst enn som så. Smertene er særlig vonde når jeg har vært i fysisk aktivitet og i flere dager etterpå. Værst om kvelden.

Har også en følelse av at det "strammer" i leggen og en slags trykkfølelse, selv når jeg slapper av. Generelt har jeg betennelsessymptomer i kroppen. Smertene er også rundt foten, og under foten, noen ganger i lårene.

Jeg har aldri vært noe veldig fysisk aktiv, men hatt vondt i bena i økende grad i flere år nå. Jeg er mye stresset og vet at dette skader kroppen min, jeg er ute etter en behandlingsform som finner roten til problemet og gir et langvarig og godt resultat!

Jeg har gjort store kostholdsendringer i samråd med ernæringsfysiolog, i håp om å dempe betennelsene, for å nevne en av grunnene til at jeg går til ernæringsfysiolog.

Jeg går til kiropraktor for nakkeplager, men han kan ikke hjelpe meg noe særlig med bena.. har også prøvd fysioterapaut, noe som var så smertefult at det nesten ikke gikk. I tillegg til dårlig resultat. Hun brukte en pinne og maserte benhinnen direkte, fikk blåmerker og ble kvalm av smertene under behandlingen. Tror ikke hun var noe spesielt flink på benhinnebetennesler, hun brukte triggerpunktbehandling på meg også. Uten noe særlig resultat.

Jeg lurer på om det er noen kan anbefale en behandlingsform som har fungert fo deg, og gjerne behandler også. Pris er sentralt, da jeg er student. Men kom med tips uavhenigig av dette.

Har fått anbefalt trykkbølgebehandling, men noen er skeptiske til dette.
Ellers har jeg tenkt på akupunktur, osteopat...
Noen har også sagt jeg burde operere, men jeg er redd det vil gjøre vondt værre dersom operasjonen ikke er vellykket.

Jeg trenger virkelig å finne en behandling som kan hjelpe meg, da jeg plages fælt av de ekstremt vonde og ømme bena mine :-(

Jeg ønsker behandler i Oslo-området, utenfor mot Sandvika eller Ski/Moss er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer også på om en utredning hos revmatolog hadde vært noe jeg burde prøve.
Noen som har noen tanker rundt det? Eller erfaring fra revmatologiske undersøkelser og hva de kan hjelpe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hælspore (betennelse under hælen) og det forsvant med trykkbølgebehandling så jeg ville ha forsøkt det. Det er dyrt dessverre, men gjør at kroppen reparerer problemet selv (det gjenskaper betennelsen så kroppen jobber ekstra hardt for å bli kvitt den)

Eller så anbefaler jeg Apex klinikken i Oslo- Kjetil. Han har mye erfaring med ultralyd

ART klinikken i Moss anbefales også!



Anonymous poster hash: dc001...086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hælspore (betennelse under hælen) og det forsvant med trykkbølgebehandling så jeg ville ha forsøkt det. Det er dyrt dessverre, men gjør at kroppen reparerer problemet selv (det gjenskaper betennelsen så kroppen jobber ekstra hardt for å bli kvitt den)

Eller så anbefaler jeg Apex klinikken i Oslo- Kjetil. Han har mye erfaring med ultralyd

ART klinikken i Moss anbefales også!

Anonymous poster hash: dc001...086

Tusen takk for svar! Hvor lenge hadde du hatt betennelsen før

du fikk trykkbølgebehandling?

Endret av sunnaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...